Τα τελευταία χρόνια η ελληνική επιχειρηματική κοινότητα έχει επιβαρυνθεί σοβαρά από τις επιπτώσεις της κρίσης, όπως η δραματική μείωση του τζίρου, η δυσχέρεια στη ρευστότητα μετά την επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων, η αύξηση της φορολογίας, η ελάττωση των επενδύσεων.
*Του Κωνσταντίνου Μίχαλου
Σαν να μην ήταν αρκετά όλα αυτά τα προβλήματα, καλείται κάθε τόσο να αντιμετωπίσει πρόσθετα εμπόδια, που καθιστούν την επιχειρηματική λειτουργία σχεδόν αδύνατη.
Μετά τον πρόσφατο αποκλεισμό της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ελλάδας και Π.Γ.Δ.Μ. από πρόσφυγες και μετανάστες, έρχονται τώρα οι απεργιακές κινητοποιήσεις που οδηγούν στο κλείσιμο των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, να επιφέρουν ένα ακόμα σοβαρότατο πλήγμα για τους Έλληνες επιχειρηματίες και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους.
Μάλιστα, οι απεργιακές κινητοποιήσεις συμπίπτουν με την έναρξη της θερινής τουριστικής περιόδου και πραγματοποιούνται την ώρα που παρατηρείται αυξημένη κίνηση στον κρίσιμο για την ανάπτυξη κλάδο της κρουαζιέρας. Η δημιουργία εμποδίων στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία απομακρύνει κάθε ελπίδα για ανάκαμψη της οικονομίας εντός του έτους.
Παράλληλα, εξαιτίας της απεργίας, η έγκαιρη παράδοση των προϊόντων, ευπαθών και μη, έχει καταστεί ανέφικτη, καθώς τα πλοία αδυνατούν να προσεγγίσουν τα λιμάνια, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα στους εξαγωγείς. Η απουσία ειδικού κοντέινερ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι άμεσο αποτέλεσμα των απεργιακών κινητοποιήσεων, που επιδεινώνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση.
Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η προσπάθεια για ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στηρίζεται σε εξωστρεφείς δραστηριότητες όπως ο τουρισμός, το εξαγωγικό και το διαμετακομιστικό εμπόριο.
Η παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής των χερσαίων και θαλάσσιων μεταφορών προκαλεί τεράστια ζημιά στους συγκεκριμένους κλάδους, άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα, μέσα από την υποβάθμιση της αξιοπιστίας της χώρας. Είναι άμεση ανάγκη να βρεθεί αποτελεσματική λύση, η οποία θα αποκαταστήσει την ορθή λειτουργία των δύο μεγάλων εξαγωγικών λιμανιών και την απρόσκοπτη διακίνηση των εμπορευμάτων.
*Ο Κωνσταντίνος Μίχαλος είναι πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και του ΕΒΕΑ