Η μείωση του ΦΠΑ στο 9% στα προϊόντα διατροφής στη Ρουμανία οδήγησε σε αύξηση 17% στις πωλήσεις των προϊόντων αυτών, κατά τις δύο πρώτες εβδομάδες εφαρμογής του μέτρου, μέσα στον Ιούνιο, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Global Performance Management Company.
Οι τιμές μειώθηκαν κατά μέσο όρο -11% σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που παρακολουθεί η Nielsen Romania, καθώς τόσο οι παραγωγοί όσο και οι έμποροι των προϊόντων τήρησαν την υπόσχεσή τους για μειώσεις.
Τα αποτελέσματα έχουν φανεί άμεσα, καθώς οι πωλήσεις των προϊόντων με μειωμένες τιμές αυξήθηκαν άμεσα. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα του καφέ, η τιμή του οποίου μειώθηκε κατά -15%, ενώ οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 25%, σε σύγκριση με τον όγκο πωλήσεων του καφέ το πρώτο 14ήμερο του Ιουνίου 2014.
Θετική δυναμική εξαιτίας της μείωσης των τιμών καταγράφηκε στο κρέας, στο τυρί, στα αναψυκτικά, αλλά και στα προϊόντα σνακ.
Η δυναμική μείωσης των τιμών δημιουργεί νέα δεδομένα στο λιανεμπόριο τροφίμων της Ρουμανίας, ενώ επίσης λειτουργεί θετικά στην τόνωση της οικονομικής ρευστότητας στην πραγματική οικονομία.