Επενδύσεις ύψους 17-20 εκατ. ευρώ σχεδιάζει για φέτος η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, όπως επισήμανε στη Θεσσαλονίκη, ο διευθυντής εφοδιαστικής αλυσίδας της εταιρίας, Λεξ Ρόντελταπ (Lex Ronteltap), υπογραμμίζοντας ότι «οι καιροί είναι μεν δύσκολοι για την Ελλάδα, αλλά αυτό δεν εκλαμβάνεται ως λόγος πανικού για την εταιρία, που θεωρεί ότι είναι καλή περίοδος για επενδύσεις».
Ξεκαθάρισε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία -η οποία φέτος το καλοκαίρι αναμένεται να ρίξει στην ελληνική αγορά δύο νέες ετικέτες μπίρας- «δεν είναι μια εταιρία που θα εξαφανιστεί», αφού η στρατηγική της για την Ελλάδα είναι μακροχρόνια και δεν εξαντλείται στο 2012 ή το 2013.
Εξερχόμενη από μια δύσκολη χρονιά για τον χώρο των ποτών -στη διάρκεια της οποίας η κατανάλωση στον κλάδο σημείωσε κάμψη κατά 10%- η εταιρία δίνει και φέτος έμφαση στο πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας, που ξεκίνησε το 2008. Στο πλαίσιό του, στοχεύει στην προμήθεια 18.000 τόνων ελληνικού κριθαριού ή του 30% των ετήσιων αναγκών της για το 2011.
Σύμφωνα με τον διευθυντή εταιρικών σχέσεων, Μηνά Μαυρικάκη, σήμερα το ελληνικό κριθάρι, που παράγεται μέσω της συμβολαιακής καλλιέργειας για λογαριασμό της εταιρίας, καλύπτει το 1/3 των αναγκών της. Στόχος είναι έως το 2014 ν΄ αντιστοιχεί στο 100% των τόνων, που απαιτούνται για τις μπίρες «Amstel» και «Άλφα».
«Προκειμένου να φτάσουμε στον επιθυμητό στόχο των 60.000 τόνων ελληνικού κριθαριού σε μια τριετία, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το πρόγραμμα ακόμη δελεαστικότερο για τους παραγωγούς», πρόσθεσε ο κ. Μαυρικάκης, διευκρινίζοντας ότι η τιμή του 2010 είχε διαμορφωθεί στα 200 ευρώ/τόνο.
Η στροφή στη συμβολαιακή γεωργία -στην οποία έχουν προσχωρήσει 900 παραγωγοί από τη βόρεια και κεντρική Ελλάδα, ενώ έχουν δημιουργηθεί 320 νέες θέσεις εργασίας- παρουσιάζει ιδιαίτερη βαρύτητα για τους Βορειοελλαδίτες αγρότες: από τους 18.000 τόνους του 2011, αξίας προμήθειας 4 εκατ. ευρώ, μόνο οι 2.000 προορίζονται για το εργοστάσιο βυνοποίησης στην Πάτρα, ενώ οι υπόλοιποι θα κατευθυνθούν στην αντίστοιχη μονάδα της Θεσσαλονίκης.
Τα αγροτεμάχια αυτού του είδους σπέρνονται με πιστοποιημένους σπόρους, που η εταιρία εισάγει και επεξεργάζεται σε πολλαπλασιαστήρια στην Ελλάδα. Για φέτος, η εταιρία δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στις πειραματικές καλλιέργειες, με στόχο την ανεύρεση νέων ποικιλιών κριθαριού, με αυξημένη στρεμματική απόδοση, μεγάλη ανθεκτικότητα και υψηλή ποιότητα.
Ο όμιλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ελέγχει περίπου το 70% της ελληνικής αγοράς μπίρας ή περίπου 3.000.000 εκατόλιτρα, μέσα από 25 «μπράντες», εκ των οποίων οι πέντε (Amstel, Heineken, Αλφα, Fischer και η καινούργια ΒΙΟΣ 5) παράγονται και συσκευάζονται στην Ελλάδα.