Σήμερα, η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία από την Κίνα έλαβε την απαραίτητη υποστήριξη από τα κράτη μέλη της ΕΕ αναφέρει η Κομισιόν. Οι δασμοί που μπορεί να επιβληθούν ανέρχονται σε μέχρι 35%.
Στην αρμόδια ομάδα εργασίας, πέντε κράτη μέλη μεταξύ των οποίων η Γερμανία ψήφισαν κατά, 12 απείχαν και 10 τάχθηκαν υπέρ.
Η Επιτροπή πρόσθεσε, ωστόσο, πως θα συνεχίσει παράλληλα τις διαπραγματεύσεις με την Κίνα προκειμένου «να διερευνήσει μια εναλλακτική λύση που θα πρέπει να είναι πλήρως συμβατή με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, να μπορεί να αντιμετωπίσει τις επιβλαβείς [κινεζικές] επιδοτήσεις που κατέδειξε η έρευνα της Κομισιόν, να μπορεί να παρακολουθηθεί και να τεθεί σε εφαρμογή».
Το Βερολίνο καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση να αποφύγει έναν «εμπορικό πόλεμο»
Ο γερμανός υπουργός Οικονομικών κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αποφύγει το ξέσπασμα ενός «εμπορικού πολέμου» με το Πεκίνο, μετά το πράσινο φως που δόθηκε από τις χώρες της ΕΕ για την επιβολή επιπλέον δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα.
Η Επιτροπή «δεν πρέπει να κηρύξει εμπορικό πόλεμο» παρά την ψηφοφορία αυτή, δήλωσε ο φιλελεύθερος υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ και ζήτησε να βρεθεί «μια λύση έπειτα από διαπραγμάτευση» με το Πεκίνο.
Εξάλλου ο μεγαλύτερος όμιλος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο όμιλος Volkswagen, κατήγγειλε το πράσινο φως των χωρών της ΕΕ για την αύξηση των τελωνειακών δασμών στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, κάνοντας λόγο για μια «κακή προσέγγιση» για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
«Καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την κινεζική κυβέρνηση να συνεχίσουν με εποικοδομητικό τρόπο τις διαπραγματεύσεις για μια πολιτική λύση», ανέφερε η Volkswagen σε ανακοίνωση που εξέδωσε.
Ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW, Όλιβερ Τσίπσε χαρακτήρισε την ψηφοφορία για τους επιπλέον δασμούς «μοιραίο σινιάλο για την ευρωπαϊκή βιομηχανία της αυτοκίνησης». Πρόσθεσε πως χρειάζεται μια ταχεία διευθέτηση ανάμεσα στις Βρυξέλλες και το Πεκίνο ώστε να αποφευχθεί μια εμπορική σύγκρουση.
Η Geely Holding, η οποία έχει μερίδια στις αυτοκινητοβιομηχανίες Polestar και Volvo Cars, εξέφρασε απογοήτευση για το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει επιπλέον δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα λέγοντας ότι θα μπορούσε να εμποδίσει τις οικονομικές και τις εμπορικές σχέσεις.