Μπορεί επισήμως η περίοδος των εκπτώσεων να ξεκίνησε πριν από 15 ημέρες, μπορεί οι προσφορές των περισσότερων καταστημάτων να είναι κάτι παραπάνω από γενναιόδωρες, οι καταναλωτές, ωστόσο, δεν φαίνεται να «συγκινήθηκαν» και παραμένουν ιδιαίτερα συγκρατημένοι στις αγορές τους.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας, τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο τζίρος έχει σημειώσει πτώση της τάξης του 10-15%, σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά, παρά το γεγονός ότι οι πραγματικές εκπτώσεις στα περισσότερα μαγαζιά φθάνουν ή και ξεπερνούν το 50%.
Ακόμα πιο αρνητική είναι η εικόνα σε ορισμένους κλάδους, κατά κύριο λόγο σε αυτόν της ένδυσης και της υπόδυσης, που υφίσταται το μεγαλύτερο πλήγμα, καθώς η πτώση υπερβαίνει το 20%. Στα ηλεκτρικά είδη, αντίθετα, οι απώλειες είναι περιορισμένες.
Οι εκτιμήσεις των παραγόντων της αγοράς για την κίνηση μέχρι της 28 Φεβρουαρίου, έως ότου θα διαρκέσουν οι εκπτώσεις, είναι δυσοίωνες. Αυτό που εύχονται τα μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, είναι η πτώση του 10-15% να μην αλλάξει προς το χειρότερο, καθώς είναι κοινός τόπος ότι ο εμπορικός κόσμος έχει επενδύσει πολλές ελπίδες στην περίοδο των εκπτώσεων, ώστε να ανασάνει από την μεγάλη κρίση που τον ταλανίζει συνολικά τον τελευταίο χρόνο.