«The Ilisian» είναι το νέο όνομα του πρώην Hilton, που πλέον δεν θα είναι ένα ξενοδοχείο με υπηρεσίες φιλοξενίας αλλά ένα ένας νέος πολυδιάστατος προορισμός που δημιουργείται από την από Ιονική Ξενοδοχειακή στη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας.
Το όνομα THE ILISIAN, εμπνευσμένο από τον ιστορικό ποταμό Ιλισό καθώς και από τη γειτονιά των Ιλισίων, εκφράζει τη διαχρονικά άρρηκτη σχέση του νέου προορισμού με την Αθήνα, τα Ιλίσια, και τους κατοίκους της περιοχής.
Σήμερα σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στον υπό εξέλιξη χώρο, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, πρόεδρος της ΤΕΜΕΣ και βασικός μέτοχος της Ιονικής Ξενοδοχειακής αποκάλυψε το νέο όνομα του προορισμού, που όπως είπε, είναι εμπνευσμένο από την περιοχή στην οποία φιλοξενείται, τα Ιλίσια, εξήγησε.
Στην παρέμβαση του ο πρωθυπουργός, επεσήμανε πως τέτοιες επενδύσεις ουσιαστικά κάνουν πράξη το όραμα της κυβέρνησης για ένα τουρισμό προσηλωμένο στην ποιότητα και τη βιωσιμότητα με σεβασμό στην οικιστική κλίμακα. Παράλληλα έκανε λόγο για πολλαπλασιαστικό όφελος για την ελληνική οικονομία, που συνολικά στα πέντε χρόνια θα φτάσει τα 1,25 δισ. ευρώ.
Όπως είπε ο πρωθυπουργός ο συνδυασμός των χρήσεων τριπλασιάζει ουσιαστικά και τις μόνιμες θέσεις απασχόλησης, οι οποίες θα φτάσουν τις 800 αλλά και τους τρόπους με τους οποίους το “Τhe Ilisian” θα συγκροτήσει ένα οικοσύστημα διεθνούς βεληνεκούς εδώ στο κέντρο της Αθήνας.
Ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε επίσης το νέο ξενοδοχείο που διαδέχεται το εμβληματικό Hilton ως μία γέφυρα που ενώνει το παρόν με το παρελθόν, οδηγώντας, όμως, συνολικά και την πρωτεύουσα σε ένα πιο ελπιδοφόρο μέλλον.
Όπως και στη θεμελίωση του «Hilton» από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, έτσι και στις δικές μας μέρες η πατρίδα μας έχει υψηλούς στόχους, σαν τους εντυπωσιακούς για την εποχή του ορόφους του, είπε ο πρωθυπουργός και προσέθεσε:
«Γι’ αυτό και νομίζω ότι αυτή η σύγχρονη λειτουργία του θα ξαναγίνει και αυτή με τον τρόπο της ένα μέρος της νέας εικόνας μίας χώρας που έχει ξανά νέους και μεγάλους ορίζοντες. Με τη φροντίδα της πολιτείας, αλλά και την οραματική ματιά μιας υγιούς επιχειρηματικότητας, που με τη σειρά της εμπιστεύεται αυτή τη χώρα η οποία αλλάζει».
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε σε έναν τουρισμό προσηλωμένο στον διπλό πυλώνα της ποιότητας από τη μία και της βιωσιμότητας από την άλλη, και διευκρίνισε:
«Στη μεν πόλη με σεβασμό και στην οικιστική κλίμακα αλλά και στην καθημερινή ζωή. Και έξω από αυτήν με την προστασία του φυσικού μας πλούτου, του πράσινου, των δασών, του μπλε των θαλασσών μας, του λευκού των Κυκλάδων, του πολύχρωμου μωσαϊκού των χωριών μας και των οικισμών μας».
Τέλος εξέφρασε την πεποίθηση ότι «σε ό,τι αφορά την ποιότητα των υπηρεσιών, είμαι βέβαιος πως οι πρωταγωνιστές αυτής της προσπάθειας θα δικαιώσουν τη φήμη τους -εξάλλου, ο Αχιλλέας δεν θα επέτρεπε τίποτα λιγότερο-, με όπλα αυτό που πάντα ζητώ από τους ανθρώπους του κλάδου: Υψηλή επαγγελματική εξειδίκευση και φυσικά καλοπληρωμένους εργαζόμενους. Γιατί το ένα οδηγεί αναπόφευκτα στο άλλο».
Ο πρωθυπουργός είπε επίσης ότι το ξενοδοχείο μπορεί να γίνει ένας προορισμός ο οποίος συνδυάζει τη γαστρονομία με τη ψυχαγωγία, με τη τέχνη, με τον αθλητισμό, με την ευεξία, και μετατρέπει, όπως είπε, με τον τρόπο του την Αθήνα ως προορισμό, αυτοτελή προορισμό και όχι απλά ως μία πόλη η οποία μπορεί να φιλοξενήσει τον επισκέπτη στον δρόμο του ή στον δρόμο της για κάποιο ελληνικό νησί.
«Έναν αυτόνομο προορισμό, μία Αθήνα φιλόξενη και επισκέψιμη 12 μήνες το χρόνο. Αυτό είναι το όραμά μας, το όραμα του υπουργείου Τουρισμού, και σε αυτό το όραμα έρχεται να συνδράμει αυτή η πολύ σημαντική επένδυση» τόνισε ο κ.Μητσοτάκης.
Πρόκειται για μια επένδυση που θα ξεπεράσει τα 340 εκατ. ευρώ, η οποία, όπως τόνισε ο κ. Κωνσταντακόπουλος, θα έχει και πολλαπλασιαστικά οφέλη για την Αθήνα συνολικά. «Το Hilton για 61 χρόνια υπήρξε εμβληματικό σημείο της πόλης. Με σεβασμό στη μοναδική του κληρονομιά και αρχιτεκτονική, επιθυμούμε να συνεχίσει να λειτουργεί ως ένας πόλος έλξης για όλους», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Εκ μέρους της Hilton, ο Dino Michael, Senior Vice President & Global Category Head, Luxury Brands, μίλησε για την άφιξη των πολυτελών brands της Hilton στην Ελλάδα: «Η Hilton έχει παρουσία στην Αθήνα για περισσότερες από έξι δεκαετίες, και είμαστε πολύ περήφανοι για την εξέλιξη ενός τόσο σημαντικού τοπόσημου, στον χώρο του εμβληματικού πρώην Hilton Athens. Η πόλη είναι ένας ιδανικός προορισμός για τον σύγχρονο ταξιδιώτη που αναζητεί την πολυτέλεια, καθώς διαθέτει μοναδικό πολιτισμό και πλούσια ιστορία – και η εκπληκτική τοποθεσία του κτιρίου με θέα την Ακρόπολη δένει αρμονικά με τον σύγχρονο πολυτελή σχεδιασμό του. Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα υποδεχθούμε τους επισκέπτες του τον επόμενο χρόνο».
Αναφορικά με τα οφέλη που θα προκύψουν για την Αθήνα, από τη λειτουργία του νέου προορισμού «The Ilisian», ο καθηγητής του πανεπιστήμιου Πειραιώς, Νίκος Γεωργακόπουλος, σε έρευνα που διεξήγαγε το εκπαιδευτικό ίδρυμα, επεσήμανε ότι αυτά θα είναι πολλαπλασιαστικά καθώς: για τα 5 πρώτα χρόνια λειτουργίας του, η επίδραση των κατασκευαστικών εργασιών ανέρχεται σε 450 εκατ. ευρώ, η επίδραση της διαμονής των ενοίκων του «The Ilisian» στην πρωτεύουσα ανέρχεται σε 749 εκατ. ευρώ, ενώ η επίδραση στην εμπορική δραστηριότητα ανέρχεται σε 75 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή θα δημιουργηθούν 1.760 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας.