Τις τελευταίες ημέρες «ύποπτο» ηλεκτρονικό μήνυμα με παραλήπτες δεκάδες χρήστες του συστήματος e-banking της Εθνικής Τράπεζας, κάνει την εμφάνισή του στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους. Η ηλεκτρονική διεύθυνση του αποστολέα διαφέρει μόνον σε ένα σημείο στίξης και συγκεκριμένα μια τελεία από την αληθή διεύθυνση, με αποτέλεσμα μόνο οι “ανοιχτομάτηδες” να το παίρνουν χαμπάρι.

Συγκεκριμένα στο μήνυμα αναγράφεται:

«Προσέξαμε ότι αντιμετωπίσατε προβλήματα σύνδεσης στο i-bank. Μετά από τρεις ανεπιτυχείς προσπάθειες για να αποκτήσετε πρόσβαση στον λογαριασμό σας, το i-bank χρήστη έχει κλειδωθεί. Αυτό έγινε για να εξασφαλίσει τους λογαριασμούς σας και για την προστασία των ιδιωτικών πληροφοριών σας.Παρακαλώ ακολουθήστε τα βήματα για την αποκατάσταση της πρόσβασης του χρήστη».

Οι ανυποψίαστοι βάζουν τον κωδικό τους αριθμό και η συνέχεια είναι αβέβαιη, αφού αυτός κοινοποιείται όχι στο e-banking της Εθνικής Τράπεζας αλλά στον επιτήδειο δημιουργό του site.

Όπως μπορείτε να δείτε στο «Fake» έγγραφο η μόνη διαφορά από που υπάρχει στην ηλεκτρονική διεύθυνση είναι μια τελεία αλλά και τα ορθογραφικά λάθη. Πόσοι όμως γνωρίζουν σωστά ελληνικά ενώ μην ξεχνάμε πως πολλοί συμπολίτες μας είναι μετανάστες και γράφουν ανορθόγραφα.
Όσον αφορά στην ειδοποιό διαφορά, δηλαδή την τελεία, αυτό που παρατηρήσαμε είναι πως ενώ η ηλεκτρονική διεύθυνση της Εθνικής Τράπεζας είναι: [email protected] εκείνη από τον άγνωστο αποστολέα είναι: [email protected]

Μάλιστα όταν κλικάρει κανείς μέσα στην ηλεκτρονική διεύθυνση μπαίνει σε αυτή τη σελίδα που τον παραπέμπει σε πανομοιότυπη με αυτή της Εθνικής Τράπεζας!

 

Τηλεφωνήσαμε στα γραφεία της Εθνικής Τράπεζας για να μάθουμε τι συμβαίνει και σε συνέχεια της τηλεφωνικής επικοινωνίας μας, μας απεστάλει το παρακάτω γραπτό έγγραφο, στο οποίο τονίζεται στον καταθέτη να μην «παρασύρεται από συνδέσμους (links) που πιστεύει ότι θα τον οδηγήσουν σε site της Εθνικής Τράπεζας. Πάντα να πληκτρολογεί τη διεύθυνση της ιστοσελίδας μόνος του (www.nbg.gr) και όχι μέσω σύνδεσης (link) που πιθανόν του σταλεί μέσω e-mail ή δημοσιεύεται σε ιστοσελίδες άλλων εταιρειών, μηχανής αναζήτησης κλπ». Παράλληλα, τονίζεται πως τα μηνύματα προέρχονται από κακόβουλους hackers.

 

Διαβάστε αναλυτικά το έγγραφο:

 

Αξιότιμε πελάτη,

Το μήνυμα που λάβατε δεν απεστάλη από την Τράπεζά μας .

Η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ενημερώνει το κοινό ότι βρίσκεται σε εξέλιξη αποστολή πλαστών ηλεκτρονικών μηνυμάτων μέσω e-mail με σκοπό την υποκλοπή προσωπικών δεδομένων.

Τα μηνύματα προέρχονται από κακόβουλους τρίτους (hackers) και ζητούν από τους χρήστες του διαδικτύου, μέσω συνδέσεως με ηλεκτρονική διεύθυνση που δεν έχει καμία σχέση με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, να καταχωρήσουν προσωπικά δεδομένα (κωδικούς, αριθμούς καρτών, προσωπικά στοιχεία).

Σε περίπτωση που πελάτες της Τράπεζας λάβουν το μήνυμα, παρακαλούνται να το διαγράψουν αμέσως.

Βεβαιωθείτε ότι παραλαμβάνετε e-mail από το [email protected] αναζητώντας σε αυτό την ψηφιακή σήμανση (υπογραφή) που σας εγγυάται τον αποστολέα και το περιεχόμενο.

Η Εθνική Τράπεζα δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανένα τρόπο (τηλεφωνικώς, μέσω e-mail ή οποιοδήποτε άλλο μέσο επικοινωνίας) τους κωδικούς σας User ID & Password.
Μην απαντάτε σε e-mail που σας ζητούν προσωπικά σας στοιχεία. Διαγράψτε τα αμέσως. Σε περίπτωση που έχετε ήδη απαντήσει σε τέτοιου είδους μήνυμα και έχετε συμπληρώσει στοιχεία σας, επικοινωνήστε άμεσα με την 24ωρη τηλεφωνική υπηρεσία της Τράπεζας (Help Desk) στα τηλέφωνα: 18 18 18 ή +30 210 48 48 48 4 και μη χρησιμοποιήσετε το Internet Banking της Τράπεζας πριν έλθετε σε επικοινωνία με τα παραπάνω τηλέφωνα.
Μην παρασύρεστε από συνδέσμους (links) που πιστεύετε ότι θα σας οδηγήσουν σε site της Εθνικής Τράπεζας. Πάντα πληκτρολογείτε τη διεύθυνση της ιστοσελίδας μόνοι σας (www.nbg.gr) και όχι μέσω σύνδεσης (link) που πιθανόν σας σταλεί μέσω e-mail ή δημοσιεύεται σε ιστοσελίδες άλλων εταιρειών, μηχανών αναζήτησης κλπ.
Προστατεύστε τον υπολογιστή σας με προγράμματα antivirus και antispyware και φροντίστε για την συχνή ενημέρωσή τους με τις τελευταίες εκδόσεις.

Σε περίπτωση που έχετε ήδη απαντήσει σε τέτοιου είδους πλαστό μήνυμα και έχετε συμπληρώσει τα παραπάνω στοιχεία, παρακαλούμε:

Να επικοινωνήσετε άμεσα με το τηλεφωνικό κέντρο της Τράπεζας (Help Desk) στα τηλέφωνα: 210-4848484 ή 181818.

Σας διαβεβαιώνουμε ότι η Τράπεζα φροντίζει διαρκώς για την ασφάλεια των Συστημάτων της και των Υπηρεσιών που προσφέρει.

Στην περίπτωση που παραλάβετε κάποιο άλλο μήνυμα παρακαλούμε να μας το προωθήσετε εκ νέου!

Σας ευχαριστούμε που επικοινωνήσατε μαζί μας.

Με εκτίμηση,

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Διεύθυνση Ηλεκτρονικών Εργασιών & Εναλλακτικών Δικτύων (021)

Υποδιεύθυνση Υποστήριξης Contact Center (021-52-Γ)

Τηλ. επικοινωνίας : 210 4806750 / επιλογή 4 (διεπ. 76750 / 4)

Φαξ : 210 4806865 (διεπ. 76865)

 

Ζητήσαμε ωστόσο, περαιτέρω προστασία αλλά και εξηγήσεις σχετικά με το πώς τα προσωπικά μας δεδομένα κατέληξαν στα χέρια επιτηδείων για χρήση. Η θέση του αρμόδιου υπαλλήλου της τράπεζας ήταν πως μας δόθηκαν οδηγίες αποφυγής του ενδεχομένου να πέσουμε θύματα, όταν ανοίξαμε το λογαριασμό και πως υπάρχουν σχετικές ανακοινώσεις στο site και σε φυλλάδια της τράπεζας.Μήπως όμως, θα έπρεπε να υπάρχει περαιτέρω προστασία του καταθέτη με ανακοίνωση από την πλευρά της τράπεζας για την ύπαρξη τέτοιων φαινομένων; Γνώριζε η τράπεζα για την ύπαρξή τους ή ενημερώθηκε από εμάς;
Το μόνο σίγουρο είναι πως οι καταθέτες μένουν εκτεθειμένοι σε έναν εξωγενή κίνδυνο. Σύμφωνα με την τοποθέτηση της τράπεζας (γραπτή και προφορική) η ευθύνη βαρύνει εμάς, τους έχοντες λογαριασμό με χρήματα σε τραπεζικό λογαριασμό και πως η πολιτική της τράπεζας εξηγείται στους πελάτες της εξ αρχής. Μήπως όμως, θα έπρεπε να μεριμνήσουν για την προστασία των πολιτών που τους εμπιστεύονται τον οβολό τους και να μην εξαντλείται η προστασία τους σε μια απλή αναφορά;

Διαβάστε και το ηλεκτρονικό μήνυμα που αποστέλλεται στους ανυποψίαστους καταθέτες: