Το πρώτο υβριδικό πλοίο θα είναι πολύ σύντομα πραγματικότητα, καθώς αυτή τη στιγμή τοποθετείται ένα υβριδικό σύστημα μπαταρίας για αποθήκευση ενέργειας στο πλοίο εφοδιασμού Viking Lady.
Μόλις οι εργασίες ολοκληρωθούν η λειτουργία της μηχανής αναμένεται να «ελαφρυνθεί» και να γίνει οικονομικά αποδοτικότερη, ενώ παράλληλα θα μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.
Το ηλικίας τριών ετών Viking Lady τροφοδοτείται από υγροποιημένο αέριο και είναι το πρώτο εμπορικό πλοίο εξοπλισμένο με κυψέλη καυσίμου για τη λειτουργία του συστήματος προώθησης.
Η κυψέλη καυσίμου ισχύος 300 κιλοβάτ τοποθετήθηκε το φθινόπωρο του 2009 και έχει λειτουργήσει επιτυχώς για 18.500 ώρες, καθιστώντας το Viking Lady ως ένα από τα πιο περιβαλλοντικά φιλικά πλοία στον κόσμο.
Με την τοποθέτηση του συστήματος μπαταρίας το πλοίο θα λειτουργήσει όπως τα υβριδικά αυτοκίνητα με τη διαφορά ότι τόσο η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου είναι τηρουμένων των αναλογιών υψηλότερη όσο και η απόσβεση της επένδυσης από την εξοικονόμηση καυσίμου πολύ ταχύτερη σε σύγκριση με τα κοινά οχήματα.
Επικεφαλής του ερευνητικού προγράμματος που ακούει στο όνομα FellowSHIP είναι ο νορβηγικός νηογνώμων DNV που βρίσκεται σε συνεργασία με την πλοιοκτήτρια εταιρεία Eidesvik Offshore και την Wärtsilä, εταιρεία που παρέχει ενεργειακές λύσεις στη ναυτιλιακή αγορά.
Πηγή: econews.gr