Η εμπιστοσύνη, η φήμη και το βραχυπρόθεσμο κόστος είναι οι παράγοντες που κινητοποιούν τους διευθύνοντες συμβούλους διεθνώς να αναλάβουν δράση για την κλιματική αλλαγή, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα έρευνας της PwC.

Ειδικότερα, τα τρία τέταρτα των διευθυνόντων συμβούλων που συμμετείχαν στην έρευνα της PwC δήλωσαν ότι αναπτύσσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες ανταποκρινόμενοι στην κλιματική αλλαγή – με το ένα τρίτο αυτών να υποστηρίζει ότι τους βοηθάει να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους.

Ειδικότερα:

– Το 54% προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους επενδύσεις εν όψει των ευκαιριών πράσινης ανάπτυξης.

– Μια δεσμευτική διεθνής συμφωνία για την κλιματική αλλαγή δεν αποτελεί ισχυρό κίνητρο για την κινητοποίηση των επιχειρήσεων σε σχέση με την κλιματική αλλαγή.

– Οι τιμές και το ρυθμιστικό πλαίσιο του κλάδου της ενέργειας πρωταγωνιστούν στις βραχυπρόθεσμες ανησυχίες.

Μετά την έρευνα που πραγματοποίησε η PwC νωρίτερα φέτος σύμφωνα με την οποία οι διευθύνοντες σύμβουλοι αναγνωρίζουν περισσότερες ευκαιρίες για ανάπτυξη σήμερα απ’ ό,τι πριν από μια τριετία, η PwC πραγματοποίησε έρευνα σε ηγέτες του διεθνούς επιχειρηματικού κόσμου με θέμα τις προοπτικές ανάπτυξης σε σχέση με την κλιματική αλλαγή.

Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν μια αναδυόμενη κατηγορία διευθυνόντων συμβούλων που είναι βέβαιοι για τις ευκαιρίες οικονομικής ανάπτυξης γενικότερα και οι οποίοι τάσσονται υπέρ της ανάληψης δράσης εν όψει της κλιματικής αλλαγής με κίνητρα την εξοικονόμηση του κόστους, την καλύτερη διαχείριση κινδύνου και τις νέες ευκαιρίες στην αγορά.

– Τρεις στους πέντε ερωτηθέντες διευθύνοντες συμβούλους υποστηρίζουν ότι αναλαμβάνουν δράση για την κλιματική αλλαγή με στόχο να δημιουργήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

– Πάνω από τους μισούς κινητοποιούνται με στόχο τη βελτίωση της αξίας για τους μετόχους (53%) και τη δημιουργία εμπιστοσύνης στον οργανισμό τους (52%).

– Το 58% υποστηρίζει ότι οι εταιρείες τους εργάζονται από κοινού με προμηθευτές και επιχειρηματικούς συνεργάτες για να διαχειριστούν τους κινδύνους και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από την κλιματική αλλαγή, και το 55% με τους καταναλωτές.

– Το 89% έχει πραγματοποιήσει βελτιώσεις για την εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ το 74% έχει θέσει στόχους για την ανακύκλωση.

– Το 61% έχει αλλάξει τον τρόπο παρακολούθησης και διαχείρισης των κινδύνων.

– Το 49% συζητά σε επίπεδο διοικητικού συμβουλίου για την κλιματική αλλαγή τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο.

Με λιγότερες από 100 ημέρες μέχρι τη Σύνοδο Κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα που θα πραγματοποιηθεί στο Παρίσι (COP21) τον Δεκέμβριο, μια διεθνής συμφωνία για την κλιματική αλλαγή αναμένεται να αυξήσει τόσο τους κινδύνους όσο και τις ευκαιρίες που προκύπτουν για τις εταιρείες από την κλιματική αλλαγή. Μεταξύ των κυριότερων θεμάτων σχετικά με την Σύνοδο Κορυφής που αναδείχθηκαν από την έρευνα είναι:

– Οι σημαντικότερες ανησυχίες των διευθυνόντων συμβούλων όσον αφορά την κλιματική αλλαγή είναι οι συνέπειες που θα έχει στις τιμές της ενέργειας (61%) και η ενδεχόμενη αυστηροποίηση του ρυθμιστικού πλαισίου από τις κυβερνήσεις (56%).

– Οι μακροπρόθεσμες συνέπειες της κλιματικής αλλαγής προκαλούν μικρότερη ανησυχία σχετικά με τις εφοδιαστικές αλυσίδες (51%) και τις υποδομές (35%).

Σύμφωνα με την PwC, τα σημαντικότερα κίνητρα για ανάληψη δράσης στον τομέα του κλίματος για τους διευθύνοντες συμβούλους είναι η μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση του κοινού και η συμμετοχή (80%) καθώς και ένα ξεκάθαρο, σταθερό και μακροπρόθεσμο εθνικό πλαίσιο κυβερνητικής πολιτικής (77%). Από την άλλη πλευρά, μόνο το 46% αναγνωρίζει ότι μια δεσμευτική συμφωνία για την κλιματική αλλαγή θα αποτελέσει το βασικό κίνητρο για δραστηριοποίηση στον κλάδο τους.