Μέσα σ’ ένα υπαίθριο μικρό περίπτερο-κλουβί να περιστρέφεται αργά πλήρης εκφραστικών τεχνασμάτων και αξιομαρτυρούντων κινήσεων, παίρνοντας τη θέση του νεκρού παπαγάλου. Γράφει η Χαρά Κιούση Το εξαιρετικό κοστούμι σε μαύρο ταφτά, με την μικρούλα κόκκινη ουρά παραγεμισμένο στα σημεία που πρέπει και η ευφάνταστη περούκα με την αναπαράσταση του ράμφους, από μόνα τους είναι έργα τέχνης. Η Άννα Κοκκίνου, με φόντο το ονειρώδες σκηνικό-κήπος του Δημήτρη Ταμπάκη και τους παιγνιώδεις αναιμικούς φωτισμούς της Μελίνας Μάσχας, γοητεύει τον θεατή. Μόνο το ανυπότακτο ταμπεραμέντο της θα μπορούσε να αναδείξει ένα ολιγοσέλιδο κείμενο, μια απλή επιστολή-επικήδειο η συγκινητικό και τρυφερό λογισμό, που γράφτηκε από την Σοφία Τρικούπη, μετά το θάνατο του παπαγάλου της. Η ερμηνεύτρια με τρόπο εγκεφαλικό και θεατρικό (κινήσεις, γύρισμα λαιμού και κεφαλιού, αγκυλωμένα γαμψά δάχτυλα, φωνητικές χορδές που πάλλονται καθώς συχνά παπαγαλίζει) επισφραγίζει το υποκριτικό της ταλέντο. Χαλάλι τα σαράντα λεπτά καθυστέρησης στην παράσταση, που αργότερα μας αποζημίωσε. Η Σοφία Τρικούπη κόρη του Σπυρίδωνα και αδελφή του Χαρίλαου Τρικούπη, με εξαιρετική μόρφωση είχε αφοσιωθεί στη φροντίδα του αδελφού της και στην πολιτιική του διαδρομή. Στο ανοιχτό σαλόνι του σπιτιού τους «από το πρωί ως το βράδυ» μπαινόβγαιναν σημαίνοντα πρόσωπα της εποχής. Μετά το θάνατο του πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη στις Κάννες το 1896, έζησε κλεισμένη στο σπίτι συντροφιά με τις αναμνήσεις της. Στο κείμενο αυτό που υπάρχει στη βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων και εκδόθηκε το 2013, σώζονται ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την πολιτική ζωή της περιόδου εκείνης. Η Σοφία, λυπημένη από το θάνατο του αγαπημένου της παπαγάλου – μοναδικό δώρο που της επέτρεψε να λάβει ο Χαρίλαος – εκφράζει τη συντριβή της για την απώλειά του. Ένας παπαγάλος που ξάφνιαζε με ότι έλεγε συνδέοντας τις λέξεις με τα συμβαίνοντα. Σε γλώσσα όχι «αγέλαστη και αλύγιστη» όπως έλεγε ο Κωστής Παλαμάς για την καθαρεύουσα, αλλά με μια βαθιά ευαισθησία αναπολεί την παιδική ηλικία – την οποία επί σκηνής ενσαρκώνουν η Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου και ο Θοδωρής Θεοδωρακόπουλος – μιλά για την απώλεια αγαπημένων προσώπων, για την ανατροπή της ζωής. Δοσμένα με αυστηρό έλεγχο συναισθημάτων και ακρίβεια γλώσσας, που επεξεργάστηκε δραματουργικά ο Νίκος Φλέσσας. Η Άννα Κοκκίνου, γόνιμη και πολύπλευρη, έντυσε την επιλεγμένη τονικά μονοχρωμία της φωνής της, με την ιδανική για την παράσταση μουσική της Σ. Γαδέδη. Το αποτέλεσμα φυσικά θα μείνει στη μνήμη.
Συντελεστές:
Κείμενο: Σοφία Τρικούπη Σκηνοθεσία: Άννα Κοκκίνου Δραματουργική επεξεργασία: Νίκος Φλέσσας, Άννα Κοκκίνου Μουσική: Στέλλα Γαδέδη Σκηνικά: Δημήτρης Ταμπάκης Κοστούμια: Δέσποινα Μακαρούνη Κίνηση: Αγγελική Στελλάτου Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα Επεξεργασία ήχων: Μηνάς Εμμανουήλ Φωτογραφίες: Θάνος Σαμαράς Περούκα: The Witch of Capri Βοηθός Σκηνοθέτη: Αλκίνοος Δωρής
Παίζουν:
Άννα Κοκκίνου, Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου, Θοδωρής Θεοδωρακόπουλος
Ημέρες και Ώρες Παραστάσεων:
Τετάρτη – Σάββατο: 21:00 Κυριακή 19:00 Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 15 ευρώ Φοιτητικό, ανέργων: 10 ευρώ Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά Ώρες ταμείου: 14:00-21:00 Ηλεκτρονική προπώληση: https://www.ticketservices.gr/ Θέατρο «Σφενδόνη» Μακρή 4, Μακρυγιάννη, Αθήνα Τηλέφωνο: 215 515 8968