Μαζί με τους κομμωτές, τους οπερατέρ και τους εκατοντάδες άλλους εργαζόμενους στα τηλεοπτικά και κινηματογραφικά πλατό, το Χόλιγουντ ποντάρει σε ένα νέο μέλος για τις μελλοντικές παραγωγές: τον σύμβουλο για την COVID-19.
H πανδημία του κορονοϊού έχει αναγκάσει τους παραγωγούς, τα κινηματογραφικά στούντιο και τα συνδικάτα των εργαζομένων στον χώρο να αναζητήσουν συμβουλές από ειδικούς για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να ανοίξουν και πάλι με ασφάλεια τα κινηματογραφικά και τα τηλεοπτικά πλατό, τα οποία σε ολόκληρο τον κόσμο έκλεισαν στα μέσα Μαρτίου.
Αυτοί που έχουν μεγάλη ζήτηση είναι οι επιδημιολόγοι και άλλοι ειδικοί της δημόσιας υγείας, που θα κληθούν να παράσχουν την τεχνογνωσία τους για την διαχείριση των πολυάριθμων συνεργείων, που εργάζονται σε κατάμεστους χώρους, τους μακιγιέρ και τις μακιγιέζ που έρχονται πρόσωπο με πρόσωπο με τους καλλιτέχνες και τους ηθοποιούς που φιλιούνται, αγκαλιάζονται και τσακώνονται στο πλατό.
Η καραντίνα έχει προκαλέσει σοβαρό πλήγμα στην βιομηχανία του κινηματογράφου και της τηλεόρασης καθώς και σε πόλεις όπως το Λος Άντζελες που ωφελούνται οικονομικά από τις παραγωγές.
Η επανέναρξη των παραγωγών είναι σημαντική για τις εταιρείες περιλαμβανομένων των Netflix Inc, Walt Disney Co και άλλων, που έχουν ανάγκη από νέα προγράμματα για να προσελκύσουν το τηλεοπτικό κοινό.
Παρότι τα πλατό στις ΗΠΑ παραμένουν άδεια, οι παραγωγές αυξάνονται στην Νότια Κορέα, την Αυστραλία, την Σουηδία και την Νέα Ζηλανδία, όπου ξεκινάνε και πάλι τα γυρίσματα την επόμενη εβδομάδα του «Αβαταρ 2» του Τζέιμς Κάμερον.
Οι εργαζόμενοι στη βιομηχανία του Χόλιγουντ αναμένουν, πάντως, ότι όταν ξεκινήσουν και πάλι να εργάζονται, τα συνεργεία θα απασχολούν λιγότερους, θα διενεργούνται τακτικά τεστ και θα υπάρχουν αντισηπτικά χεριών παντού, ενώ για τις σκηνές με μεγάλα πλήθη θα χρησιμοποιούνται υπολογιστές.
«Χρειάζεται μια ολόκληρη κοινότητα…»
Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Τάιλερ Πέρι ηγείται της πρωτοβουλίας επανέναρξης των εργασιών και έχει ανακοινώσει ότι θα ξεκινήσουν γυρίσματα για δύο τηλεοπτικές σειρές στις 8 Ιουλίου στο στούντιό του στην Ατλάντα.
Στην έκταση του Πέρι, όπου βρίσκεται και το στούντιό του, υπάρχει χώρος απομόνωσης ώστε να αποφευχθεί η εξάπλωση του κορονοϊού.
Σε έναν οδηγό 31 σελίδων που εξέδωσε ο Πέρι λέει ότι «χρειάζεται μια ολόκληρη κοινότητα από υπαλλήλους, γιατρούς, επιδημιολόγους, δικηγόρους, εκπροσώπους σωματείων, ατζέντηδες, μέλη συνεργείων, ασφαλιστές και πολλούς άλλους », ώστε να διασφαλίζεται η προστασία.
Ένας από αυτούς είναι ο δρ Κάρλος ντελ Ρίο, ειδικός στις μολυσματικές νόσους στο πανεπιστήμιο Έμορι, ο οποίος, όπως εξηγεί ο ίδιος, πρότεινε όλοι οι ηθοποιοί και τεχνικοί να υποβάλλονται σε τεστ στην αρχή των γυρισμάτων και τουλάχιστον μια φορά στη διάρκεια των δύο εβδομάδων που παραμένουν απομονωμένοι στα γυρίσματα.
Ο ντελ Ρίο έκανε επίσης συστάσεις για θέματα υγιεινής και για άλλα μέτρα προστασίας παρότι επισήμανε ότι τίποτα δεν μπορεί να εγγυηθεί 100% προστασία από τον ιό.
«Μπορεί και να αποτύχει» να κρατηθεί απολύτως μακριά από τα πλατό ο κορονοϊός, λέει. «Αλλά θεωρώ επίσης ότι δεν είναι εφικτό να πούμε ότι θα περιμένουμε μέχρι να εξαφανιστεί ο ιός ή να βρεθεί εμβόλιο γιατί τότε ας μην δουλέψουμε για την επόμενη διετία».
Νέα πρωτόκολλα
Τα σωματεία που εκπροσωπούν τους ηθοποιούς και τους εργαζόμενους στην παραγωγή–περιλαμβανομένων των SAG-AFTRA, IATSE και της Αμερικανικής Ένωσης Σκηνοθετών, έχουν προσλάβει ειδικούς από το Χάρβαρντ και από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας για να βοηθήσουν στην έκδοση οδηγιών.
Όλα αναμένουν από τον κυβερνήτη της Καλιφόρνιας Γκάβιν Νιούσομ, ο οποίος βρίσκεται σε συνεννόηση με εκπροσώπους του υπουργείου Εργασίας και της βιομηχανίας και ο οποίος είπε ότι σκοπεύει να εκδώσει πρωτόκολλα για τα τηλεοπτικά και κινηματογραφικά γυρίσματα ίσως και στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας.
Οι ηθοποιοί βρίσκονται σε επαγρύπνηση. Η ηθοποιός Άννα Κέντρικ, σε συνέντευξή της για την προώθηση της σειράς της HBO «Love Life», είπε ότι κάποιες από τις ιδέες που έχει ακούσει μοιάζουν να προέρχονται από «κάποιον που δεν έχει ποτέ βρεθεί σε κινηματογραφικό πλατό».
«Από την εμπειρία μου, εμείς που βρισκόμαστε σε ένα κινηματογραφικό πλατό, σε αντίθεση με αυτούς που βρίσκονται σε ένα αεροδρόμιο, ξέρουμε ότι ανήκουμε στην ίδια ομάδα, όλοι μας προσπαθούμε να μείνουμε ασφαλείς. Νομίζω ότι μπορεί να γίνει, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχω δει κάποια φοβερή λύση».
Η διαχείριση του κορονοϊού είναι μια πολύπλοκη διαδικασία στην τηλεόραση επειδή πολλοί εργαζόμενοι είναι freelancers, λέει ο δρ. Πολ Λίτσφιλντ, ένας γιατρός εργασίας, ο οποίος έχει συμβάλει στην έκδοση οδηγιών για τα τηλεοπτικά δίκτυα στη Βρετανία.
«Κόσμος πηγαινοέρχεται σε άλλες παραγωγές με άλλες εταιρείες. Επομένως θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι οδηγίες είναι όμοιες για όλες τις εταιρείες τηλεοπτικών παραγωγών».