Οι άνθρωποι που επενδύουν χρήματα στον κινηματογράφο και θέλουν να τα βγάλουν πίσω στο πολλαπλάσιο πρέπει να ξέρουν.
Πρέπει να ξέρουν αν η επιλογή της Αλίσια Βικάντερ αντί για την Γκαλ Γκαντότ θα γείρει την παλάντζα. Πρέπει να ξέρουν τι είναι αυτό που διακρίνει μια εισπρακτική επιτυχία από μια παταγώδη αποτυχία. Αν μια ταινία πατώσει στις ΗΠΑ αλλά σπάσει τα ταμεία στην Ευρώπη, θέλουν να το ξέρουν.
Και πλέον έχουν την τεχνητή νοημοσύνη στο πλευρό τους! Το startup Cinelytic από το Λος Άντζελες είναι μία μόνο από τις τόσες και τόσες εταιρίες που υπόσχονται ακριβώς αυτό, ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι πιο σοφή από έναν παραγωγό. Αναλύει λοιπόν ιστορικά και οικονομικά δεδομένα χιλιάδων ταινιών, τα διασταυρώνει με τους συντελεστές και το καστ και ο αλγόριθμος αποφαίνεται για τη συνταγή της επιτυχίας.
Το πρόγραμμα επιτρέπει στον πελάτη να παίξει με τα δεδομένα, λες και τζογάρει. Τροφοδοτείς το σύστημα με σενάριο και συντελεστές και βλέπεις το ποσοστό επιτυχίας. Και βλέπεις πώς η αλλαγή ενός πρωταγωνιστικού ονόματος επηρεάζει τις προβλέψεις για την εμπορική απήχηση του φιλμ.
Ετοιμάζεις λοιπόν ένα καλοκαιρινό blockbuster με πρωταγωνίστρια την Emma Watson, λέει χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Cinelytic, Tobias Queisser. Τι κάνεις; Χρησιμοποιείς το λογισμικό της για να δεις πώς θα επηρέαζε την πορεία του φιλμ αν στη θέση της Watson έβαζες την Τζένιφερ Λόρενς για παράδειγμα.
Η Cinelytic δεν είναι η μόνη εταιρία που φέρνει την τεχνητή νοημοσύνη στο σινεμά. Η βελγική ScriptBook το κάνει αυτό ήδη από το 2015 και πλέον αποφαίνεται για την επιτυχία μιας ταινίας αναλύοντας το σενάριο και μόνο. Το ίδιο κάνει και το ισραηλινό startup Vault επίσης από το 2015, προβλέπει τα κοινά στα οποία απευθύνεται η ταινία, ιχνηλατώντας την πορεία των trailers. Αντίστοιχες αναλύσεις κάνει και ο αλγόριθμος μάθησης της Pilot, με «απαράμιλλη ακρίβεια» όπως διατείνεται η ίδια.
Και το momentum είναι υπέρ τους, αφού ακόμα και τεράστιες εταιρίες παραγωγής μπήκαν στον χορό. Τον περσινό Νοέμβριο, ας πούμε, η 20th Century Fox παραδέχτηκε πως χρησιμοποίησε υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης για να προβλέψει την απήχηση των παραγωγών που είχε στα σκαριά.
Δουλεύουν όμως αυτές οι λύσεις; Ναι, και με το παραπάνω. Η ScriptBook, για παράδειγμα, μοιράστηκε τις προβλέψεις της για 50 ταινίες του 2017 και του 2018 και έπεσε μέσα στο 86% των περιπτώσεων! Σχεδόν διπλάσιο δηλαδή από το ποσοστό ακρίβειας του 44% που είχαν παράγοντες της κινηματογραφικής αγοράς…