Ένα απίστευτο κινηματογραφικό πανόραμα έρχεται με τη γνώριμη φόρα των καναλιών Novacinema στους τηλεοπτικούς μας δέκτες δίνοντας στα βράδια μας την απαραίτητη χολιγουντιανή αίγλη. Κινηματογραφική φαντασμαγορία λοιπόν στη μικρή οθόνη και την άνεση του σπιτιού μας με ένα πλούσιο αφιέρωμα στις καλύτερες περσινές παραγωγές: από τις ταινίες που έσπασαν τα ταμεία και κόστισαν καραβιές χρημάτων μέχρι και τα φεστιβαλικά φιλμ του 2014 που πήραν μέρος στην οσκαρική κούρσα. Πιστά στην κινηματογραφική παράδοση που έχουν δημιουργήσει με τις λαμπερές πρεμιέρες, τα κανάλια Novacinema προβάλλουν πρώτα και αποκλειστικά τις πιο δημοφιλείς και πρόσφατες ταινίες έναν χρόνο πριν από την προβολή τους σε οποιοδήποτε άλλο τηλεοπτικό κανάλι. Και σαν να μη φτάνει αυτό, μας δίνουν τη δυνατότητα με τον αποκωδικοποιητή NovaBox+ να δημιουργήσουμε το προσωπικό μας video club, γράφοντας τις ταινίες που αγαπάμε ώστε να απολαμβάνουμε κατόπιν την κινηματογραφική μαγεία όπου και όποτε θέλουμε! Το πρώτο κύμα των πολυσυζητημένων ταινιών που έρχονται ολοταχώς στα κανάλια Novacinema μας δίνει μια καλή πρόγευση για το τι αναμένεται να ακολουθήσει. Συντονιστείτε και απολαύστε πρώτοι το σινεμά στα καλύτερά του…
Μεγάλα Μάτια (2014)
Η πρόσφατη δουλειά του «πολύ» Τιμ Μπάρτον παρακολουθεί με το ιδιαίτερο σκηνοθετικό ύφος του μεγάλου αμερικανού δημιουργού μια πραγματική και σκοτεινή ιστορία που διαδραματίστηκε στη δεκαετία του ’50. Η Μάργκαρετ Κιν ζωγραφίζει μια σειρά από πορτρέτα παιδιών με χαρακτηριστικά μεγάλα μάτια, τα υπογράφει όμως ο σύζυγός της πλασάροντάς τα ως δικά του. Η Μάργκαρετ θα κρατήσει κρυφή την αλήθεια για χρόνια και παρά την τεράστια απήχηση του έργου της, όταν ωστόσο η σχέση τους φτάσει στα άκρα, η σύγκρουση θα γίνει ολέθρια. Ως απίστευτη αλλά πέρα για πέρα αληθινή ιστορία μιας απάτης, το «Big Eyes» σφράγισε το πρόσφατο σινεμά του Τιμ Μπάρτον και αποτέλεσε γι’ αυτόν ένα χρέος που ξεπληρώθηκε, καθώς ο ανατρεπτικός δημιουργός είχε επηρεαστεί πολύ από το χαρακτηριστικό ύφος της Μάργκαρετ Κιν με τις γυναίκες και τα παιδιά της με τα μεγάλα λυπημένα μάτια. Η τέχνη, η ζωή, η αλήθεια και το ψέμα πλάθονται από τα δεξιοτεχνικά χέρια του Μπάρτον σε ένα πολυεπίπεδο βιογραφικό δράμα που χάρισε Χρυσή Σφαίρα Α’ Γυναικείου Ρόλου στην Έιμι Άνταμς…
Kingsman: Η Μυστική Υπηρεσία (2014)
Ξεχάστε όσα ξέρατε για τον κόσμο των κατασκόπων και τις εγκεφαλικές ιστορίες τους, καθώς το «Kingsman: The Secret Service» μπολιάζει τη δράση, το βρετανικό φλεγματικό χιούμορ και την αθάνατη τζεϊμσμποντική περιπέτεια σε ένα ιδανικό μείγμα παρωδίας που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. Προσπαθώντας να διαλευκάνει άλλη μια παγκόσμια συνωμοσία, ένας βετεράνος βρετανός κατάσκοπος παίρνει υπό την προστασία του έναν ατίθασο νεαρό και προσπαθεί να τον στρατολογήσει στην άκρως μυστική υπηρεσία του. Η παρωδία αποδίδει τα οφειλόμενα στους προκατόχους της και λειτουργεί σαν ένας διασκεδαστικότατος φόρος τιμής σε ένα λατρεμένο κινηματογραφικό είδος, με τις αναφορές στις ταινίες του Μποντ αλλά και τις άλλες πετυχημένες μεταφορές της να την κάνουν απολαυστική και σινεφιλική ταυτοχρόνως. Γελάστε απενοχοποιημένα με μια ταινία δράσης που όχι μόνο δεν φοβάται να φλερτάρει με τα άκρα, αλλά τα απολαμβάνει κυριολεκτικά μέχρι το μεδούλι τους. Αν έχετε ξεχάσει πόσο διασκεδαστικό μπορεί να γίνει το να κάθεσαι σε έναν καναπέ και να βλέπεις τηλεόραση, το «Kingsman» θα φρεσκάρει τη μνήμη σας…
Το Πεπρωμένο της Τζούπιτερ (2015)
Οι Γουατσόφσκι θυμούνται τα θεαματικότατα οπτικά εφέ του «Matrix» τους και μας παραδίδουν μια ατόφια διαστημική περιπέτεια επικών διαστάσεων με τον τρόπο που μόνο αυτοί ξέρουν να κάνουν. Από τους δρόμους του Σικάγο σε μακρινούς γαλαξίες, το «Jupiter Ascending» αφηγείται την ιστορία της νεαρής καθαρίστριας Τζούπιτερ Τζόουνς, η οποία κρατά στα γονίδιά της το μέλλον του σύμπαντος! Η Τζούπιτερ θα βρεθεί στο επίκεντρο μιας σκληρής διαπλανητικής διαμάχης για τη συμπαντική εξουσία, έχοντας στο πλευρό της τον γενετικά τροποποιημένο πρώην στρατιώτη Κέιν. Ανάλαφρη θεματολογικά και φαντασμαγορική οπτικά, η νέα ταινία των αδελφών Γουατσόφσκι αποτίει φόρο τιμής στην επιστημονική φαντασία, την ίδια ώρα που σκαρώνει ένα ολόκληρο σύμπαν, με την πολυπλοκότητα και την προϊστορία που αυτό συνεπάγεται. Σαν να περνάς από μια ανοιχτή χωροχρονική πύλη δηλαδή, από την οποία δεν θες να επιστρέψεις…
Η Έξοδος: Θεοί και Βασιλιάδες (2014)
Η all-time classic βιβλική ιστορία με το γνώριμο άγγιγμα του φανταστικού Ρίντλεϊ Σκοτ δεν χρειάζεται ενδεχομένως συστάσεις, αν και εδώ το θρησκευτικό έπος φτάνει τελικά στην κινηματογραφική Γη της Επαγγελίας. Το φαντασμαγορικό «Exodus: Gods and Kings» αφηγείται την προσπάθεια του Μωυσή να ηγηθεί του ξεσηκωμού των ιουδαίων σκλάβων ώστε να αποτινάξουν τον αιγυπτιακό ζυγό και να επιστρέψουν στα προγονικά εδάφη της Χαναάν, αλλά αυτό το ξέρουμε όλοι. Η συναρπαστικότερη βιβλική περικοπή μπαίνει στο στόχαστρο του βετεράνου στο υπερθέαμα Ρίντλεϊ Σκοτ, που με την εμπειρία του στις υπερφιλόδοξες παραγωγές και την αναντίρρητη δεξιοτεχνία του μας παραδίδει ένα κλασικό δείγμα πληθωρικού σινεμά, καθηλωτικό και θεαματικό ταυτοχρόνως. Όποιος αναζητεί την οπτική μεγαλοπρέπεια του κινηματογράφου και την επιβλητικότητα της εικόνας του, δύσκολα θα βρει καλύτερη ταινία του 2014 να τα περικλείει αυτά, καθώς ο Σκοτ είναι ό,τι πιο κοντά έχει το σύγχρονο σινεμά σε ψηφιακό ζωγράφο…
Ο Δικαστής (2014)
Το κλασικό χολιγουντιανό δικαστικό δράμα αποκτά ένα σύγχρονο facelift με το «The Judge» των μεγάλων ερμηνειών, που ακολουθεί μεν τη γνώριμη συνταγή, δεν φοβάται δε να την εκσυγχρονίσει. Ένας μεγαλοδικηγόρος επιστρέφει έπειτα από χρόνια στη γενέτειρά του, μια κωμόπολη της Ιντιάνα, για την κηδεία της μητέρας του. Οι σχέσεις με τον δικαστή πατέρα του παραμένουν διαχρονικά ψυχρές, αλλά όταν ο τελευταίος θα εμπλακεί σε ένα τροχαίο δυστύχημα και θα κατηγορηθεί για φόνο, ο γιος θα παραμείνει στο πλευρό του για να τον υπερασπιστεί. Σασπένς, αφηγηματικές ανατροπές αλλά και μια διαρκής αντιπαράθεση χαρακτήρων δονούν το φιλμ, με τον 84χρονο Ρόμπερτ Ντιβάλ να μετρά την έβδομη οσκαρική υποψηφιότητά του! Μπορεί να παρακολουθείς ένα δικαστικό δράμα με τα όλα του, η ταινία δεν περιορίζεται ωστόσο μόνο στην αποκάλυψη της αλήθειας, αλλά μιλά με παρρησία και για την πολυεπίπεδη σχέση πατέρα-γιου, τη συγχώρεση και την ίδια τη λύτρωση τελικά. Κανείς δεν μένει ίδιος μετά την ολομέτωπη σύγκρουση…
Κύριος Τέρνερ (2014)
Το φεστιβαλικό «Mr Turner» παρακολουθεί τα τελευταία χρόνια της ζωής του μεγάλου και εκκεντρικού βρετανού ζωγράφου Γουίλιαμ Τέρνερ, όταν έχει πια καταξιωθεί ως δημιουργός και δεν έχει τίποτα να αποδείξει. Η βαριά μπαγκέτα του Μάικ Λι δεν μένει φυσικά στο πορτρέτο ενός κατάφωρα αντικοινωνικού καλλιτέχνη, καθώς καταφέρνει να ανασυνθέσει ιδανικά τη βικτοριανή εποχή αναδεικνύοντας θέματα όπως η έμπνευση, η πεζή καθημερινότητα, η μεγάλη τέχνη και τα ιδιωτικά πάθη. Ένας φανταστικός Τίμοθι Σπολ στον κορυφαίο αναμφίβολα ρόλο της υποτιμημένης καριέρας του, για τον οποίο βραβεύτηκε τόσο στις Κάνες όσο και τα Ευρωπαϊκά Κινηματογραφικά Βραβεία! Ο «Κύριος Τέρνερ» είναι μια ταινία που καλεί σε πολλαπλές αναγνώσεις, καθώς δείχνει πως κάτω από τη λαμπερή επιφάνεια κρύβεται απαρέγκλιτα ο πανταχού παρόντας και σκοτεινός ανθρώπινος παράγοντας. Γιατί μπορεί ο Γουίλιαμ Τέρνερ να είναι τώρα ένας από τους πιο αναγνωρισμένους και επιτυχημένους ζωγράφους της Βρετανίας, πίσω από τη φήμη του ελλοχεύει ωστόσο ένας εκκεντρικός, χοντροκομμένος και σχεδόν απωθητικός τύπος που το μόνο που φαίνεται να τον νοιάζει είναι η παθολογική προσκόλληση στις κοινωνικές επιταγές. Ο Μάικ Λι δεν προσπαθεί να φτιάξει μια πιστή βιογραφία του προδρόμου των ιμπρεσιονιστών, καθώς είναι ξεκάθαρο ότι αυτό που τον ενδιαφέρει είναι η ίδια η τέχνη και η λειτουργία της στην κοινωνία. Η τέχνη οφείλει να αντιμετωπίζεται με καλή καρδιά και καθάριο βλέμμα μας λέει ο Μάικ Λι με το «διαμαντάκι» αυτό του 2014…
Cake (2014)
Η ανάλαφρη Τζένιφερ Άνιστον μεταμορφώνεται κυριολεκτικά για τις ανάγκες του «Cake» της αποδεικνύοντας πως η λατρεμένη τηλεοπτική Ρέιτσελ μπορεί τελικά να παίξει! Ο απαιτητικότατος ρόλος τής χάρισε υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα, ενώ το γεγονός ότι την ξέχασαν στα Όσκαρ λογίστηκε τραγική παράλειψη της Ακαδημίας. Η ταινία παρακολουθεί την πάσχουσα από χρόνιους πόνους και απογοητευμένη από τη ζωή Κλερ, όταν αυτή αποφασίζει να μάθει περισσότερα για μια νεαρή αυτόχειρα, μέλος της ομάδας ψυχολογικής υποστήριξης στην οποία συμμετέχει. Η δύστροπη Κλερ είναι μια τραυματισμένη γυναίκα, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, που με όπλα τον κυνισμό και τον σαρκασμό κρατά τους πάντες σε απόσταση. Απεριποίητη και χωρίς μακιγιάζ, η Άνιστον ενσαρκώνει ιδανικά τη μοναχική και μισάνθρωπη γυναίκα καθώς περιδιαβαίνει τα ψυχολογικά μονοπάτια μιας ταινίας που θέλει να μιλήσει για τα μεγάλα του κόσμου μας και το κάνει με ένα ιδιόρρυθμο και υπόγειο χιούμορ που μπλέκεται αρμονικά με την προσωπική τραγωδία. Το σινεμά επιστρέφει στις ανθρώπινες ρίζες του…