Το συγκλονιστικό ψυχογράφημα του Μ. Καραγάτση «Η Μεγάλη Χίμαιρα» βρίσκει τον δρόμο της για τη σκηνή, σε παγκόσμια πρώτη. Κι αν κάποιος δημιουργός είχε ηθικό προβάδισμα ή έστω δικαιούνταν περισσότερο από άλλους να χειριστεί αυτό το προκλητικό υλικό είναι ο εγγονός του συγγραφέα, ο σκηνοθέτης Δημήτρης Τάρλοου. Κι επειδή το εγχείρημα είναι, εκ προοιμίου, δύσκολο ο Τάρλοου αποφασίζει με τις ευλογίες του Γιώργου Λούκου να το εκθέσει καταρχήν στο πιο επιλεκτικό κοινό της πόλης, αυτό του Φεστιβάλ Αθηνών.
Οι, κατά καιρούς, προτάσεις από κινηματογραφιστές και θεατρικούς σκηνοθέτες να διασκευάσουν το εμβληματικό έργο της μεταπολεμικής ελληνικής λογοτεχνίας που έφθαναν στα χέρια του Δημήτρη Τάρλοου αποδείχθηκαν «ερεθιστικές» τόσο ώστε να τον οδηγήσουν στην απόφαση να το επεξεργαστεί ο ίδιος. Φαίνεται όμως, πως πάντοτε «κολλούσε» στο ζήτημα της πρωταγωνίστριας που θα ενσάρκωνε το κεντρικό πρόσωπο του βιβλίου, τη Μαρίνα, τη νεαρή Γαλλίδα που γοητεύεται από ένα επιφανή Συριανό καπετάνιο και τον ακολουθεί στο νησί του. Μόνο όταν αυτός ο «γρίφος» λύθηκε, ανακαλύπτοντας την πρωταγωνίστρια στο πρόσωπο της Σοφίας Χιλλ, ο Τάρλοου προχώρησε στην οργάνωση της παράστασης.
Έχοντας πλέον επικεφαλής στο θίασο τη σταθερή πρωταγωνίστρια του Θόδωρου Τερζόπουλου, πλαισιωμένη από τους Νίκο Ψαρρά, Όμηρο Πουλάκη και Σοφία Σεϊρλή, προκειμένου να ολοκληρωθεί το σχήμα της οικογένειας των Ρεϊζήδων που κατοικούσαν στο «κοκκινόσπιτο» της Επισκοπής, ανέθεσε στον ποιητή Στρατή Πασχάλη τη διασκευή του κειμένου. Ο Δημήτρης Τάρλοου σκοπεύει να μείνει πιστός στο μυθιστόρημα του Καραγάτση και στην εποχή που αυτό αναπαριστά (μέσα της δεκαετίας του ’30 με φόντο την αριστοκρατική Ερμούπολη), χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν τον απασχολεί να του προσδώσει και νέα πνοή.
Γι’ αυτό και ο σχεδιασμός της παράστασης προβλέπει σημαντικές κινηματογραφικές εμβολές, μια πραγματική συνομιλία θεάτρου και σινεμά. Η θεατρική δράση θα διακόπτεται από μια ταινία που θα σκηνοθετήσει ο Χρήστος Δήμας (κατά την οποία θα εμφανίζονται και οι οκτώ χαρακτήρες του βιβλίου) ανακαλώντας μνήμες και περιστατικά του παρελθόντος ή ζώντας τους εφιάλτες και τις εμμονές που τους κατατρέχουν. Μην ξεχνάμε πως «Η Μεγάλη Χίμαιρα» αναλύει με φοβερή συνέπεια την ψυχική διαδρομή και τελικά την κατάρρευση της Μαρίνας, που αναγκάζεται να συγκατοικήσει -κατά την απουσία του συζύγου της- με τη δεσποτική πεθερά της και να μεγαλώσει την κορούλα κάτω από την αυστηρή της επίβλεψη.
Τα σκηνικά της παράστασης, που θα κάνει πρεμιέρα στα μέσα Ιουλίου στις εγκαταστάσεις της Πειραιώς, θα επιμεληθεί η Ελένη Μανωλοπούλου και τη μουσική θα υπογράψει η Κατερίνα Πολέμη – η μεγάλη… ανακάλυψη του θεάτρου «Πορεία» που συνέθεσε και την μουσική της «Ευριδίκης». Η πρεμιέρα της παράστασης στο πλαίσιο του Φεστιβάλ θα είναι μόνο η αρχή αφού θα αποτελέσει την κεντρική παραγωγή του θεάτρου της Τρικόρφων από τον επόμενο Νοέμβριο.
Πηγή: tospirto.net