«Εγώ γράφω με αθηναϊκήν έμπνευσιν», έλεγε ο Θεόφραστος Σακελλαρίδης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Εμπρός, το 1915. «Όταν ακούομεν μιαν οπερέτα του Λέχαρ, λέγομεν, «Μυρίζει Βιέννην». Εάν μεθαύριον ειπούν και περί των έργων μου ότι μυρίζουν Αθήνα, επιτρέψατέ μου να το θεωρήσω ως εκπλήρωσιν του καλλιτεχνικού μου ονείρου».

Η πρώτη παραγωγή οπερέτας του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ο «Βαφτιστικός», παρουσιάστηκε το καλοκαίρι που μας πέρασε, στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ και κατέκτησε κοινό και κριτική.

Στη νέα καλλιτεχνική περίοδο του Μεγάρου ο «Βαφτιστικός» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη ανεβαίνει και πάλι στη σκηνή της Αίθουσας «Αλεξάνδρα Τριάντη» για 6 παραστάσεις (23,26,27,28/10 & 2,3/11) στο πλαίσιο του κύκλου «Όπερα και Οπερέτα».

Τα επεισόδια της οπερέτας αυτής, που αντλεί την ψυχαγωγική της δύναμη από το μπουλβάρ, γεμάτα παρεξηγήσεις, ανατροπές και σπιρτόζικα ευρήματα, συγκροτούν μια αλυσίδα από μικροϊστορίες, που διαδραματίζονται στην Αθήνα, με πλαίσιο τη μεγάλη ιστορία του πολέμου.

Με τη σύμπραξη ενός ιδανικού επιτελείου πρωταγωνιστών υπό την έμπειρη και ευρηματική καθοδήγηση του σκηνοθέτη Βασίλη Παπαβασιλείου και την ενορχήστρωση της Καμεράτας- Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής υπό τον Γιώργο Πέτρου, η νέα παραγωγή του «Βαφτιστικού» φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια νέα γενιά ακροατών.

Μαέστρος και σκηνοθέτης συναντιούνται ιδανικά σε αυτή τη φρέσκια παραγωγή, με αφετηρία μια «ευρύτερη αφηγηματική σχέση με το παρελθόν, με διάθεση για αποκατάσταση της μουσικής αξίας του έργου και με στόχο να απαντήσουμε στο αρνητικό κλίμα της εποχής με ανεπιτήδευτη ψυχαγωγία».

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την δουλειά αυτή, που με τόσο κέφι έχει γίνει, καθώς και για όλο αυτό το υπέροχο «μπουκέτο» τραγουδιστών και ηθοποιών που πλαισιώνουν αυτήν την παραγωγή, σε ένα έργο το οποίο φέρνει μαζί του μια ολόκληρη εποχή», ανέφερε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου , Νίκος Τσούχλος σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε χθες στους κήπους του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, κατά την διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκαν μικρά αποσπάσματα της οπερέτας.

«Για έναν σκηνοθέτη είναι δύσκολο να ανακοινώνει ή να επεξηγεί προκαταβολικά προθέσεις. Όταν όμως το έργο έχει δει το «φως», η δουλειά γίνεται ακόμη δυσκολότερη. Είναι σαν να καλείται να εξηγήσει αποτελέσματα. Από αυτήν την άποψη, το μόνο που θα ήθελα να πω- αναφερόμενος στο ιστορικό αυτής της δουλειάς- είναι ότι ο μοχλός για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των συντελεστών του «Βαφτιστικού» ήταν καταρχήν η βούληση του Γιώργου Πέτρου, ο οποίος είδε ότι το στοίχημα αυτό, της αποκατάστασης της μουσικής αξίας του έργου του Σακελλάρίδη, είχε λόγο και έπρεπε να γίνει εδώ και τώρα», είπε ο Βασίλης Παπαβασιλείου.

«Είναι ο Βαφτιστικός του Σακελλαρίδη που ‘μυρίζει’ Αθήνα, ακριβώς όπως θα ήθελε ο δημιουργός του 100 περίπου χρόνια πριν. Σε μια εποχή που η Ελλάδα φαίνεται να υποφέρει και που ο αέρας της αβεβαιότητας φυσά δυνατότερα από ποτέ, η Καμεράτα αποφάσισε να παρουσιάσει σε νέα παραγωγή την πολυαγαπημένη οπερέτα χωρίς μουσικές περικοπές, ντύνοντας την με την αυθεντική ενορχήστρωση της πρεμιέρας του 1918. Όλα αυτά, χωρίς καμιά νοσταλγία. Γιατί η αγάπη μας για την Αθήνα και την Ελλάδα κοιτάζει μπροστά. Γιατί η μουσική μας, μας ανήκει και οφείλουμε να την φροντίζουμε. Και γιατί το γέλιο είναι αντίδοτο σε όλες τις δυσκολίες. Το γλέντι λοιπόν αρχίζει…», γράφει για το έργο ο αρχιμουσικός της Καμεράτα, Γιώργος Πέτρου.

Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Marie Noelle Semet, οι φωτισμοί του Αντώνη Παναγιωτόπουλου, οι χορογραφίες του Ισίδωρου Σιδέρη, η δραματουργική επεξεργασία του Σωτήρη Χαβιάρα και η μουσική προετοιμασία του Δημήτρη Γιάκα.

Τους βασικούς χαρασκτήρες ερμηνεύουν η σοπράνο Τζίνα Φωτεινοπούλου, η μέτζο Ειρήνη Καράγιαννη, οι τενόροι Γιάννης Χριστόπουλος και Ζάχος Τερζάκης και ο ηθοποιός Δημήτρης Ναλμπάντης. Συμμετέχουν επίσης οι οι ηθοποιοί: Θανάσης Τσαλταμπάσης (Κορτάσης) και Θανάσης Δήμου (Μαρτής, Γκρανκάσας). Συμπράττει η Χορωδία Δήμου Αθηναίων.

Οι τιμές των εισιτηρίων είναι 11 – 20 – 28 – 40 Euro (Διακεκριμένη Ζώνη). Ειδικές τιμές: 6,5 Euro (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, Α.Μ.Ε.Α.), 8,50 Euro (65+, πολύτεκνοι).