Ο Φασμπίντερ σε μια συνέντευξή του είχε δηλώσει: «Κάθε σκηνοθέτης ασχολείται με ένα και μόνο θέμα. Το δικό μου είναι η εκμετάλλευση των συναισθημάτων, όποιος κι’ αν είναι ο δυνάστης. Δεν τελειώνει ποτέ η εκμετάλλευση. Γράφει η Χαρά Κιούση Είτε πρόκειται για το Κράτος που επικαλείται τον πατριωτισμό, είτε πρόκειται για ένα ζευγάρι, ο ένας άνθρωπος μπορεί να καταστρέψει τον άλλο». Η θεατρικότητα των έργων του, ας μην ξεχνάμε πως ο ίδιος ασχολήθηκε με το θέατρο και η συγκυρία των ασφυκτικών καταστάσεων σήμερα, διαπνέει στον θεατή παραλληλισμούς και προεκτάσεις ανθρωπιάς. Ο σκηνοθέτης Γιώργος Σκεύας που μετέφρασε και διασκεύασε τον «Γάμο της Μαρίας Μπράουν» για τη σκηνή, καταδεικνύει πως σε δύσκολους καιρούς μόνο πολυτέλεια δεν είναι η τέχνη. Μεταφερόμαστε στη Γερμανία στην περίοδο του Γ’ Ράιχ. Το 1943 ενώ οι Σύμμαχοι βομβαρδίζουν τη χώρα, η Μαρία παντρεύεται τον στρατιώτη Χέρμαν Μπράουν. Η συζυγική τους ζωή θα διαρκέσει ελάχιστα γιατί εκείνος επιστρέφει στο μέτωπο του πολέμου. Η νέα γυναίκα πληροφορείται πως ο αγαπημένος της έχει σκοτωθεί. Παρ’ όλο που ακλόνητα πιστεύει πως μια μέρα θα επιστρέψει,  αποφασίζει να εργαστεί σ’ ένα μπαρ όπου διασκεδάζουν Αμερικανοί στρατιώτες. Η σχέση της με τον νέγρο Μπιλ, από τον οποίο μένει έγκυος και καταφεύγει στην έκτρωση, της εξασφαλίζει τα προς το ζείν. Μετά από καιρό ενώ βρίσκεται στο σπίτι της μαζί του, επιστρέφει ο Χέρμαν. Οι δυο άντρες έρχονται στα λόγια  και κείνη άθελά της σκοτώνει τον Αμερικανό. Ο Χέρμαν αναλαμβάνει την ευθύνη του φόνου  και φυλακίζεται. Εν τω μεταξύ η Μαρία γνωρίζεται με ένα πλούσιο ηλικιωμένο βιομήχανο που την ερωτεύεται και της προσφέρει εργασία. Καθώς γίνεται ερωμένη του και ανέρχεται επαγγελματικά, υπόσχεται στον Χέρμαν πως θα τον αποφυλακίσει. Ο προστάτης της Καρλ Όσβαλντ που είναι άρρωστος τον επισκέπτεται στη φυλακή και συνάπτοντας μια μυστική συμφωνία ο Χέρμαν φεύγει αργότερα για τον Καναδά. Μετά το θάνατο του Όσβαλντ το άνοιγμα της διαθήκης του θα λειτουργήσει ως Νέμεσις ανάμεσά τους. Η δραματουργία μιλά παραβολικά για το οικονομικό «κούφιο θαύμα» της Γερμανίας. Ένας όρος παραπλανητικός καθώς υπάρχουν ανθρώπινα ερείπια, συντρίμμια της ντροπής και της ατίμωσης, μια πολωμένη κοινωνία που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα  με ηθικό κόστος στον ψυχισμό της. Θεωρώ πολύ έξυπνη την σκηνική ιδέα του Άγγελου Μέντη με το μπιλιάρδο, καθ’ ότι συμβολίζει δημόσιο χώρο αλλά και ιδιωτικό. Εκεί όπου γίνεται μια ερωτική και κοινωνική ένωση και ολόγυρά του παίζεται ένα αλληγορικό παιχνίδι ικανοτήτων. Η Λένα Παπαληγούρα ως Μαρία Μπράουν είναι φυσιογνωμικά η προσωποποίηση της ταπεινωμένης Γερμανίας. Με στατική κίνηση, ήπιους ρυθμούς και υποκριτικά ναζιστική αγωγή μετατρέπει συστηματικά τη δυστυχία του πολέμου σε προσωρινό πλεονέκτημα. Διαθέτει άριστες τεχνικές, ξέρει να στεκάρει και παίρνοντας θέση υπό γωνία επιβάλει τον εαυτό της. Με αυτοπεποίθηση μετατρέπει χωρίς αναστολές την απόγνωση σε διεκδίκηση, τραβώντας διαχωριστική γραμμή από τις αναμνήσεις. Καθώς είναι αποφασισμένη να κάνει  το δικό της θαύμα, εξουδετερώνει  με συνειδητή απόφαση κάθε ανταγωνιστή της.  Ωστόσο το αίσθημα του κενού  και η βαθιά  πληγή που της ανοίγει η προδοσία, καθώς η μνήμη επανέρχεται με θλίψη και μίαν αδιόρατη ειρωνεία, θα φέρουν το αλληγορικό της τέλος. Θα εκραγεί σαν κανόνι στο παιχνίδι. Ο Μάξιμος Μουμούρης – Χέρμαν παίζει αποστασιοποιημένα, εφαρμόζοντας μια υποκριτική τακτική απομάκρυνσης από το όνειδος του πολέμου,  ευελπιστώντας βέβαια στην επανένωση με την Μαρία. Πολύ καλός ως Καρλ Όσβαλντ ο Γιάννης Νταλιάνης καθώς δίνει μαθήματα ανθρωπιάς. Εξ ίσου αξιόλογες οι ερμηνείες των Γιώργου Συμεωνίδη, Νίκου Γεωργάκη και Βαγγελιώς Ανδρεαδάκη. Η υπαινικτική σκηνοθεσία που εστιάζει στην επιβίωση και στην επίγνωση των χαρακτήρων,  δίνει μια παράσταση δυνατή όπου «οι δονήσεις είναι κρυμμένες ανάμεσα στις λέξεις των ηρώων».

Συντελεστές

Μετάφραση – Διασκευή – Σκηνοθεσία: Γιώργος Σκεύας Σκηνικά – Κοστούμια: Άγγελος Μέντης Μουσική: Σήμη Τσιλαλή Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη Φιλμ: Γιώργος Σκεύας Βοηθός σκηνοθέτη: Γιάννης Σαβουιδάκης Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης Διεύθυνση παραγωγής: Όλγα Μαυροειδή Παραγωγή: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος – ΛΥΚΟΦΩΣ

Ηθοποιοί:

Λένα Παπαληγούρα, Μάξιμος Μουμούρης, Γιάννης Νταλιάνης, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Γιώργος Συμεωνίδης, Νίκος Γεωργάκης.

Μέρες και ώρες παραστάσεων:

Πρεμιέρα Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017 Τετάρτη 20.00 – Πέμπτη-Παρασκευή 20.30 | Σάββατο 21.00 | Κυριακή 19.00 Τιμές εισιτηρίων: Τετάρτη – Πέμπτη – Παρασκευή: 16 ευρώ κανονικό, 12 ευρώ φοιτητικό/ανέργων/ΑμεΑ Σάββατο – Κυριακή : 18 ευρώ κανονικό, 12 ευρώ φοιτητικό/άνεργων/ΑμεΑ Θέατρο Οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής» Κυκλάδων 11 και Κεφαλληνίας, Κυψέλη | τηλ. 210 8217877 Προπώληση: https://www.ticketservices.gr/event/o-gamos-tis-marias-mpraoyn Η παράσταση είναι ακατάλληλη για άτομα κάτω των 15 ετών. Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού