Πριν λίγες ημέρες βρεθήκαμε στο Πόζναν της Πολωνίας, όπου σε ένα ειδικά διασκευασμένο παλιό αεροδρόμιο είχαμε την ευκαιρία να περάσουμε μια πραγματικά υπέροχη ημέρα, οδηγώντας όλην την γκάμα της σειράς M Power της BMW.
Καθίσαμε στο τιμόνι των M135i, M235 Xdrive, M3, M4, M6 Coupè και Gran Coupè, X5M, X6M και σχεδόν ξεχάσαμε μνημόνια και Grexit, καθώς εκεί έξω η ζωή συνεχίζεται κάθε άλλο παρά μίζερη.
Σε μια χώρα όπως η Πολωνία και μάλιστα στην 5η σε μέγεθος πόλη της (κάτι σαν το Ηράκλειο ας πούμε), καταλαβαίνει κανείς πως δεν έχουμε παρά ελάχιστη σχέση με την Ευρώπη, ενώ οδηγώντας τα υπεραυτοκίνητα της βαυαρικής φίρμας σχεδόν… ντρέπεσαι αναλογιζόμενος πώς σε αντιμετωπίζουν εδώ και λίγα χρόνια οι περισσότεροι συνεποχούμενοι Έλληνες, όταν σε βλέπουν να οδηγείς ένα αυτοκίνητο της προκοπής.
Ας είναι όμως, γιατί εμείς ζήσαμε μια εξαντλητικά γεμάτη ημέρα στο τιμόνι κορυφαίων μοντέλων χάρη στην πρόσκληση της BMW Hellas και του υπεύθυνου εταιρικής επικοινωνίας του γκρουπ για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, Νίκου Ταγκούλη.
Οδηγήσαμε μια ολόκληρη μέρα σε ένα παλιό αεροδρόμιο (στις χώρες της Ευρώπης δεν τα καταστρέφουν ποτέ…) που διασκεύασε σε πίστα εκπαίδευσης/μετεκπαίδευσης στην οδήγηση, ο Sobiesław Zasada (γεννηθείς το 1930), ένας από τους πολύ γνωστούς οδηγούς ράλι της δεκαετίας του ’60, με εμφανίσεις και στο δικό μας ράλι Ακρόπολις (1965 με Styer-Puch 650TR) και θαυμαστό παλμαρέ, καθώς ανεδείχθη πρωταθλητής Ευρώπης το 1966, 1967 και 1971 και δευτεραθλητής το 1968, 1969 & 1972.
Στην απέραντη αυτή πίστα, αγγίξαμε τα 280 χλμ/ώρα με τη θηριώδη Μ6, αποτύχαμε με την πληθωρική Μ3 στη συνεχή ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση σε βρεγμένο κύκλο, καταφέραμε να διορθώσουμε την εκτροπή στο θηριώδες Μ6Χ και την ευέλικτη Μ235 Χdrive, θαυμάσαμε την άνεση και ποιότητα κύλισης των Μ5Χ και τις Μ6 Gran Coupè και… ερωτευτήκαμε την Μ4, το μοντέλο που εκφράζει απόλυτα το πνεύμα M Power.
Περισσότερα προσεχώς και σε δόσεις, καθώς ακόμα προσπαθούμε να συνέλθουμε στην ελληνική πραγματικότητα που αναζητά κινητήρες 500κ.εκ. για οικογενειακά αυτοκίνητα, μήπως και γλυτώσει το φορολογικό πογκρόμ.