Προέκυψε στις αρχές της δεκαετίας του 90 και ήταν το μικρότερο αυτοκίνητο με ιδιόμορφο (το είπαν και… μπουγελόφατσα) σχήμα ενός όγκου και άφθονους για το μέγεθος χώρους.

Το πολυμορφικό Twingo, ξάφνιασε τους πάντες με την εμφάνισή του και χαρακτηρίστηκε πολύ προχωρημένο για την εποχή του, αλλά καθιερώθηκε συνδυάζοντας μόδα και αποτελεσματικότητα σε πακέτο προσιτής τιμής. Έτσι παρέμεινε με βελτιωτικές αλλαγές έως το 2007 όπου εμφανίστηκε η δεύτερη γενιά του, για να ακολουθήσει ένα όχι ιδιαίτερα πετυχημένο facelift το 2011, που κράτησε μέχρι τα τέλη του 2014, όταν παρουσιάστηκε το Twingo της δοκιμής μας, μικρότερο σε διαστάσεις, ψηλότερο και στα αχνάρια του Smart με το οποίο μοιράζεται το πάτωμα και την φιλοσοφία διάταξης κινητήρα/μετάδοσης.

Μην βιαστείτε να θεωρήσετε την έκφραση «στα αχνάρια του Smart» υποτιμητική για το Twingo, καθώς Renault και Daimler εργάστηκαν από κοινού με αποτέλεσμα το Twingo τρίτης γενιάς και το Smart For Four να είναι ουσιαστικά το ίδιο αυτοκίνητο, με τους «συνεταίρους» να βάζουν μερικές διαφορετικές πινελιές στο περιτύλιγμα προκειμένου να τηρήσουν τα… προσχήματα της ιδιαιτερότητας κάθε φίρμας.

Το γεγονός που μένει όμως είναι το ότι, το νέο Twingo δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με τους προγόνους του, αφού τώρα διαθέτει δυο ακόμα πόρτες με κρυφές χειρολαβές (θυμίζει τρίθυρο), είναι πιο κοντό κατά 100 χλστ (σύνολο 3,595 μ.), αλλά έχει μεγαλύτερο κατά 120 χλστ. μεταξόνιο (2.492 χλστ), γεγονός καταφέρνει με τοποθέτηση των τροχών κυριολεκτικά στις άκρες του αμαξώματος. Η είδηση όμως είναι η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω, κάτω από το χώρο αποσκευών, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς.

Για όσους ξαφνιάστηκαν να θυμίσουμε ότι, η Renault έχει παράδοση σε αυτήν τη διάταξη με το «4» το ’47, το Dauphine το ’56 το Caravelle το ’58 και άλλα μοντέλα μέχρι το 1976 τελευταία χρονιά παραγωγής των R 10 (ή Μαγιόρ). Από τότε μέχρι σήμερα μόνο δυο Renault είχαν κίνηση πίσω (αλλά με κινητήρα στο κέντρο) το 5Turbo (και Turbo 2 και Maxi) και το Clio V6 (1999), που όμως είχαν στόχο τους αγώνες παρά τη μαζική παραγωγή.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Το νέο Twingo σχεδιαστικά είναι πρωτότυπο και όμορφο από οποιαδήποτε οπτική γωνία, με μοντέρνα φωτιστικά σώματα και σπορ τροχούς 15 ιντσών.

Το εσωτερικό είναι φωτεινό, μοντέρνο και πρακτικό, με καλή ποιότητα κατασκευής και σχεδόν σπαρτιάτικο εξοπλισμό με εξαίρεση τα ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα και το trip computer. Ενοχλητική είναι η έλλειψη στροφόμετρου, η μηχανική ρύθμιση των καθρεπτών και τα πίσω τζάμια που ανοίγουν λίγο με αποστάτες στην πίσω κολώνα. Το αυστηρής σχεδίασης ταμπλό, περιβάλλεται από μια φάσα σαν μπαλάκι του γκολφ, ενώ οι μεγάλες πίσω θήκες στις πόρτες διαθέτουν ιμάντα στήριξης ψηλών αντικειμένων. Η ορατότητα είναι κάτι περισσότερο από καλή, ενώ στα καθίσματα χωρούν άνετα τέσσερις ενήλικες αρκεί οι πίσω να μην ξεπερνούν το 1.80μ.

Κάτω από το εμπρός πλαστικό καπό, υπάρχουν μόνο τα δοχεία υγρών, η μπαταρία, τα ψυγεία και το μπροστινό σύστημα, ενώ πίσω ο χώρος αποσκευών σαφώς έχει μικρύνει στα μόνο 188 λίτρα (έως 219 λίτρα ανάλογα με τη ρύθμιση της πλάτης του πίσω καθίσματος), αλλά είναι πλήρως αξιοποιήσιμος και μεγαλώνει σημαντικά (980 λίτρα) με την πτώση του διαιρουμένου πίσω καθίσματος. Μάλιστα αν διπλωθεί η πλάτη καθίσματος του συνοδηγού, χωρούν αντικείμενα μήκους έως 2.310 χλστ.!

Στην έκδοση ΙΝ-ΤOUCH, της δοκιμής μας, εκτός από τον πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας δεν πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας χάρη στο σύστημα Start&Stop, που δουλεύει άψογα.

Ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός 999κ.εκ. κινητήρας, αποδίδει 70 ίππους/6.000 σ.α.λ. και 9,3 χγρμ./2.850σ.α.λ. ροπής και έχει να αντιμετωπίσει 865 κιλά βάρους, κάτι που καταφέρνει με το παραπάνω, βοηθούμενος και από τη σωστή κλιμάκωση του 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Η επιτάχυνση 0-100 σε 14.5’’ και η τελική των 151 χλμ. είναι πολύ περισσότερο από ότι χρειάζεται ένα αυθεντικό αυτοκίνητο πόλης, με μέση –εργοστασιακή- κατανάλωση 4,5λτ/100χλμ.

Στην ψηλότερη θέση οδηγού που έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο πόλης, αντιλαμβάνεσαι τον ορισμό του «αυτοκινήτου πόλης» και βαθμολογείς με άριστα τη δυνατότητα των κατευθυντήριων τροχών να στρίβουν σε γωνία 45 μοιρών(!) προσφέροντας κύκλο στροφής 8,65 μ. Το πανάλαφρο (μεταβαλλόμενη ηλεκτρική υποβοήθηση) τιμόνι, με σχεδόν 4 στροφές άκρη σε άκρη, ιδανικό για περιορισμένους χώρους, υστερεί σε αίσθηση στον ανοιχτό δρόμο και ειδικά όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 120 χλμ/ώρα και ακόμα χειρότερα, αν υπάρχουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι (για την αντιμετώπιση των οποίων έχει ρυθμιστεί ειδικά το ESC).

Στο δρόμο το νέο Twingo συμπεριφέρεται σαν καλοστημένο προσθιοκίνητο, τόσο χάρη στις ρυθμίσεις της ανάρτησης (Μακ Φέρσον εμπρός/Ντε Ντιόν πίσω), όσο και χάρη στην κατανομή βάρους 45/55 εμπρός/πίσω που σε καμιά περίπτωση δεν κάνει το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται σαν πισώβαρο.

Το στάνταρ ESC δεν αφήνει περιθώρια στην ουρά να πάρει πρωτοβουλίες, ενώ αν το παρακάνεις θα δεις και το αντίστοιχο λαμπάκι να αναβοσβήνει.

Η ανάρτηση δεν είναι και πολύ γαλλική σε συμπεριφορά και άνεση, αλλά εξασφαλίζει μικρές κλίσεις του αμαξώματος και άμεσες αντιδράσεις. Η σφιχτή συμπεριφορά θα ενοχλήσει σε συνεχόμενες ανωμαλίες του δρόμου, περισσότερο όμως σε ήχο και παρά σε αλλοίωση τροχιάς.

Η ποιότητα κύλισης (χάρη και στα υψηλού προφίλ 15 ιντσών ελαστικά) είναι πολύ καλή και οι κραδασμοί σε χαμηλά επίπεδα. Εξαίρεση οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που προκύπτουν μετά τα 100 χλμ/ώρα και σε κάνουν να νομίζεις πως κάποια πόρτα δεν έχει κλείσει καλά.

Πολύ καλές είναι και οι εντυπώσεις μας από τα φρένα, αρκεί ο οδηγός να συνηθίσει ότι, το πεντάλ ενεργοποιείται λίγα χιλιοστά μετά το άνω νεκρό σημείο του.

Σε κάθε περίπτωση, η οδήγηση μέσα στις πόλεις είναι παιχνίδι με το Twingo, η κατανάλωση -στην περίπτωσή μας- δεν ξεπέρασε τα 5,8λτ/100χλμ. και η ευχάριστη αίσθηση του να μετακινείσαι με αυτό, μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή. Το «ανατρεπτικό» γαλλικό όχημα «τσέπης» κερδίζει το 10 στα 10 στην πόλη, υστερώντας φυσιολογικά στους ανοικτούς δρόμους, ειδικά όσο πλησιάζεις την τελική του ταχύτητα.

Όμως παρ’ ότι έφεραν τα μπρος πίσω, είναι και πάλι στην επικαιρότητα και φιλοδοξεί δικαιωματικά να πρωταγωνιστήσει σε ένα σαφώς δυσκολότερο πεδίο ανταγωνισμού, από πριν 22 χρόνια όταν πρωτοεμφανίστηκε.

Όπλο του σε αυτή την προσπάθεια και η τιμή που ξεκινά από τα 9.490 ευρώ (το «δικό μας» 9.970) με όφελος απόσυρσης.

Υπέρ
Σχεδίαση
Χώροι επιβατών
Κινητήρας
Οδική συμπεριφορά
Ευελιξία
Εξοπλισμός ασφαλείας

Κατά
Χώρος αποσκευών
Σφιχτή ανάρτηση

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 3κύλινδρος 999κ.εκ., 70ίπποι/6.000σ.α.λ., ροπή 9,2χγρμ./2.850σ.α.λ.
Κιβώτιο: 5τάχυτο μηχανικό
Τροχοί: 165/65/15-185/60/15 εμπρός-πίσω
Βάρος: 865 κιλά
0-100: 14.5’’
Τελική: 151χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 35λτ
Κατανάλωση: 5,8λτ/100χλμ. (δοκιμής μας)