Η πρόσφατη ανανέωση στο 500αράκι αφορά κυρίως επιλογές χρωμάτων και καλύτερες επενδύσεις εσωτερικού. Δεκάδες οι χρωματικοί συνδυασμοί και ένας από αυτούς του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, που βλέπετε στις φωτογραφίες, με κόκκινο αμάξωμα και μπεζ χρώμα οροφής, μαζί με σπορ ζάντες 16 ιντσών, συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που τραβάει τα βλέμματα όσων το συναντούν.

Τα διακριτικά στα πλάγια γράφουν 500C, όπου C το αρχικό της λέξης Cabrio, αφού το αυτοκίνητο που σας παρουσιάζουμε σε αυτό εδώ το άρθρο είναι cabrio, αλλά όχι με την κλασσική έννοια του όρου και αυτό γιατί μόνο η οροφή του αναδιπλώνεται μέχρι πίσω. Τα μεταλλικά πλαίσια των θυρών παραμένουν, όπως και στις κλειστές εκδόσεις, κάτι που δεν έχει μειώσει αισθητά την ακαμψία σε σχέση με την κλειστή έκδοση, ενώ η υφασμάτινη οροφή ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά με το πάτημα ενός κουμπιού έως και την ταχύτητα των 60 χλμ/ώρα.

Σε πρώτο στάδιο η οροφή σταματά να ανοίγει όταν φτάσει ακριβώς επάνω από το πίσω τζάμι και πρέπει να πατήσεις πάλι το κουμπί για να συνεχίσει ο μηχανισμός και να διπλώσει όλη την οροφή μαζί με το πίσω τζάμι στο χώρο αποσκευών. Στη θέση αυτή προκειμένου να ανοίξει ο ικανοποιητικός για την κατηγορία χώρος αποσκευών (182 λτ), η οροφή με το πίσω τζάμι ξεδιπλώνεται μέχρις ότου αποκατασταθεί το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Κατά τα λοιπά το γεροδεμένο 500C δεν διαφέρει από την κλειστή έκδοση, εκτός από την προσθήκη ενός νέου (προαιρετικού) καλαίσθητου και χρήσιμου πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 7 ιντσών, που διαθέτει και ενδείξεις οικονομικής οδήγησης με αλλαγή ενδείξεων ανάλογα της επιλογής του set up κινητήρα/κιβωτίου. Στο εσωτερικό πάντως η εικόνα είναι γνώριμη, με μικρούς χώρους για τους πίσω επιβάτες, ποιοτικά υλικά και όμορφη σχεδίαση.

Κάτω από το καπό, βρίσκεται ο 2κύλινδρος 0.9 Twinair κινητήρας απόδοσης 85ίππων σε συνδυασμό (προαιρετικά) με το ημιαυτόματο 5άρι κιβώτιο Dualogic. Η αίσθηση του κινητήρα είναι τέτοια που όταν επιλέξεις την «αντιοικονομική» χαρτογράφηση, νομίζεις ότι, το βάρους 940 κιλών αμάξωμα, πετάει! Δεν είναι τόσο τα 0-100 σε 11,0’’, ούτε η τελική ταχύτητα των 173 χλμ., όσο κυρίως από τις επιταχύνσεις εν κινήσει. Φυσικά υπάρχει και η οικονομική επιλογή, που επιλέγεται από ένα μπουτόν στο ταμπλό και μειώνει τη διαθέσιμη ροπή κατά 1/3, οπότε οι ρυθμοί γίνονται αισθητά πιο ράθυμοι, αλλά ταυτόχρονα μειώνεται σημαντικά η κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας πάντως η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,5 λτ/100χλμ.(αυτονομία περίπου 550 χλμ.), ενώ οι διαφορές των set up, ήταν σχεδόν ένα λίτρο λιγότερο στην επιλογή Eco. Εδώ να σημειώσουμε και τις περιορισμένες εκπομπές ρύπων (μόνο 92 g/km) που προσφέρουν απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Στη θέση του οδηγού, το πρώτο που επισημαίνεις είναι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Dualogic, που διαθέτει και paddles αλλαγής πίσω από το τιμόνι (προαιρετικά) και είναι ένα βελτιωμένο –σε επίπεδο αλλαγών- κιβώτιο, αν και στην πράξη τελικά προτιμάς να το λειτουργείς χειροκίνητα για καλύτερο έλεγχο. Σε αντίθεση με το κιβώτιο, το σύστημα start/stop, είναι πολύ πιο άμεσο από το παρελθόν, οπότε δεν δημιουργεί πρόβλημα ακόμα και στα πολλά σταμάτα/ξεκίνα εντός του αστικού ιστού. Εδώ να σημειώσουμε ότι, λόγω 2κίλυνδρου ο κινητήρας κροταλίζει έντονα και οι κραδασμοί γίνονται αισθητοί, ιδιαίτερα όταν σταματάς.

Στην πορεία το 500c μόνο θετικές εντυπώσεις μας άφησε. Γεροδεμένο, σταθερό σε ευθεία και στροφές, δείχνει και είναι ένα καλοστημένο και ασφαλές όχημα. Η σφιχτή ανάρτηση στηρίζει το αμάξωμα και διατηρεί τις επιθυμητές γραμμές ακόμα και στην πίεση, ενώ το τιμόνι και τα φρένα διευκολύνουν και ασφαλίζουν τον οδηγό. Ειδικά το τιμόνι είναι όσο χρειάζεται ελαφρύ στην πόλη, ενώ η ανάρτηση δεν διεκδικεί βραβεία άνεσης, αλλά εντυπωσιάζει με την αποτελεσματικότητά της, τόσο σε επαρχιακούς δρόμους, όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Μειονέκτημα θεωρούμε τις 16 ιντσών ζάντες, με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά και πιστεύουμε ότι, αν επιλεγεί μικρότερη διάμετρος και υψηλότερου προφίλ ελαστικά, θα είναι η τέλεια συνταγή για την έκδοση Cabrio.

Αυτό πάντως που μας εντυπωσίασε για μια ακόμα φορά, είναι η απόδοση του Twinair, ειδικά όταν ο οδηγός επιλέξει τη σπάταλη χαρτογράφηση, οπότε σε κλάσμα δευτερολέπτου το 500c γίνεται… καπνός!

Στο δια ταύτα το 500c είναι ένα μοντέρνο με ρετρό χαρακτηριστικά στιλάτο όχημα, ιδανικό για την πόλη και ικανό για μικρομεσαίες αποδράσεις, με πρόσθετο πλεονέκτημα την ανοιγόμενη οροφή.

Φυσικά, δεν θα μπορούσε να είναι φτηνό, ειδικά όταν μιλάμε για την έκδοση Dualogic. Έτσι η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 18.150 ευρώ, ενώ με μηχανικό κιβώτιο 17.100 ευρώ.

Υπέρ
Σχεδίαση, κινητήρας, οδική συμπεριφορά, φρένα, ποιότητα κατασκευής, απαλλαγή τελών κυκλοφορίας

Κατά
Κραδασμοί κινητήρα, τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός 875 cc
Διάμετρος x διαδρομή 80,5 x 86,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/2κύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 85 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.
Ροπή 14,8 χγρμ / 1.900 σ.α.λ.
Τροφοδοσία Βενζινοκινητήρας με ψεκασμό πολλαπλών & turbo
0-100 11,0’’
Τελική ταχύτητα 173 χλμ
Κατανάλωση δοκιμής 6,5 λτ/100 χλμ
Κατανάλωση κατασκευαστή 4,9 / 4,1 / 3,7 λτ/100 χλμ
Ρεζερβουάρ 35 λτ
Εκπομπή CO2 92 g/km
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο μηχανικό 5 σχέσεων
Ανάρτηση Εμπρός/πίσω McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
Σύστημα διέυθυνσης Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
Μήκος x πλάτος x ύψος 3546x1627x1488 χλστ
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1414/1407 χλστ
Μεταξόνιο 2300 χλστ
Χώρος αποσκευών 182 λτ
Βάρος 940 κιλά