Οι καιροί αλλάζουν και οι άνθρωποι είμαστε υποχρεωμένοι να προσαρμοστούμε στην πραγματικότητα που βιώνουμε. Αυτός είναι και ο λόγος που σχεδόν κανείς δεν θα απορήσει πλέον, όταν ακούσει πως το SUV μας δεν είναι τετρακίνητο, ενώ στη συνέχεια θα γουρλώσει τα μάτια όταν ακούσει πως, όλο αυτό το πράγμα κινείται και μάλιστα αξιοπρεπώς, από ένα βενζινοκινητήρα 1200 κ.εκ., έστω και με τούρμπο.
Κι όμως, έτσι έχουν τα πράγματα στην Ελλάδα του σήμερα, όπου το Nissan Qashqai που πριν λίγα χρόνια γνωρίσαμε σαν κατά βάση τετρακίνητο, σήμερα είναι συνήθως δικήνητο και φοράει βενζινοκινητήρα 1.2 turbo, με απόδοση 116 ίππων. Ο κινητήρας αυτός έχει να αντιμετωπίσει βάρος 1.318 κιλών και το όποιο ξάφνιασμα είναι λογικό και αναμενόμενο. Στην πράξη όμως, η δουλειά των μηχανικών τηςNissan έτσι την αντιλαμβάνεται ο οδηγός, αποτελεί μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Ας δούμε όμως τα γεγονότα όπως τα ζήσαμε στην πολυήμερη συμβίωσή μας με το λευκό 1.200άρι Qashqai, διανύοντας περισσότερα από 1.200 χλμ.
Αρχικά, το αμάξωμα είναι τουλάχιστον όμορφο. Είναι σύγχρονο, δεν κρύβει τη συγγένειά του με την προηγούμενη έκδοση και καταφέρνει να τραβάει την προσοχή ακόμα και των μη σχετικών. Επίσης όποιος αρχικά «σφίγγεται» στο άκουσμα των 1.200 κ.εκ., αλλάζει έκφραση όταν διαπιστώνει πως, η απόδοση του 1,2 DIG-T είναι ίδια με την απόδοση του προηγούμενου 1.6λτ.
Εσωτερικά, με 47 χιλιοστά μεγαλύτερο μήκος και 20 χιλ. πλάτος από το προηγούμενο Qashqai, απολαμβάνει κανείς καλύτερους χώρους επιβατών και αποσκευών. Όσον αφορά τις αποσκευές, τα 430 λίτρα του είναι καλά για τα δεδομένα της κατηγορίας των μικρομεσαίων, ενώ χώρος έχει σχήμα που επιτρέπει την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση και ότι η επέκταση προς τα επάνω είναι εφικτή με την κατάλληλα τοποθετημένη εταζέρα.
Όσον αφορά τους επιβάτες τέσσερις ενήλικοι άνετα θα κάτσουν εμπρός/πίσω ενώ με λίγες παραχωρήσεις εύκολα θα χωρέσει και ένας τρίτος. Ευχάριστη έκπληξη η ύπαρξη πολλών αποθηκευτικών χώρων για αντικείμενα, ενώ σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε την ευχάριστη/εργονομική σχεδίαση και την ποιότητα υλικών/συναρμογής, αλλά και τη σύγχρονη αισθητική του ταμπλό.
Κάτω από το καπό του Qashqai της δοκιμής μας, ο άμεσος ψεκασμός και το turbo αξιοποιούν ένα 4κύλινδρο σύνολο με 16βάλβιδη κεφαλή και μόλις 1200 κ.εκ..
Στα ατού του κινητήρα δεν συμπεριλαμβάνονται μόνο ο «μνημονιακός» κυβισμός, οι 116 ίπποι της μέγιστης απόδοσης και τα 190 Nm της ροπής, αλλά προστίθενται και η πολιτισμένη λειτουργία σε συνδυασμό με την περιορισμένη «δίψα» για καύσιμο. Η θεωρητική μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρία με 5,6 λίτρα/100 χλμ. είναι ένα νούμερο πολύ κοντά στην πραγματικότητα, αρκεί να κάνουμε ταξίδια σε ανοιχτούς δρόμους με πολύ απαλό δεξί πόδι. Στην πράξη η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 7,2-7,5 λτ/100χλμ., αριθμός απόλυτα αποδεκτός αν συνυπολογίσουμε το βάρος και τον όγκο της κατασκευής. Από την άλλη οι επιδόσεις -τουλάχιστον από στάση- είναι σε πολύ καλό επίπεδο, με τα 0-100 σε 10,9’’, αριθμό που ως ένα σημείο οφείλεται και στο εύχρηστο 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Το τελευταίο, μπορεί να «ρεφάρει» κάπως τις «χλωμές» ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ), αρκεί ο οδηγός να εκμεταλλευτεί την ακρίβεια και ταχύτητα του μοχλού αλλαγής.
Σε πολύ καλό επίπεδο στέκονται και οι εκπομπές ρύπων του, μιας και με 129 γρ./χλμ. έχει και τις προϋποθέσεις για να κινείται καθημερινά στο κέντρο της πόλης «ξεγελώντας» και τον Πράσινο Δακτύλιο.
Στο δρόμο το νέο Qashqai με το μικρό μηχανικό σύνολο, κινείται ευχάριστα και δεν προδίδει σε καμία περίπτωση το μέγεθος του κινητήρα του, παρά μόνο όταν ο οδηγός επιταχύνει με ταχύτητα από τα περίπου 90-100 χλμ με 6η στο κιβώτιο. Στις περιπτώσεις αυτές λόγω και της αραιής κλιμάκωσης των σχέσεων, μπορεί να χρειαστεί ακόμα και κατέβασμα δύο ή και τριών ταχυτήτων, κάτι που θα διευθετήσει την πιθανά επιχειρούμενη προσπέραση, αλλά θα χαλάσει το μέσο όρο της κατανάλωσης.
Σε κάθε περίπτωση, ο κινητήρας συμπαρίσταται στον οδηγό, καθώς ακόμα και με πλήρες φορτίο, το Qashqai είναι ευχάριστο και ασφαλές σε όλους τους δρόμους.
Η στιβαρή και καλά ρυθμισμένη ανάρτηση πλαισιωμένη από ηλεκτρονικά βοηθήματα, σχεδόν ποτέ δε θα προβληματίσει τον οδηγό, ακόμα κι αν ο τελευταίος ζητήσει οριακές καταστάσεις που βέβαια δεν είναι μέρος της κατασκευαστικής φιλοσοφίας του Qashqai.
Από την άλλη η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και η μεγάλη διάσταση των τροχών (215/60/17’) προσφέρουν την απαιτούμενη βάση για να κινηθεί κανείς εκτός δρόμου. Σε «φλατ» χωματόδρομο και χωρίς λάσπες (λόγω καθαρά ασφάλτινων ελαστικών), το Qashqai θα δείξει ιδιαίτερα άνετο και με έφεση στην περιπέτεια, αν και σε μεγάλες κλίσεις δρόμου με πλήρες φορτίο ο οδηγός δε θα αποφύγει το άγχος. Πάντως στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων της καθημερινότητας αλλά και στα ταξίδια, το Qashqai θα βγάλει ασπροπρόσωπους όλους όσοι το επιλέξουν.
Συμπερασματικά τώρα, με τιμή 18.350 ευρώ με απόσυρση, το νέο Qashqai έχει να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό. Όμως διαθέτει και σημαντικά ατού μεταξύ των οποίων η φήμη του μοντέλου, η αξιοπιστία, η ποιότητα κατασκευής/φινιρίσματος, η πλήρης κάλυψη της εταιρίας που το αντιπροσωπεύει, αλλά και το ότι με τον μικρού κυβισμού ικανότατο κινητήρα, ξεφεύγει από την τσιμπίδα του έφορα, χωρίς να εκθέτει τον οδηγό/χρήστη.
Υπέρ
– Ποιότητα κατασκευής/φινιρίσματος
– Σχεδίαση αμαξώματος- εσωτερικού
– Απόδοση και λειτουργία κινητήρα
– Χώροι- άνεση
Κατά
– Ενδιάμεσες επιταχύνσεις
– Κατανάλωση