Το T-Roc είναι ήδη ένα καθιερωμένο μικρομεσαίο SUV/crossover από την πλούσια γκάμα της Volkswagen, που σας έχουμε παρουσιάσει πολλές φορές στο παρελθόν.

Αυτή την φορά βρεθήκαμε στη θέση του οδηγού της έκδοσης με τον κινητήρα πετρελαίου 1,6 λίτρων, που οδηγήσαμε επί παντός εδάφους για τουλάχιστον 2.000 χιλιόμετρα.

Σε αυτή την πολυήμερη συμβίωσή μας διαπιστώνοντας ότι, προς το παρόν και για όσους κάνουν πολλές χιλιάδες (πάνω από 20.000) χιλιόμετρα τον χρόνο εντός και εκτός πόλης, η πλέον συμφέρουσα λύση είναι οι κινητήρες πετρελαίου, που (παρά όσα λένε οι …Κασσάνδρες), είναι πολύ σκληροί για να πεθάνουν.

Εκτός – Εντός

Το T-Roc είναι ήδη μόδα και αρέσει. Αρέσει πολύ στις νέες ηλικίες και όχι μόνο, ενώ είναι αλήθεια πως έχει γίνει μόδα, επισκιάζοντας πολλά -τουλάχιστον ισάξια- μοντέλα της κατηγορίας του.

Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η μάσκα και τα μοντέρνας σχεδίασης φωτιστικά σώματα, ενώ πίσω τα κυρίαρχα στοιχεία είναι το logo της μάρκας και τα φωτιστικά σώματα.

Το μήκος του ξεπερνά τα 4 μέτρα, ενώ το ύψος του φαντάζει τόσο όσο να δίνει την πεποίθηση πως τα καταφέρνει και σε χωμάτινες διαδρομές (γεγονός που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, αρκεί να υπάρχουν τα κατάλληλα λάστιχα).

Το εσωτερικό χωρά εύκολα τέσσερις μεγαλόσωμους επιβάτες, στριμωγμένα πέντε, με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και χώρο αποσκευών 415 λίτρων (με ρεζέρβα ασφαλείας).

Η άψογη εργονομία και η σωστή θέση οδήγησης, προδιαθέτουν θετικά τον νεοεισελθόντα στην προσεγμένη ποιοτικά (παρά τα σκληρά πλαστικά) καμπίνα, που διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό, όπως: 6 αερόσακους, ESP με hill holder, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, infotainment με οθόνη 6,5″ και Bluetooth, ζάντες αλουμινίου 16″, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κτλ.

Επιπλέον, ο ψηφιακός πίνακας (προαιρετικός εξοπλισμός) οργάνων Active Info Display, ολοκληρώνει το σύγχρονο και διαδραστικό, ευχάριστο cockpit, που κάνει τον οδηγό να αισθάνεται ευχάριστα και οικεία.

Κινητήρας – κιβώτιο

Κινητήρια δύναμη του όμορφου υπερυψωμένου αμαξώματος, είναι ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1,6 λίτρων που αποδίδει 116 ίππους, με μέγιστη ροπή 25,4 kgm από τις 1.750 σ.α.λ. Το έργο του μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός εύχρηστου και με θετικό μοχλό, χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, με μακριά κλιμάκωση που μερικές φορές δεν βοηθά την σβελτάδα, αλλά πάντα «φροντίζει» την οικονομία καυσίμου.

Ο συνδυασμός επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα, το βαρύ (σχεδόν 1400 κιλά) αμάξωμα, μέσα σε 10.9″, για να το φτάσει στην τελική ταχύτητα των 187 χλμ./ώρα. Με ελάχιστο κραδασμό και τραχύ θόρυβο που περιορίζεται από την καλή μόνωση της καμπίνας, ο κινητήρας αυτός δεν είναι αυτό που θα λέγαμε σβέλτος, αλλά μπορεί εύκολα, καταναλώνοντας… αναθυμιάσεις καυσίμου, να διατηρεί κεκτημένες ταχύτητες προσφέροντας πολύτιμες υπηρεσίες στην τσέπη του οδηγού.

Στα πολλά χιλιόμετρα της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση ήταν μόλις 6,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα (με άψογη λειτουργία του συστήματος start/stop), χωρίς υπερβολές στην χρήση του γκαζιού, αλλά με ένα βαρύ όχημα που διαθέτει σημαντική αντίσταση στον άνεμο.

Από τη θέση του οδηγού

Η οδική συμπεριφορά του T-Roc είναι τόση όση περιμένεις από ένα υπερυψωμένο επιβατικό όχημα, με έμφαση στην ασφάλεια, την –σχετική- άνεση, τις προσφερόμενες ευκολίες και την ευχρηστία. Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα εμπνεύσει, αλλά θα ικανοποιήσει τις όποιες ανάγκες μετακίνησης του ιδιοκτήτη του, πάνω από τον μέσο όρο.

Οδηγείται εύκολα, είναι ευθύβολο και σταθερό (ακόμα και στους έντονους πλευρικούς ανέμους) και γέρνει αισθητά στις στροφές χωρίς να υπερβάλλει και να φοβίζει. Στα όρια της πρόσφυσης υποστρέφει (εδώ ευθύνονται και τα επιπλέον κιλά του πετρελαιοκινητήρα) αλλά ελέγχεται εύκολα παρά το ότι, η ακρίβεια του τιμονιού του δεν διεκδικεί τίτλους Kart, ενώ δεν αντιδρά απότομα στις ανωμαλίες των δρόμων παρά τον ημιάκαμπτο άξονα(στις έντονες από αυτές ακούγονται κάποιοι θόρυβοι από την ανάρτηση).

Ο κινητήρας στις χαμηλές στροφές είναι ράθυμος, αναγκάζοντας τον οδηγό να καταφεύγει συχνά στο εύχρηστο κιβώτιο, αλλά ψηλότερα «ξυπνάει» και συνεργάζεται άψογα με τις σχέσεις του κιβωτίου, ακόμα και με την 6η σχέση είναι overdrive για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Η τελευταία στους αυτοκινητόδρομους και με ταχύτητα έως 120 χλμ/ώρα πέφτει ακόμα και κάτω από τα 5 λίτρα, λειτουργώντας αντισταθμιστικά στις μέτριες ρεπρίζ.

Κατά τα λοιπά το T-Roc της δοκιμής μας είχε καλά φρένα που ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας, δυνατά φώτα, δυνατότητα κίνησης σε χωματόδρομους με ικανοποιητική άνεση (και αίσθημα ασφάλειας χάρη στην ύπαρξη ρεζέρβας) και εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης στην άσφαλτο.

Δια ταύτα

Το T-Roc με τον 1.6 TDI πετρελαιοκινητήρα των 116 ίππων αποδεικνύεται ένα άκρως οικονομικό crossover, που θα ικανοποιήσει όσους πραγματοποιούν πολλά χιλιόμετρα τον χρόνο, αρκεί αυτά να μην είναι μόνο εντός πόλης.

Με έμφαση στην εμφάνιση, την άνεση και -κυρίως- την οικονομία κατανάλωσης, διαθέτει μια ιδιαίτερα συμφέρουσα τιμή βάσης (21.890 ευρώ), που στα πολλά χιλιόμετρα «αποσβένεται» εύκολα, από την χαμηλότερη κατανάλωση και την πιο φθηνή τιμή του diesel σε σχέση με την βανζίνη.

Υπέρ

  • Κατανάλωση
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Εργονομία-λειτουργικότητα
  • Ύπαρξη ρεζέρβας

Κατά

  • Ραθυμία στις χαμηλές στροφές
  • Ασαφές τιμόνι

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, SUV/Crossover

Διαστάσεις: 4.234  Χ 1.819 Χ 1.573 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.590 χλστ.

Βάρος: 1.395 κιλά

Χώρος αποσκευών: 445 λτ.

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 45 λτ.

Κινητήρας: diesel, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.598 κ.εκ.

Ισχύς: 116 ίπποι/3.250 σ.α.λ.

Ροπή (Nm @ σ.α.λ.): 250/1.750

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας

Τροχοί: 215/55/17

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση με κύκλο στροφής 11,1 μ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,9″

Τελική ταχύτητα: 187 χλμ./ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 6,3 λτ./100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 113 γρ./χλμ.

Νίκος Τσάδαρης