Η πρώτη εμφάνιση του Nissan Juke, εδώ και μια δεκαετία, αφενός ξεκίνησε μια κατηγορία οχημάτων ελευθέρου χρόνου (B-SUV), αφετέρου δίχασε το κοινό, καθώς πολλοί λάτρεψαν την φουτουριστική του σχεδίαση και άλλοι -επίσης πολλοί- δεν ήθελαν ούτε να το βλέπουν.
Τα χρόνια πέρασαν, το Juke έκανε την πετυχημένη εμπορική του πορεία με 1,5 εκατ. πωλήσεις και όσοι το αγάπησαν ή το μίσησαν, συμφώνησαν στο ότι, ήταν μια τίμια πρόταση με μεγάλο σεβασμό στον καταναλωτή, γεγονός που αποδείχθηκε με το ότι, η δεύτερη γενιά του μοντέλου, παρουσιάστηκε μόλις πρόσφατα, σχεδόν δέκα χρόνια μετά την πρώτη, όταν ο ανταγωνισμός αλλάζει γενιές σαν τα… πουκάμισα.
Το Juke 2ης γενιάς, είναι πλέον ευρύτερα αποδεκτό αισθητικά, μεγαλύτερο σε διαστάσεις με ανάλογη αύξηση των διαθέσιμων χώρων, πιο ποιοτικό, απόλυτα σύγχρονο τεχνολογικά και σημαδεύει το κέντρο της κατηγορίας των μικρών SUV/Crossover. Είναι χτισμένο στην πλατφόρμα CMF-B και κατασκευάζεται στο ευρωπαϊκό εργοστάσιο παραγωγής της Nissan στο Σάντερλαντ του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ οι πωλήσεις του μοντέλου έχουν ήδη ξεκινήσει και στην ελληνική αγορά, σχεδόν ταυτόχρονα με τη δημοσιογραφική του παρουσίαση, όπου και συναντηθήκαμε για πρώτη φορά.
Σχεδίαση
Το νέο Juke συνδυάζει το στιλ ενός coupe με το αμάξωμα ενός crossover, γεγονός που το καθιστά κατάλληλο τόσο για το αστικό περιβάλλον όσο και έξω από αυτό.
Παρά το ότι αισθητικά απευθύνεται σε μεγαλύτερο κοινό από την 1η γενιά, διατηρεί τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά σχεδίασης, συμπεριλαμβανομένων των οβάλ προβολέων, που στο πλαίσιο της ριζικής αναβάθμισης φέρουν τώρα μια υπογραφή LED σε σχήμα Y, που συμπληρώνει την μάσκα V-Motion της μάρκας. Την ίδια ώρα, οι ζάντες 19 ιντσών δίνουν σπορ διάσταση, ενώ ο σχεδιασμός της «αιωρούμενης» οροφής σε συνδυασμό με τις έντονες πλευρικές λεπτομέρειες, προσθέτουν όμορφες πινελιές στην εμφάνιση του μοντέλου, που διατίθεται με μια σειρά από έντεκα χρώματα (σε συνδυασμό με τρία χρώματα οροφής).
Το πλήρως ανανεωμένο και πάντα ευχάριστο εσωτερικό, έχει νεανικό στιλ, περισσότερο χώρο, αναβαθμισμένη ποιότητα και μπόλικη τεχνολογία. Με μήκος 4,210 μ. και μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.636 χιλιοστά), είναι πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, με τον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών να έχει αυξηθεί κατά 5,8 εκατοστά, για τα κεφάλια αντίστοιχα κατά 1,1 εκατοστά, ενώ ο χώρος αποσκευών των 422 λίτρων, προσφέρει πλέον 20% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο.
Το εσωτερικό, επίσης, προσφέρει στιλ και άνεση πλαισιωμένο από φωτεινά υλικά υψηλής αισθητικής, ενώ τα νέα, μαλακά υλικά στο ταμπλό, στις επενδύσεις των θυρών και στο πάτωμα, δίνουν αίσθηση ποιότητας που συμπληρώνεται από τα στάνταρ monoform σπορ καθίσματα και την προαιρετική Alcantara, ή δερμάτινη επένδυση.
Τα εμπρός καθίσματα, εκτός από την εμφάνιση και την άνεση που τα χαρακτηρίζει, ενσωματώνουν (σε συγκεκριμένες εκδόσεις) το πρωτοποριακό ηχοσύστημα Bose Personal Plus, το οποίο προσφέρει υψηλής ποιότητας ακουστικό αποτέλεσμα. Το συγκεκριμένο ηχοσύστημα, μπορεί να ελεγχθεί μέσω μιας «αναδυόμενης» οθόνης ψυχαγωγίας και ενημέρωσης 8 ιντσών, που παρέχει εύκολη πρόσβαση στην εφαρμογή Nissan Connect Services.
Οι τέσσερις εκδόσεις του μοντέλου, Energy, Acenta, Ν-Connecta και Techna, συμπληρώνονται από την έκδοση N-Design (με 20 συνδυασμούς εξατομίκευσης), προσφέροντας το απόλυτο πακέτο εξατομίκευσης.
Επιπλέον, για το εξατομικευμένο εσωτερικό, οι ιδιοκτήτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών συνδυασμών για τα καθίσματα, το ταμπλό, την πόρτα και το υποβραχιόνιο. Η επιλογή Urbanizer προσφέρει μοντέρνα, έντονη χρωματική αντίθεση και φρέσκια εμφάνιση με ασπρόμαυρο συνθετικό δέρμα, η Midnight προσφέρει ένα εκλεπτυσμένο και κομψό εσωτερικό με μαύρο Alcantara και δέρμα, ενώ η Juke προβάλει ένα εντυπωσιακό cockpit με πορτοκαλί και μαύρο δέρμα.
Εξοπλισμός
Ο βασικός εξοπλισμός του μοντέλου περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με λειτουργία παρέμβασης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop.
Ειδικότερα, τα χαρακτηριστικά ασφαλείας περιλαμβάνουν την Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, την Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, την Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και την Παρέμβαση Τυφλού Σημείου.
Παράλληλα, η τεχνολογία ProPILOT της μάρκας, η οποία προσφέρει ηλεκτρονική υποβοήθηση στο τιμόνι, την επιτάχυνση και την πέδηση, θα είναι διαθέσιμη στο Juke για πρώτη φορά. Επιπρόσθετα, για τη βελτίωση της όρασης σε μια περιοχή μεγάλης σπουδαιότητας για την ασφάλεια, οι κολόνες Α μεταξύ του παρμπρίζ και των πλαισίων των θυρών έχουν γίνει πιο λεπτές, χωρίς να θυσιάζεται η ακαμψία τους, λόγω της χρήσης ελαφρύτερου χάλυβα υψηλής αντοχής.
Στον τομέα της συνδεσιμότητας, η τελευταία έκδοση του συστήματος πληροφοριών ψυχαγωγίας NissanConnect επιτρέπει στους επιβάτες του νέου Juke να χρησιμοποιούν Apple CarPlay ή Android Auto για να αντικατοπτρίζουν εφαρμογές smartphone, στην ενσωματωμένη οθόνη αφής 8 ιντσών.
Όταν δεν χρησιμοποιείται η πλοήγηση μέσω smartphone, ο οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση στο σύστημα πλοήγησης TomTom & Live Traffic, ενώ το νέο Juke είναι συμβατό με το Google Assistant, δίνοντας τη δυνατότητα ελέγχου λειτουργιών, όπως των φώτων του οχήματος και της αποστολής προορισμών στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου, μιλώντας απλά στην έξυπνη συσκευή του.
Κινητήρας – Κιβώτιο
Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας 3κύλινδρος αποδοτικός και οικονομικός βενζινοκινητήρας 1.0 λίτρου (αργότερα θα ακολουθήσει και μια υβριδική έκδοση). Το συμπαγές και ελαφρύ σύνολο διαθέτει ένα υπερσυμπιεστή που φθάνει την απόδοση στους 117 ίππους και την ροπή στα 180 Nm ροπής (200 Nm με λειτουργία over boost). Ο κινητήρας συνδυάζεται με -στάνταρ- χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, ενώ προαιρετικά διατίθεται και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη (DCT), με paddle shifts. Η κίνηση σε κάθε περίπτωση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.
Η απόδοση του κινητήρα είναι επαρκής για τα σχεδόν 1.300 κιλά βάρους του κομψού αμαξώματος, δίνοντας του αξιοπρεπείς επιδόσεις με τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 10,4″ (11,1″ με το 7DCT).
Η οικονομία καυσίμου έχει βελτιωθεί, με τον κατασκευαστή να δίνει (με το σύστημα μέτρησης WLTP) 5,9 λτ./100 χλμ. στον μικτό κύκλο με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και 6,0 λτ./100 χλμ. με το 7DCT. Παράλληλα, οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί, ξεκινώντας από 135 γρ./χλμ. για το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και 138 γρ./χλμ. για το DCT.
Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του τον επιλογέα «D-Mode» με τον οποίο μπορεί να αλλάζει εύκολα τρεις λειτουργίες (Standard, Eco και Sport) προκειμένου να ρυθμίζει την απόκριση του αυτοκινήτου ανάλογα με το δρόμο ή τη διάθεσή του.
Από τη θέση του οδηγού
Οδηγώντας για περίπου 200 χιλιόμετρα μικτής διαδρομής την έκδοση με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, 18άρες ζάντες και ταμπούρα στα πίσω φρένα, εντυπωσιαστήκαμε περισσότερο από την ποιότητα κατασκευής και υλικών, σε συνδυασμό με την «μασίφ» αίσθηση τόσο του αμαξώματος όσο και των μηχανικών μερών (σε κάθε είδους δρόμο), που σαν αποτέλεσμα έχει και την εξαίρετη ποιότητα κύλισης. Αντίστοιχα, θετικές και οι εντυπώσεις από τον γραμμικό και σχεδόν αθόρυβο κινητήρα, που ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του μοντέλου, έχοντας την συμπαράσταση του σωστά κλιμακωμένου και -παραδοσιακά- εύχρηστου και θετικού στις αλλαγές κιβωτίου ταχυτήτων.
Στα δυνατά του σημεία η ομοιογενής, προβλέψιμη και ασφαλής οδική συμπεριφορά, που στηρίζεται στο ακριβές και με αίσθηση σβέλτο τιμόνι, αλλά και στην αποτελεσματικότητα της ανάρτησης που όντας σφιχτή, διατηρεί ουδέτερη τροχιά στις στροφές, χωρίς να κουράζει τους επιβάτες. Την ίδια στιγμή η καλή κατευθυντικότητα του συστήματος διεύθυνσης εξασφαλίζει ευθυβολία στους αυτοκινητόδρομους με υψηλές ταχύτητες, ενώ τα φρένα -παρά τα ταμπούρα πίσω- δεν δείχνουν σημεία κόπωσης, ούτε δημιουργούν ασάφειες όταν χρειαστεί η άμεση ακινητοποίηση του οχήματος.
Σε κάθε περίπτωση, το ευχάριστο αισθητικά, ποιοτικό και άνετο εσωτερικό, κάνει ευχάριστη ακόμα και την πολύωρη οδήγηση του νέου Juke, ενώ οι αυξημένοι χώροι, επιτρέπουν σε όσους βλέπουν μεγάλο σε όγκο το Qashqai, να παραμείνουν πιστοί στην μάρκα.
Σαν επίλογο και προσπαθώντας να βρούμε έστω ένα μειονέκτημα από αυτή την πρώτη μας γνωριμία με την 2η γενιά Juke, ψάξαμε στον χώρο αποσκευών περιμένοντας να βρούμε μόνο κιτ επισκευής ελαστικού, αλλά δεν… Το νέο Juke έχει και ρεζέρβα, «αξεσουάρ» απαραίτητο στους ελληνικούς δρόμους.
Τιμές
Με τα νέα Juke να είναι ήδη διαθέσιμα για test drive στις εκθέσεις του δικτύου Nissan, οι τιμές ξεκινούν από 17.900 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο και από 20.900 ευρώ, για το 7DCT, με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (Acenta).