Η 4η γενιά Clio εμφανίστηκε στο προσκήνιο των supermini τέσσερα χρόνια πριν, αλλά ακόμα και σήμερα διατηρείται σχεδιαστικά φρέσκο και αντικειμενικά όμορφο.
Με πολλές καμπύλες δέχτηκε πριν λίγους μήνες μια μικρής έκτασης ανανέωση που του επιτρέπει να είναι ανταγωνίσιμο ανάμεσα σε πολλά και πιο νέα σε ηλικία μοντέλα.
Τα full LED φώτα, οι μικρές σχεδιαστικές αλλαγές στον προφυλακτήρα και οι ζάντες είναι οι μόνες ορατές λεπτομέρειες που διαχωρίζουν το ανανεωμένο Clio. Στο εσωτερικό επίσης, το διακριτικό αισθητικό φρεσκάρισμα εστιάζεται κυρίως στις επενδύσεις των καθισμάτων και στο φινίρισμα των υλικών.
Στο μοντέρνο ταμπλό κυριαρχούν τα χωνευτά όργανα για στροφόμετρο και βενζινόμετρο που συνδέονται με την ελλειπτική περιοχή για την ψηφιακή ένδειξη του ταχυμέτρου.
Στην κορυφή της κονσόλας η οθόνη 7 ιντσών εμφανίζει τις λειτουργίες του Media Nav Evo με πληροφορίες πλοήγησης, λειτουργίες τηλεφώνου μέσω Bluetooth και μια σειρά από ρυθμίσεις/ενημερώσεις για τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου.
Σε κάθε περίπτωση η ευχάριστη ατμόσφαιρα του εσωτερικού, η καλή εργονομία και οι πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα, δημιουργούν τις καλύτερες προϋποθέσεις για τους επιβάτες, που μπορούν να είναι ακόμα και πέντε.
Μειονέκτημα της σχεδίασης η ορατότητα πίσω που υποφέρει τόσο από τις φαρδιές πίσω κολόνες, όσο και το μικρό παρμπρίζ. Όμως, εδώ είναι που οι αισθητήρες παρκαρίσματος και η στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας, ακυρώνουν –μερικώς- τον προηγούμενο προβληματισμό.
Έχοντας τις καλύτερες εντυπώσεις από το προ ανανέωσης Clio, με τον diesel 1500άρι κινητήρα, δοκιμάσαμε την νέα έκδοση, με τον 1200άρι τούρμπο των 120 ίππων, που λειτουργεί σαν ηλεκτρικός, είναι σαφώς σβέλτος, αλλά και βενζινοβόρος.
Το 4κύλινδρο σύνολο σε συνδυασμό με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο δίνει σπιρτάδα στα σχεδόν 1.100 κιλά βάρους του Clio, με επιτάχυνση 0-100 σε 9 δεύτερα και τελική να αγγίζει τα 200 χιλιόμετρα την ώρα. Η ροπή πάντως βγαίνει σε πολύ χαμηλές στροφές, γεγονός που μειώνει τις αλλαγές ταχυτήτων και ταυτόχρονα περιορίζει κάπως την κατανάλωση, η οποία στην περίπτωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 7,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Στον δρόμο το Clio, εκτός από σβέλτο είναι και εύχρηστο, με πολύ καλή συμπεριφορά, που όμως υστερεί στην παραδοσιακή αξία της φίρμας, την άνεση. Οι 17άρες ζάντες με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, προκαλούν ενοχλητικά «κτυπήματα» στους κακοφτιαγμένους δρόμους της χώρας μας, χωρίς ευτυχώς να επηρεάζουν την τροχιά κίνησης, που συνήθως είναι ουδέτερη. Πάντως σε περίπτωση εκτροπής, επεμβαίνει το στάνταρ ESP που δεν απενεργοποιείται και μαζεύει διακριτικά την όποια απόκλιση από τον «δρόμο του θεού».
Τις ίδιες περίπου ημέρες οδηγήσαμε και την πιο πρακτική έκδοση του Clio, την Sport Tourer με το όμορφο στέισον βάγκον αμάξωμα, το οποίο παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του, μπορεί να καλύψει άνετα τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας.
Με σχεδόν 20 εκατοστά μακρύτερο αμάξωμα το μεγάλο κέρδος αφορά τον χώρο αποσκευών που φτάνει τα 443 λίτρα, αντί για τα 300 του απλού Clio. Πρόκειται για έναν εύκολα διαχειρίσιμο χώρο με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και δυνατότητα δημιουργίας δυο χώρων καθ’ ύψος.
Επιπλέον, εκτός από την πλάτη του πίσω καθίσματος, που αναδιπλώνεται σε αναλογία 1/3-2/3, μπορεί να αναδιπλωθεί και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, με αποτέλεσμα την δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων μήκους έως 2,5 μέτρων.
Το Clio Sport Tourer της δοκιμής μας, κινούσε ο γνωστός diesel κινητήρας 1.500 κυβικών με απόδοση 90 ίππων και χαμηλές εκπομπές ρύπων, που απαλλάσσουν το όχημα από τα τέλη κυκλοφορίας.
Οι επιδόσεις εδώ είναι τα 12 δεύτερα για τα 0-100, με τελική ταχύτητα τα 180 χιλιόμετρα και την κατανάλωση (βοηθούμενη και από το σύστημα start/stop) να κυμαίνεται στα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Στην τιμή αυτή βοηθούν τόσο οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου, όσο και η ροπή του κινητήρα που εμφανίζεται σε χαμηλές στροφές.
Η ποιότητα κατασκευής και το επίπεδο εξοπλισμού του Sport Tourer δεν διαφέρει από αυτήν της 5θυρης έκδοσης.
Οι όποιες διαφορές προκύπτουν στο δρόμο και έχουν να κάνουν με την σβελτάδα, καθώς το βαρύτερο Clio εμφανίζεται ράθυμο, όταν ο οδηγός επιλέξει το eco στην χαρτογράφηση λειτουργίας του κινητήρα.
Πλέον αυτού, η συμπεριφορά στις στροφές είναι καθαρά υποστροφική, χωρίς όμως ιδιαίτερα προβλήματα για τον οδηγό, αφού το σύστημα ESP είναι έτοιμο να διορθώση την όποια υπερβολή.
Κατά τα λοιπά, οι επικρίσεις μας εντοπίζονται στην υποφωτισμένη οθόνη του συστήματος πληροφόρησης, ενώ η ρεζέρβα που βρίσκεται κάτω και πίσω από το αμάξωμα, θα διευκολύνει όποιον την χρειαστεί με φορτωμένο τον χώρο αποσκευών.
Στα θετικά να επισημάνουμε, την εργονομία, τα δυνατά φώτα και τα φρένα που παρά τα ταμπούρα πίσω, είναι αποτελεσματικά και ανθεκτικά.
Συνολικά λοιπόν, οι δυο εκδόσεις του Renault Clio εντάσσονται στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας, ενώ στην εξίσωση συνηγορούν και οι τιμές κτήσης με 16.430 ευρώ για το 1200άρι 5θυρο και 16.310 ευρώ για το πετρελαιοκίνητο 1500άρι Sport Tourer.
Υπέρ
Σχεδίαση
Οδική συμπεριφορά
Ποιότητα κύλισης
Κινητήρας
Ροπή
Κατανάλωση (για το 1.5 dci)
Εξοπλισμός
Φρένα/φώτα
Χώροι (κυρίως στο Sport Tourer)
Κατά
Υποφωτισμένη οθόνη πληροφοριών
Ορατότητα πίσω
Κτυπήματα της ανάρτησης (στο 5θυρο)
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1,2 Tci: 1197 κ.εκ., 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, ισχύς 120 ίπποι/5500 σαλ, ροπή 20,9 χγρμ/2000 σαλ, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Κινητήρας 1.5 dci: 1.461 κ.εκ., 4κύλινδρος, 8βάλβιδος, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, 90 ίπποι/4.000 σαλ, 22,4 χγρμ/1.750 σαλ, start/stop, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) : 12,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) : 180
Ανάρτηση: Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός/Ημιάκαμπτος άξονας πίσω
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι – Πίσω Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού : Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.) : 4.062 (4.265 ST)
Πλάτος (χλστ.) : 1.732
Ύψος (χλστ.) : 1.448 (1.475 ST)
Μεταξόνιο (χλστ.) : 2.589
Βάρος (κιλά) : 1.090 (1.121 ST)
Χώρος αποσκευών (λίτρα) : 300 – 1.146 (445-1.380 ST)
Δοχείο καυσίμων (λτ.): 45
0-100 (δλ): 9” (11.7 ST)
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα): 199 (178 ST)
Κατανάλωση (μέση δοκιμής σε λτ/100χλμ): 7,8 (5,5 ST)
Νίκος Τσάδαρης