Το νέο μοντέλο της Lexus ακούει στο όνομα LBX. Το Hybrid Electric LBX είναι το μικρότερο Lexus μέχρι σήμερα, αλλά αποτελεί ένα μοντέλο-ορόσημο, που καταρρίπτει την παραδοσιακή ιεραρχία στον τομέα της πολυτέλειας και θα αλλάξει τα δεδομένα για τη μάρκα στην Ευρώπη.

Το LBX σημαίνει Lexus Break through Crossover, και πρόκειται για ένα compact SUV που θα επεκτείνει την απήχηση της μάρκας σε νέες κατηγορίες της αγοράς. Ασπάζεται σύγχρονες σχεδιαστικές ιδέες και τεχνολογίες, διατηρώντας παράλληλα τα χαρακτηριστικά που αποτελούν σήμα κατατεθέν της μάρκας, δηλαδή την πολυτελή ποιότητα κατασκευής και τη φιλοξενία Omotenashi.

Πρόκειται για ένα όχημα απλό, άνετο και εύχρηστο, αλλά ασυμβίβαστο σε θέματα ποιότητας και προσοχής στη λεπτομέρεια, το οποίο ανατρέπει την παραδοσιακή στρατηγική εκδόσεων, παρέχοντας στους ιδιοκτήτες περισσότερη ελευθερία να εκφράσουν το προσωπικό τους γούστο και στυλ. Το LBX θα προσφέρεται με δυνατότητα επιλογής από τέσσερις «atmosphere» εκδόσεις πέραν της βασικής. Αντί να καθορίζονται από το επίπεδο εξοπλισμού ή τα χαρακτηριστικά άνεσης, αυτές οι εκδόσεις εστιάζουν στην έκφραση διαφορετικών εκλεπτυσμένων, δυναμικών ή σπορ θεμάτων μέσα από στιλάτες λεπτομέρειες, χρώματα, υφές και φινιρίσματα. Ένα νέο πρόγραμμα Lexus Bespoke Build θα προσφέρει ακόμα περισσότερες εξατομικευμένες επιλογές. Το LBX είναι επίσης μια υπέρβαση για την επιχειρηματική δραστηριότητα της μάρκας στην Ευρώπη, καθώς για πρώτη φορά σχεδίασε ένα όχημα με γνώμονα τα δεδομένα της Γηραιάς Ηπείρου.

Μετά το παγκόσμιο ντεμπούτο του, το LBX θα αρχίσει να παράγεται στα τέλη του 2023. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη και σε επιλεγμένες αγορές ανά τον κόσμο από τις αρχές του 2024.

Σχεδίαση

Η πιο σημαντική πτυχή της σχεδίασης του LBX είναι μια νέα διάταξη στην εμπρός όψη που “σπάει” την ατρακτοειδή μάσκα (σήμα κατατεθέν την τελευταία δεκαετία) οδηγώντας τη Lexus σε μια νέα εποχή
Η μάσκα έχει ενοποιηθεί σε ένα ενιαίο τραπεζοειδές σχήμα, τοποθετημένο κάτω από ένα στενό άνοιγμα που εκτείνεται κάτω από το εμπρός άκρο του καπό, συνδέοντας τις λεπτές μονάδες των προβολέων. Ο σχεδιασμός βασίζεται στην κληρονομιά του «Resolute Look» που παρουσιάστηκε με το πρωτότυπο LF-S του 2003 και αποτέλεσε χαρακτηριστικό στιλιστικό στοιχείο για τα μοντέλα παραγωγής της Lexus από τις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Η ενιαία, χωρίς πλαίσιο μάσκα δημιουργεί τις γραμμές του αμαξώματος του LBX, διαμορφώνοντας μία δυναμική σιλουέτα. Ταυτόχρονα, αποδεικνύεται αποδοτική σε επίπεδο αεροδυναμικής, εξασφαλίζοντας ομαλή ροή του αέρα πάνω και γύρω από το αυτοκίνητο. Ο νέος σχεδιασμός των προβολέων δημιουργεί μια ισχυρή οπτική υπογραφή, με τα φώτα ημέρας και τα φλας ενσωματωμένα σε διλειτουργικές μονάδες. Με αυτή τη νέα διάταξη, το χαρακτηριστικό σχήμα L των φώτων έχει αλλάξει και είναι στραμμένο προς τα έξω αντί προς τα μέσα, ώστε να ταιριάζει με την κατεύθυνση κάθε φλας.

Ακολουθώντας τις αρχές της Σχεδίασης «Next Chapter» η σχεδιαστική ταυτότητα και οι αναλογίες του αυτοκινήτου υποστηρίζουν την οδηγική εμπειρία. Οι μπροστινές κολόνες είναι τραβηγμένες προς τα πίσω, με αποτέλεσμα η καμπίνα να φαίνεται συμπαγής και το καπό μακρύτερο διαμορφώνοντας ένα σπορ προφίλ. Τα φουσκωμένα φτερά υποδηλώνουν δύναμη και τονίζουν τους μεγάλους τροχούς και τα ελαστικά (18”), ενώ οι κοντοί πρόβολοι και η τολμηρή διαμόρφωση της περιοχής γύρω από τις πίσω πόρτες παραπέμπουν σε ζωηρές, δυναμικές επιδόσεις.

Η πίσω όψη του αυτοκινήτου αποπνέει επίσης αίσθηση στιβαρότητας. Η πινακίδα κυκλοφορίας στον προφυλακτήρα έχει μετακινηθεί προς τα κάτω, ώστε η υπογραφή Lexus στην πίσω πόρτα να είναι πιο εμφανής όταν είναι κλειστή. Ομοίως, η πιο πρόσφατη εξέλιξη της χαρακτηριστικής μπάρας φώτων σε σχήμα L δημιουργεί μεγαλύτερη οπτική αίσθηση, με τα φλας και τα φώτα οπισθοπορείας να έχουν μια υποτονική παρουσία όταν δεν είναι αναμμένα.

Το LBX έχει διαστάσεις 4.190 Χ 1.825 Χ 1.545 χλστ ενώ το μεταξόνιο είναι 2.580 χλστ. Το χαμηλό καπό, τα πλαϊνά προστατευτικά στο ίδιο επίπεδο με το αμάξωμα, η πίσω αεροτομή οροφής σε στιλ αψίδας και ο σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων ενισχύουν την αεροδυναμική απόδοση και συμβάλλουν στην αποδοτικότητα, τη σταθερότητα και την άμεση απόκριση του LBX.

Οι επιλογές εξωτερικών χρωμάτων περιλαμβάνουν ζωηρές αποχρώσεις και τα βαθιά λαμπερά Sonic φινιρίσματα της Lexus. Οι εκδόσεις Emotion και Cool του LBX μπορούν να παραγγελθούν με διχρωμία, συνδυάζοντας οποιαδήποτε χρωματική επιλογή με μαύρη οροφή για τη δημιουργία αντίθεσης.

Άκαμπτο, ελαφρύ και λειτουργικό

Το LBX κατασκευάζεται σε μια ειδική τροποποίηση της παγκόσμιας πλατφόρμας GA-B που προσφέρει τα βασικά πλεονεκτήματα του χαμηλού κέντρου βάρους, των φαρδιών μετατροχίων, των κοντών προβόλων και ενός εξαιρετικά άκαμπτου αμαξώματος. Αποτελεί επίσης τη βάση του ‘fun-to-drive’ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, συμβάλλοντας στη διασφάλιση της Οδηγικής Υπογραφής Lexus (Lexus Driving Signature).

Το αμάξωμα ενισχύεται με δομικές κόλλες και συγκολλήσεις short-pitch, καθώς και με την τοποθέτηση συνδέσμων και ενισχύσεων σε στρατηγικά σημεία. Ταυτόχρονα, το βάρος του οχήματος έχει διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα με τη χρήση ελαφρών υλικών, συμπερ. ενός καπό από αλουμίνιο και χυτής ρητίνης στους θόλους των τροχών, στα μαρσπιέ και στα κάτω τμήματα θυρών. Στις κεντρικές κολόνες και στην ενίσχυση του προφυλακτήρα χρησιμοποιούνται ισχυρά αλλά ελαφριά υλικά που έχουν υποστεί θερμική σκλήρυνση.

Η απόσταση των 285 χλστ από το έδαφος της θέσης οδήγησης βοηθά τον οδηγό να αισθάνεται ότι είναι ένα με το όχημά του και να απολαμβάνει εξαιρετική ορατότητα, ιδιαίτερα σε διαδρομές στην πόλη.

Τα συστήματα της εμπρός και πίσω ανάρτησης έχουν σχεδιαστεί για υψηλή ακαμψία και μικρό βάρος, προσφέροντας στο LBX ευελιξία και σταθερή συμπεριφορά στις στροφές καθώς και άμεση απόκριση στις εντολές του τιμονιού με οδηγική άνεση. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν γόνατα Mac Pherson εμπρός, ενώ τα προσθιοκίνητα μοντέλα χρησιμοποιούν ημιάκαμπτο πίσω άξονα, και το τετρακίνητο LBX διαθέτει διάταξη με διπλά ψαλίδια.
Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης περιλαμβάνει Vehicle Braking Posture Control. Το σύστημα αυτό εξισορροπεί αυτόματα την κατανομή της δύναμης πέδησης εμπρός και πίσω για την καταστολή των κλίσεων κατά τον διαμήκη άξονα και τη διατήρηση ενός γραμμικού και αξιόπιστου φρεναρίσματος. Βοηθά επίσης στη μείωση των κλίσεων του οχήματος στις στροφές, διατηρώντας το αυτοκίνητο άνετο και σταθερό και φιλτράροντας τους κραδασμούς.

Νέο κινητήριο σύστημα

Το LBX κινείται από ένα Hybrid Electric σύστημα της Lexus νέας γενιάς, το οποίο διαθέτει έναν συμπαγή και ελαφρύ 3κύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων. Τα κύρια εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος έχουν επανασχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό, συμπεριλαμβανομένου του κιβωτίου και της μονάδας ελέγχου ισχύος, για τη βελτίωση της αποδοτικότητας, τη μείωση των απωλειών, την εξοικονόμηση βάρους και τη μείωση του μεγέθους. Υπάρχει επίσης μια νέα διπολική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου χαμηλής αντίστασης, υψηλής απόδοσης, η οποία επιτρέπει την πρόσθετη υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα κατά την επιτάχυνση και επεκτείνει την αμιγώς ηλεκτρική ικανότητα οδήγησης του αυτοκινήτου. Η μέγιστη ισχύς του πλήρως υβριδικού συστήματος είναι 136 ίπποι με μέγιστη ροπή 185 Nm.

Ο κινητήρας λειτουργεί με θερμoδυναμική απόδοση παγκόσμιας κλάσης, η οποία υποστηρίζεται από τεχνολογία καύσης υψηλής ταχύτητας και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όπως οι ευθείς αυλοί εισαγωγής και οι έδρες των βαλβίδων εισαγωγής που έχουν υποστεί επεξεργασία με λέιζερ. Άλλα βασικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν εξαιρετικά ελαφριά έμβολα σχεδιασμένα για λειτουργία σε υψηλές στροφές και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ευφυή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων.

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης διαθέτει επίσης ένα νέας σχεδίασης κιβώτιο. Η αναθεωρημένη μονάδα ελέγχου ισχύος είναι τοποθετημένη ακριβώς πάνω από το κιβώτιο, επιλογή που συμβάλει στη χαμηλή γραμμή του καπό του LBX. Επιπλέον χώρος εξοικονομείται με την τοποθέτηση των δύο κινητήρων-γεννητριών σε ξεχωριστούς άξονες, μειώνοντας το συνολικό μήκος του συστήματος μετάδοσης κίνησης.

Η μπαταρία NiMH είναι μια ολοκαίνουργια διπολική μονάδα με μειωμένο βάρος και πιο συμπαγή σχεδιασμό, αλλά παρέχει υψηλότερη απόδοση με πολύ ταχύτερη απόκριση. Έτσι, συμβάλλει στις επιδόσεις του LBX με άμεση, ισχυρή επιτάχυνση όπως σε ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία, καθώς και στην αποδοτικότητα καυσίμου. Επωφελείται από ένα επανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης που συνεισφέρει στην παράταση της διάρκειας ζωής και της απόδοσής της.

Το σύστημα κίνησης είναι ρυθμισμένο για απολαυστικές επιδόσεις, οδηγώντας είτε στην πόλη είτε σε δρόμους με στροφές, με έλεγχο που εμπνέει αυτοπεποίθηση και γραμμική αίσθηση επιτάχυνσης που ανταποκρίνεται στη χρήση του πεντάλ του γκαζιού από τον οδηγό. Η οδηγησιμότητα ενισχύεται επίσης από το Hybrid System Control που έχει την ικανότητα να ‘ευθυγραμμίζει’ τον παραγόμενο ήχο ανάλογα με την επιτάχυνση. Χάρη στις αναβαθμίσεις του υβριδικού συστήματος, το LBX μπορεί να αναπτύσσει υψηλότερες ταχύτητες κινούμενο ηλεκτρικά και να διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις σε λειτουργία EV, προς όφελος της αποδοτικότητας.

Το LBX παράγεται και με την τετρακίνηση E-Four της Lexus, η οποία διαθέτει έναν πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Όταν το όχημα ξεκινά από στάση, στρίβει ή κινείται σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής, το σύστημα κατευθύνει αυτόματα την κινητήρια δύναμη στους πίσω τροχούς, συμβάλλοντας στη σταθερότητα του οχήματος και την διευκόλυνση του οδηγού.

Για την ελαχιστοποίηση του θορύβου και των κραδασμών, οι μηχανικοί έχουν προσθέσει ένα άξονα εξισορρόπησης (αντικραδασμικού άξονα) στον κινητήρα για τη μείωση των κραδασμών που μπορεί να δημιουργήσουν βουητό στην καμπίνα. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στις πόρτες, όπου έχουν χρησιμοποιηθεί απορροφητικά φύλλα για την καταστολή των θορύβων υψηλής συχνότητας, αλλά και για την ενίσχυση των θορύβων χαμηλής συχνότητας, που εξασφαλίζουν διακριτικό και ευχάριστο ήχο.

Για την αντιμετώπιση των κραδασμών και του θορύβου του δρόμου από την οροφή, έχει χρησιμοποιηθεί μαστίχα υψηλής απόσβεσης σε συνδυασμό με έναν εκτεταμένο και αποτελεσματικό μονωτικό υλικό. Άλλα μέτρα περιλαμβάνουν στεγανοποίηση στην περίμετρο του καπό και ηχομονωτικά και ηχοαπορροφητικά φύλλα, επενδύσεις, προστατευτικά και αφρό σε βασικές περιοχές του αυτοκινήτου. Κάτω από το όχημα, υψηλής απόσβεσης και δομικές κόλλες παίζουν το ρόλο τους στη μείωση του θορύβου και των κραδασμών, ενώ συμβάλλουν επίσης στη συνολική ακαμψία του αυτοκινήτου.

Απλό και ποιοτικό εσωτερικό

Οι σχεδιαστές της Lexus δημιούργησαν ένα απλό και εκλεπτυσμένο εσωτερικό που βασίζεται σε τρία βασικά στοιχεία: καλή ορατότητα με απρόσκοπτη θέα προς τα έξω και απλό, ομαλό πίνακα οργάνων, αίσθηση μεγάλου εσωτερικού χώρου και κεντρική κονσόλα με επιβλητική παρουσία.

Η υψηλή ποιότητα και η προσοχή στη λεπτομέρεια αποτυπώνεται σε μια επιλογή επενδύσεων και ταπετσαριών με ελκυστική εμφάνιση και ευχάριστη αίσθηση αφής. Εκτός από το κορυφαίας ποιότητας δέρμα, οι επιλογές περιλαμβάνουν ένα vegan εσωτερικό που χρησιμοποιεί συνθετικό δέρμα και υλικά για τις επενδύσεις των καθισμάτων, του τιμονιού, του μοχλού ταχυτήτων και των θυρών. Το LBX διαθέτει επίσης τα νέα ανθρακί ένθετα Tsuyusami, τα οποία δημιουργήθηκαν με τη χρήση μιας νέας τεχνικής φιλμ που χρησιμοποιεί πολλαπλά στρώματα για να πετύχει εξαιρετική υφή με αίσθηση βάθους. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός επιτείνει την αίσθηση Omotenashi, που αποτυπώνει την κουλτούρα φιλοξενίας σύμφωνα με την Ιαπωνική παράδοση: ως εκ τούτου οι άνθρωποι νιώθουν ευπρόσδεκτοι καθώς εισέρχονται σε ένα οικείο περιβάλλον. Αναδεικνύοντας διαφορετικά σημεία της καμπίνας, ο φωτισμός περιλαμβάνει 50 επιλογές χρωμάτων, το καθένα από τα οποία έχει διαφορετικό θέμα που «ενεργοποιεί» μία διαφορετική διάθεση.

Το cockpit του οδηγού είναι μια ερμηνεία της φιλοσοφίας Tazuna της Lexus, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο LexusNX. Αυτό τοποθετεί τα κύρια χειριστήρια και τις πηγές πληροφοριών γύρω από τον οδηγό, ώστε ο χειρισμός τους να απαιτεί μόνο ελάχιστες κινήσεις του χεριού,με ελάχιστη διάσπαση της προσοχής. Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός παραμένει συγκεντρωμένος στην οδήγηση, με τη λιγότερη δυνατή διάσπαση προσοχής. Η θέση και η γωνία του τιμονιού υπολογίστηκαν με ακρίβεια, ώστε να προσφέρουν στον οδηγό μια ανταποδοτική αίσθηση ελέγχου.

Η φιλοσοφία σχεδίασης ενισχύεται με μια νέα, πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών. Η διάταξη και η προβολή των ενδείξεων και των δεδομένων αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης και μπορεί να προσαρμοστεί στις προσωπικές προτιμήσεις. Διατίθεται επίσης προαιρετικά σύστημα head-up display.

Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του LBX, σχεδόν κάθε εκατοστό του αυτοκινήτου είναι ορατό από τον οδηγό, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση, την άνεση και τον έλεγχο, ενώ το περίγραμμα του καπό και το σχήμα και η θέση των εμπρός κολόνων μειώνουν τα τυφλά σημεία και βελτιώνουν την ορατότητα προς τα κάτω, βοηθώντας τον οδηγό να ελίσσεται με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Ο πίνακας οργάνων με την οριζόντια διάταξη έχει απλή σχεδίαση ώστε να διατηρείται ανεπηρέαστη η ορατότητα. Εκτείνεται μέχρι τα πάνελ των θυρών, ‘αγκαλιάζοντας’ τους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων και επιτυγχάνοντας μία αίσθηση θαλπωρής, παρά τη μεγάλη έκτασή του. Η συνεχής γραμμή που δημιουργείται από αυτή τη σχεδίαση βοηθά επίσης τον οδηγό να αντιληφθεί τις κλίσεις του οχήματος στις στροφές. Το χαμηλό hip-point ενισχύει την αίσθηση του οδηγού ότι είναι ένα με το αυτοκίνητό του, ενώ προσφέρεται άφθονος χώρος για τα γόνατα μπροστά. Τα πίσω καθίσματα είναι τοποθετημένα ελαφρώς ψηλότερα σε σχέση με τα εμπρός, ώστε όλοι οι επιβάτες να απολαμβάνουν καλή ορατότητα.

Η κεντρική κονσόλα είναι κυρίαρχο στοιχείο της καμπίνας με τη μεγάλη οθόνη αφής πολυμέσων να είναι κεκλιμένη προς τα πίσω, για καλύτερη ενσωμάτωση. Η μονάδα διαθέτει πλευρικά μαξιλαράκια με επένδυση και φιλοξενεί δύο ποτηροθήκες και πολλαπλούς αποθηκευτικούς χώρους και θύρες USB για σύνδεση και φόρτιση συσκευών.

Ο χώρος αποσκευών προσφέρει έως και 332 λίτρα (μοντέλα FWD με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους) που είναι αρκετά για δύο βαλίτσες των 75 λίτρων οι οποίες μπορούν να μεταφερθούν κάτω από το αναδιπλούμενο κάλυμμα.

Συστήματα πολυμέσων

Το LBX είναι εξοπλισμένο με το πιο πρόσφατο σύστημα Lexus Link Connect, το οποίο λειτουργεί μέσω μιας οθόνης αφής 9,8”. Το σύστημα παρέχει πλοήγηση βασισμένη στο cloud, βελτιστοποιώντας τον προγραμματισμό διαδρομής με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τα κυκλοφοριακά συμβάντα και τις καθυστερήσεις. Ο ψηφιακός βοηθός «Hey Lexus» βοηθά στις διαδρομές καθώς ανταποκρίνεται σε φωνητικές εντολές τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού.

Η ενσωμάτωση smartphone ενεργοποιείται με ασύρματη ή ενσύρματη σύνδεση για το Apple Car Play ή με ενσύρματη σύνδεση για το Android Auto. Ένα προαιρετικό ψηφιακό κλειδί αυξάνει την άνεση.

Συμβατό τόσο με συσκευές smartphone Apple όσο και με Android, επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να χρησιμοποιούν το κινητό τους για να ξεκλειδώνουν και να εκκινούν το αυτοκίνητό τους. Δεν χρειάζεται να βγάλουν το τηλέφωνο από την τσέπη ή την τσάντα τους, αρκεί να το έχουν πάνω τους. Μπορούν επίσης να μοιράζονται το ψηφιακό κλειδί με άλλα άτομα για πρόσβαση ή χρήση του οχήματος.

Το LBX προσφέρει απρόσκοπτες over-the-air ενημερώσεις λογισμικού για τα συστήματα πολυμέσων και ασφάλειας, ώστε οι ιδιοκτήτες να μπορούν να επωφελούνται από τις αναβαθμίσεις χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε συνεργείο της μάρκας. Επίσης, ένα προαιρετικό premium ηχοσύστημα διαθέτει 13 ιδανικά τοποθετημένα ηχεία, ενώ ένα subwoofer είναι ενσωματωμένο στην πίσω πόρτα, για να μην περιορίζεται η χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης.

Εκδόσεις

Η γκάμα του LBX προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερις «atmosphere» εκδόσεις, πέρα από τη βασική: τις Elegant και Relax που εστιάζουν σε μια εκλεπτυσμένη αίσθηση, και τις Emotion και Cool που έχουν έναν πιο σπορ, πιο δυναμικό χαρακτήρα. Κάθε μία έχει σχεδιαστεί με γνώμονα έναν διαφορετικό τύπο πελάτη.

Οι εκδόσεις Emotion και Cool ξεχωρίζουν με τη διχρωμία και τις ζάντες αλουμινίου 18” με φινίρισμα μηχανικής κατεργασίας. Οι Elegant και Relax διαθέτουν μονόχρωμο εξωτερικό φινίρισμα και γυαλιστερές ζάντες 18”.

Όσον αφορά το εσωτερικό, η Emotion διαθέτει διάτρητη επένδυση από συνθετικό δέρμα με κόκκινες πινελιές και ραφές αντίθεσης στα καθίσματα, την κεντρική κονσόλα και τις επενδύσεις των θυρών. Το LBXCool (το κορυφαίο μοντέλο) διαθέτει εσωτερικό από Ultra suede και δίχρωμο δέρμα σε μαύρο/σκούρο γκρι χρώμα με χάλκινες λεπτομέρειες και ραφές.

Οι εκδόσεις Elegant και Relax διαθέτουν συνθετικό δέρμα στη διακριτική απόχρωση Forest Brown ή Ammonite Sand διαθέτει το LBX Elegant, για τα πάνελ των θυρών, τον πίνακα οργάνων και τα μαξιλαράκια της κονσόλας, καθώς και για την επένδυση των καθισμάτων. Για το μοντέλο Relax, η επιλογή είναι Saddle Tan ή Black δέρμα ημιανιλίνης με διακριτικές ραφές Tatami. Εκτός από τις τέσσερις «atmosphere» εκδόσεις, υπάρχει και η βασική έκδοση LBX, η οποία διαθέτει προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά ως στάνταρ και όχι ως πρόσθετες επιλογές με επιπλέον κόστος. Συγκεκριμένα, αυτά περιλαμβάνουν τα εκτεταμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού που εντάσσονται στο σύστημα Lexus Safety System + τελευταίας γενιάς.

Το βασικό μοντέλο και οι εκδόσεις Emotion και Elegant μπορούν να παραγγέλνονται με vegan εσωτερικό χωρίς δερμάτινα υλικά.

Οι επιλογές εξοπλισμού περιλαμβάνουν ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3” φιλοσοφίας Tazuna, head-up display, απομακρυσμένη στάθμευση, ψηφιακό κλειδί, premium surround ηχοσύστημα Mark Levinson, τεχνολογία καθαρισμού αέρα nanoe™-X της Panasonic και ηλεκτρική πίσω πόρτα.

Lexus Bespoke Build

Οι ιδιοκτήτες που επιθυμούν να δώσουν στο LBX τους μια πιο εξατομικευμένη εμφάνιση μπορούν να επωφεληθούν από τη νέα υπηρεσία Lexus Bespoke Build. Η προσέγγιση customer-first της Lexus τους παρέχει την ελευθερία να εξατομικεύσουν το όχημά τους με ειδικές λεπτομέρειες.

Η υπηρεσία επιτρέπει στους πελάτες να αλλάξουν το χρώμα των ζωνών ασφαλείας, τα σχέδια κεντήματος και το χρώμα των ραφών της ταπετσαρίας και τα διακοσμητικά στοιχεία. Η επιλογή πολυτελών υλικών περιλαμβάνει δέρμα L-aniline – δέρμα κορυφαίας ποιότητας που διατίθεται στη γκάμα Lexus μόνο στο LBX και τη sedan ναυαρχίδα LS – και Ultra suede σε διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς. Αυτή η υπηρεσία εξατομίκευσης θα λανσαριστεί σε επιλεγμένες αγορές μετά την έναρξη των πωλήσεων του LBX το 2024.

Ασφάλεια και υποβοήθηση οδηγού

Το LBX διαθέτει το πακέτο ασφάλειας Lexus Safety System+ τελευταίας γενιάς. Αυτό εξοπλίζει το αυτοκίνητο με πολλαπλά συστήματα που ανιχνεύουν κινδύνους ατυχημάτων, ειδοποιούν τον οδηγό και παρέχουν αυτόματα έλεγχο του τιμονιού, της πέδησης και της ισχύος, εάν απαιτείται, για να βοηθήσουν στην αποφυγή ή τη μείωση των συνεπειών μιας σύγκρουσης. Τα βασικά στοιχεία περιλαμβάνουν Pre-Collision System με Intersection Turn Assist, Dynamic Radar Cruise Control, Lane Tracing Assist/Lane Keep Assist και Road Sign Assist. Πρόσθετα στοιχεία που υποστηρίζουν την ασφαλέστερη οδήγηση και τους ελιγμούς και μειώνουν το φόρτο του οδηγού είναι το ηλεκτρικό σύστημα απελευθέρωσης θυρών e-latch με Safe Exit Assist, μόνιτορ οδηγού, έξυπνοι αισθητήρες στάθμευσης με αυτόματο φρενάρισμα, Rear Cross Traffic Alert και Blind Spot Monitor.

Επιπλέον, ένα εκτεταμένο πακέτο συστημάτων ασφάλειας θα διατίθεται προαιρετικά, εισάγοντας χαρακτηριστικά όπως τα Front Cross Traffic Alert και Panoramic View Monitor. Με την επιλογή της λειτουργίας απομακρυσμένης στάθμευσης ο οδηγός απαλλάσσεται από το άγχος των ελιγμών του αυτοκινήτου σε έναν στενό χώρο – επιπλέον μπορεί να σταθμεύσει το όχημά του από απόσταση, χρησιμοποιώντας το smartphone του.

Ο οδηγός θα έχει καλύτερη ορατότητα σε κακές καιρικές συνθήκες με έναν νέο υαλοκαθαριστήρα με ενσωματωμένο μπεκ, γνωστό ήδη από τα κορυφαία μοντέλα LC και LS της μάρκας. Αυτός διανέμει το υγρό πλύσης από τον ίδιο τον υαλοκαθαριστήρα, προσφέροντας πιο σχολαστικό και αποτελεσματικό καθαρισμό του παρμπρίζ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Διαστάσεις: 4.190 χλστ (μήκος) x 1.825 χλστ (πλάτος) x 1.545 χλστ (ύψος)
  • Βάρος: 1280 κιλά
  • Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ: 332 λίτρα
  • Ικανότητα ρυμούλκησης (χωρίς φρένο): 750 κιλά
  • Κινητήρας: 1.5 λίτρων, 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας
  • Κιβώτιο: Electronic Continuously Variable Transmission
  • Συνολική ισχύς: 136 ίπποι
  • Επιτάχυνση (0 – 100 χλμ/ώρα): 9,2΄΄
  • Κύκλος στροφής: 10,4 μ.