Η ελληνική αντιπροσωπεία της DS Automobiles, παρουσίασε στον ειδικό τύπο την ναυαρχίδα της πολυτελούς Γαλλικής μάρκας. Πρόκειται για το DS 9, τον ορισμό του premium sedan. Με μήκος 4,93 μέτρα, πλάτος 1,93 μέτρα και ύψος 1,46 μέτρα με μεγάλους τροχούς διαμέτρου 690 χιλ., το DS 9 είναι σχεδιασμένο να συνδυάζει τον δυναμισμό και την κομψότητα. Βασίζεται σε μια νέα έκδοση της πλατφόρμας EMP2 (EMP2 V2.3) με ένα μεταξόνιο που παρουσιάζεται για πρώτη φορά (2,90 μέτρα), κάτι που ωφελεί ιδιαίτερα τους πίσω επιβάτες. Η τύπου fastback οροφή κάνει ξεχωριστή τη σιλουέτα του μοντέλου και τονίζει ιδιαίτερα την κομψότητά του.
To DS 9 είναι ένα sedan, το οποίο συνεχίζει τη σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας με εντυπωσιακό εμπρός μέρος, μια μάσκα με παραμετρική τρισδιάστατη σχεδίαση με εφέ διαμαντιών, η οποία πλαισιώνεται από τα DS Wings που είναι χαρακτηριστική σχεδιαστική υπογραφή της μάρκας. Ο ιδιαίτερος φωτισμός του μοντέλου, χαρακτηρίζεται από την τεχνολογία DS Active Led Vision με μονάδες που περιστρέφονται κατά 180°, με έμφαση στα μοτίβα «Pearl» κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Στο καπό, υπάρχει μια επιφάνεια με το χαρακτηριστικό φινίρισμα «Clous de Paris» που παραπέμπει σε ιδιαίτερα υψηλή ωρολογοποιία και είναι η πρώτη φορά που αυτή η τεχνοτροπία, που αποτελεί «εσωτερική υπογραφή» για την DS, χρησιμοποιήθηκε στην εξωτερική σχεδίαση του οχήματος. Επίσης, τα φωτιστικά σώματα στα εξωτερικά άκρα της μαύρης οροφής παραπέμπουν στην κλασική DS του 1955, από την οποία το DS 9 «δανείζεται» πολλά στοιχεία.
Η αρμονική σχεδίαση του μοντέλου συνεχίζεται στο πίσω μέρος, με τα φτερά, το σήμα και το καπό του χώρου αποσκευών να δένουν αισθητικά με το εμπρός τμήμα. Τα πίσω φωτιστικά σώματα τονίζονται από τις πλαϊνές διακοσμητικές λωρίδες, αποτίοντας φόρο τιμής στα σχεδιαστικά στοιχεία των μεγάλων Γάλλων αμαξοποιών της δεκαετίας του 1930, ενώ το λεπτό τρίτο φως φρένων, βοηθά το πίσω μέρος να φαίνεται πιο φαρδύ και εντείνει το οπτικό αποτέλεσμα με το κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ.
Με έμφαση στην άνεση
Στο εσωτερικό, η ποικιλία των ποιοτικών υλικών που εφαρμόζονται σε ανοιχτές επιφάνειες, όπως το ταμπλό που περιβάλλεται πλήρως από δέρμα Nappa, η δερμάτινη ταπετσαρία των καθισμάτων αναδεικνύουν τη φροντίδα που έχει επιδειχθεί σε κάθε λεπτομέρεια, χαρακτηρίζοντας τη γαλλική τεχνογνωσία. Τα κρυστάλλινα, ευαίσθητα στην αφή, πλήκτρα, η Alcantara που καλύπτει την επένδυση της οροφής και τα αλεξήλια, οι λαβές των θυρών και το κάλυμμα του αερόσακου του τιμονιού να τυλίγονται με το χέρι σε δέρμα, είναι στοιχεία ανώτερης πολυτέλειας.
Με το μεταξόνιο μήκους 2,90 μέτρων, το DS 9 προσφέρει τεράστιο χώρο στο πίσω μέρος. Τα καθίσματα θερμαίνονται, ψύχονται, προσφέρουν μασάζ και συμπληρώνονται από ένα ρυθμιζόμενο προσκέφαλο. Το κεντρικό υποβραχιόνιο συμβάλλει στη συνολική άνεση, διαθέτει τμήματα με δερμάτινη ταπετσαρία, χώρους αποθήκευσης με ενσωματωμένες θύρες USB, χειριστήρια για το μασάζ των καθισμάτων και χρωματιστό φωτισμό.
Επιπλέον, στο DS 9 η ακουστική άνεση μεταφέρεται σε νέο επίπεδο με μια ειδική επεξεργασία που έχει σχεδιαστεί για την καταστολή του εξωτερικού θορύβου. Το συγκολλημένο γυαλί συνδυάζεται με μια ειδική τεχνική συγκόλλησης που εξαλείφει τους κραδασμούς. Η ηχητική απόλαυση ενισχύεται με ένα ηχοσύστημα Focal Electra 515W, ειδικά σχεδιασμένο για το κορυφαίο DS και επωφελείται από τα νέα tweeter με γρίλιες από ανοξείδωτο ατσάλι, ανάμεσα στα δεκατέσσερα ηχεία που είναι τέλεια τοποθετημένα γύρω από το πιλοτήριο για μια εμπειρία ακρόασης ανάλογη ενός αμφιθεάτρου.
Κινητήρια συστήματα
Αρχικά, το DS 9 θα προσφέρεται με ένα υβριδικό σύνολο E-Tense plug-in που περιλαμβάνει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα PureTech και ηλεκτρικό κινητήρα, με συνολική ισχύ 225 ίππων, ενώ είναι ικανός να καλύψει 48 χιλιόμετρα (WLTP) σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών. Με μπαταρία 11,9 kWh, οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 33 και 35 γρ./χλμ., ανάλογα με τις προδιαγραφές, με κατανάλωση 1,5 λτ./100 χλμ. στον συνδυασμένο κύκλο WLTP.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 110 ίππων και 320 Nm. Χρησιμοποιείται για εκκίνηση από στάση, ενίσχυση της επιτάχυνσης σε οποιαδήποτε ταχύτητα και για την οδήγηση σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών σε ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα. Η ηλεκτρική λειτουργία επιλέγεται πάντα αυτόματα κατά την εκκίνηση. Συμπληρώνεται με μια υβριδική λειτουργία, σχεδιασμένη για αυτόματη διαχείριση των διαφόρων τύπων ενέργειας οδηγώντας 100% με ηλεκτρισμό, 100% με βενζίνη ή συνδυάζοντας και τα δύο εάν το απαιτεί η κατάσταση.
Οι επιβάτες του αυτοκινήτου δεν θα παρατηρήσουν τις μεταβάσεις. Η λειτουργία E-Tense Sport παρέχει τη μέγιστη ισχύ από τον κινητήρα συνδυασμένης καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα προσαρμόζοντας τη χαρτογράφηση του πεντάλ γκαζιού, του κιβωτίου ταχυτήτων, του τιμονιού και της ενεργής ανάρτησης.
Το DS 9 χρησιμοποιεί ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φορτίζει την μπαταρία κατά την οδήγηση όταν επιβραδύνει ή φρενάρει. Επιπλέον, η λειτουργία E-Save εγγυάται ότι υπάρχει πάντα λίγη ενέργεια στην μπαταρία για να κάνει μέρος της διαδρομής σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών (με πολλά επίπεδα διαθέσιμα), για παράδειγμα όταν ο οδηγός γνωρίζει ότι θα μεταβεί σε κέντρα πόλης. Ο onboard φορτιστής 7,4 kW επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας σε 1 ώρα 45 λεπτά από το σπίτι ή τα δημόσια σημεία φόρτισης χρησιμοποιώντας το καλώδιο που παρέχεται στο βασικό εξοπλισμό.
Η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων (ΕΑΤ8) και το βάρους 1540 κιλών αμάξωμα επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 8.1΄΄, για να φτάσει σε τελική ταχύτητα 236 χλμ/ώρα.
H γκάμα των εκδόσεων συμπληρώνεται από δύο ακόμη μονάδες E-Tense, μία με 250 ίππους, μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς και μεγαλύτερη αυτονομία και μία με 360 ίππους με τετρακίνηση. Διατίθεται επίσης με βενζινοκινητήρα PureTech 225 ίππων, ενώ όλες οι εκδόσεις του μοντέλου προσφέρονται με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων.
Συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Το κορυφαίο μοντέλο μιας μάρκας, είναι λογικό να εξοπλίζεται με το σύνολο της τεχνολογίας που αυτή διαθέτει. Έτσι το DS9 εκτός από το DS Lounge αξιοποιεί όλα τα τελευταία τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και ασφάλειας, όπως το active scan suspension, drive assist, park pilot, safety, night vision, driver attention monitoring και active led vision.
Εκδόσεις – Τιμές
Η γκάμα των εκδόσεων του μοντέλου περιλαμβάνει δυο επίπεδα εξοπλισμού (Line+ & Rivoli+), ενώ οι τιμές ξεκινούν από τα 53.350 ευρώ (1.6 PureTech 180 EAT8 Performance Line+) και κορυφώνονται στα 73.700 ευρώ (E-Tense 360 4X4 Rivoli+).