Ολοκληρώθηκε η καταγραφή των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων το 2021 και το αποτέλεσμα είναι θετικό (+ 24,6%) σε σχέση με την μεγάλη (λόγω πανδημίας) πτώση του 2020, αλλά αρνητικό (-11,4%) σε σχέση με την αναδυόμενη από την οικονομική κρίση αγορά του 2019.
Η συνεχιζόμενη πανδημία και η έλλειψη ημιαγωγών που φρενάρει έντονα την παγκόσμια παραγωγή οχημάτων είναι οι βασικές αιτίες της υστέρησης πωλήσεων, κάτι που μάλλον θα συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το καλοκαίρι, καθώς ο χρόνος αναμονής για καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα, κάθε ημέρα που περνάει μεγαλώνει.
Έτσι, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Όσον αφορά τις κατηγορίες και το είδος καυσίμου που επιλέγουν οι καταναλωτές, συνεχίζεται η ανοδική πορεία των κατηγοριών B και C (ειδικά στα SUV), όπως και οι απώλειες για τους θερμικούς κινητήρες, προς όφελος των υβριδικών (κυρίως), αλλά και των αμιγώς ηλεκτρικών, ή plug-in υβριδικών οχημάτων.
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για το 2021, έχει ως εξής:
Πάντως, σε επίπεδο ΕΕ και με στοιχεία έως και τον περασμένο Νοέμβριο, η αγορά ισοφάρισε τις πωλήσεις του 2020. Έτσι, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Νοέμβριο ως εξής: