Ένα πρωτότυπο της Bentley Flying Spur Hybrid, κινούμενο αποκλειστικά με βιοκαύσιμο προερχόμενο από άχυρο και «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια, διέσχισε την Ισλανδία απ’ άκρη σε άκρη. Το μήκους 733 χιλιομέτρων ταξίδι, ήταν τμήμα της διαδικασίας έγκρισης του αυτοκινήτου πριν βγει στην παραγωγή. Η Azure Purple Flying Spur Hybrid κάλυψε την απόσταση με ένα και μόνο ντεπόζιτο και μία φόρτιση, χωρίς την ανάγκη ανεφοδιασμού. Χρησιμοποιήθηκαν 100% βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς και ηλεκτρική ενέργεια γεωθερμικής προέλευσης, που διατίθεται από το ισλανδικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.
Το επιτυχημένο ταξίδι ήταν επιβεβαίωση τόσο της μεγάλης αυτονομίας της νέας Hybrid Bentley (της δεύτερης μετά την Bentayga) όσο και της έρευνας της μάρκας για βιοκαύσιμα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς τροποποίηση κινητήρα. Χρησιμοποιήθηκε καύσιμο που συμμορφώνεται με το ίδιο πρότυπο (EN228) με τη συνηθισμένη βενζίνη αντλίας, ωστόσο προήλθε εξ ολοκλήρου από βιομάζα απορριμμάτων (π.χ. άχυρο) χωρίς κόστος για την παραγωγή τροφίμων ή το φυσικό οικοσύστημα. Ο συνδυασμός αυτού του καυσίμου και του ευφυούς ηλεκτροκίνητου συστήματος κίνησης της Flying Spur Hybrid, σήμαινε συνολική μείωση κατά 45% στις εκπομπές CO2 κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, με αυτές να υπολογίζονται από την πηγή προέλευσης της ενέργειας.
Παρούσα και με ενεργό συμμετοχή σε όλο το εγχείρημα ήταν η Kolbrún Reykfjörð Gylfadóttir, Υπουργός Τουρισμού, Βιομηχανίας και Καινοτομίας της Ισλανδίας, η οποία σχολίασε: «Ήταν μία υπέροχη εμπειρία, οδηγώντας στην ισλανδική ύπαιθρο με καταρράκτες στα αριστερά και ηφαίστεια στα δεξιά, να μπορείς να δεις οπτικά πού παράγεται η ενέργεια με την οποία κινείσαι, απευθείας από τη φύση. Νομίζω αυτός είναι ο καλύτερος ορισμός της αειφόρου ενέργειας. Η Ισλανδία θέλει να συμμετάσχει στην περιβαλλοντική λύση και να βοηθήσει άλλες χώρες να χρησιμοποιήσουν τη γνώση και τις ανανεώσιμες πηγές που έχουμε εδώ».
Η Flying Spur Hybrid αντιπροσωπεύει το επόμενο βήμα της ιστορικής Αγγλικής μάρκας (πλέον ανήκει στην VW) στην πορεία να καταστεί η πιο αειφόρος εταιρεία πολυτελούς κινητικότητας στον κόσμο, σύμφωνα με τη στρατηγική Beyond100, με βάση το οποίο από το 2022 όλα τα μοντέλα της θα προσφέρονται με υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας να λανσάρεται μέχρι το 2025.
Το 100% «πράσινο» βιοκαύσιμο δεύτερης γενιάς που χρησιμοποιήθηκε είναι ένα θαύμα της σύγχρονης χημείας και αναπτύχθηκε από την Coryton, η οποία υποστηρίζει την Bentley στην έρευνα για ανανεώσιμα καύσιμα. Κατά την παραγωγική διαδικασία η βιομάζα των απορριμμάτων (π.χ. άχυρο) διασπάται μέσω ζύμωσης, με τη δημιουργία αιθανόλης. Η αφυδάτωση της αιθανόλης την μετατρέπει σε αιθυλένιο, το οποίο μπορεί στη συνέχεια να μετατραπεί σε βενζίνη μέσω διαδικασίας ολιγομερισμού – χημική σύνδεση βραχέων μορίων υδρογονάνθρακα σε πιο μακριές μοριακές αλυσίδες, ενεργειακά πιο πυκνές.
Η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιήθηκε από το υβριδικό σύστημα του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προερχόταν από το δίκτυο 100% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της Ισλανδίας. Η Ισλανδία είναι παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Το 75% της ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας παράγεται από υδροηλεκτρικές μονάδες και το 25% από τη γεωθερμική ενέργεια.
Το νέο κινητήριο σύνολο της Flying Spur Hybrid συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα V6 2,9 λίτρων με ένα ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνολικά 544 ίππους και 750 Nm ροπής (+95 ίππους σε σύγκριση με την Bentayga). Έτσι, η νέα Flying Spur γίνεται η πιο αποδοτική Bentley που έχει κατασκευαστεί ποτέ, με ικανότητα να καλύψει περισσότερα από 700 χλμ. χωρίς ανάγκη ανεφοδιασμού.
Νίκος Τσάδαρης