Το Volkswagen Polo BlueGT είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που συνδυάζουν δυο φαινομενικά αντικρουόμενους κόσμους: των επιδόσεων και της οικονομίας. Τώρα με ιπποδύναμη 150PS (+10ps), τα 100 χλμ/ώρα πραγματοποιούνται σε 7,8 δευτερόλεπτα, ενώ χάρη στην έξυπνη απενεργοποίηση κυλίνδρων (τεχνολογία ACT), η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 4,7 l/100km και οι εκπομπές CO2 στα 108 gr/km (με κιβώτιο DSG 7 σχέσεων).
Κατά τη διαδικασία επιλογής αυτοκίνητου της κατηγορίας Α0, ο αγοραστής σταθμίζει τους συμβιβασμούς που προκύπτουν, ιδιαίτερα όταν επιθυμεί μεταξύ άλλων και επιδόσεις. Η παλιά ρήση «φθηνό, γρήγορο, ποιοτικό» σήμερα περιορίζεται στην αναγκαστική επιλογή δύο εκ των τριών κριτηρίων. Το νέο Polo BlueGT έρχεται να αντιμετωπίσει ορθολογιστικά αυτούς τους συμβιβασμούς. Είναι ιδιαίτερα sport, ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής και προσφέρει εξαιρετική οικονομία χρήσης
Η τεχνολογική καινοτομία του BlueGT βασίζεται στην νέα γενιά κινητήρων TSI, με το Ενεργό Σύστημα Διαχείρισης Κυλίνδρων (ACT – Active Cylinder Technology).
Ο 1.4 TSI 150 PS του Polo BlueGT ανήκει στη νέα γενιά κινητήρων TSI (EA211).
Πιο αναλυτικά:
Ο κινητήρας 1.395cc αποδίδει πλέον 150 PS (+10 ίππους) μεταξύ 5.000 – 6.000 σ.α.λ. Η υψηλή ροπή των 250 Nm είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ.. Με κιβώτιο DSG 7-ταχυτήτων, το BlueGT έχει μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 4,7 l/100 Km και εκπομπές CO2 στα 108 g/km.
Η οικονομία καυσίμου και οι ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές CO2 γίνονται κατανοητές όταν συνδυαστούν με τις επιδόσεις που προσφέρει το Polo BlueGT: τελική ταχύτητα 220 km/h, και επιτάχυνση στα 100 km/h σε μόλις 7,8 δευτερόλεπτα.
Για μεγαλύτερη μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης και για την βελτίωση της ροπής στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, οι εκκεντροφόροι εισαγωγής και εξαγωγής φέρουν μεταβλητό χρονισμό σε ένα εύρος 50 μοιρών. Έτσι εξασφαλίζεται βέλτιστος χρονισμός υπό όλα τα φορτία και πιο άμεση απόκριση.
Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στο θέμα της θερμικής διαχείρισης του κινητήρα. Με στόχο την γρήγορη προθέρμανση του κινητήρα κατά την εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες, όσο και για την αποτελεσματική ψύξη των καυσαερίων σε υψηλά φορτία, η πολλαπλή εξαγωγής ενσωματώθηκε μέσα στην κυλινδροκεφαλή. Επιπλέον, η τελευταία είναι εφοδιασμένη με αυτόνομο κύκλωμα ψύξης, ξεχωριστό από του μπλοκ κινητήρα.
Με την καινοτόμο κατασκευή της πολλαπλής εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή, και την τοποθέτηση του εναλλάκτη αέρα (intercooler υδρόψυκτο) μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής, μειώνεται σημαντικά η διαδρομή του αέρα υπερπλήρωσης και επιπλέον επιταχύνεται η συσσώρευση πίεσης. Έτσι, ήταν εφικτή η τοποθέτηση μικρότερου υπερσυμπιεστή, με όφελος την περαιτέρω μείωση του βάρους του κινητήρα και ασφαλώς την εξάλειψη της υστέρησης στην υπερπλήρωση.
Η μέγιστη πίεση ψεκασμού στον νέο κινητήρα 1,4 TSI 150PS αυξήθηκε στα 200 bar. Προηγμένα μπεκ πέντε οπών προσφέρουν μέχρι τρεις ξεχωριστούς ψεκασμούς σε κάθε κύλινδρο με απόλυτη ακρίβεια. Στο σχεδιασμό του θαλάμου καύσης, η Volkswagen επικέντρωσε τις προσπάθειές της στην ελάχιστη εναπόθεση καυσίμου στα τοιχώματα του θαλάμου καύσης και στη βέλτιστη διασπορά του μετώπου ανάφλεξης.
Χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, ο νέος κινητήρας είναι ιδιαίτερα ελαφρύς με βάρος μόλις 114 kg. Επίσης, ο στρόφαλος είναι ελαφρύτερος κατά 20%, ενώ το βάρος των μπιελών μειώθηκε κατά 30%.
Το «highlight» του κινητήρα στο νέο Polo BlueGT είναι η ενεργή διαχείριση κυλίνδρων (Active Cylinder Technology). Αποτελεί μια έξυπνη τεχνολογία με πραγματικά οφέλη.
Το σύστημα ACT απενεργοποιεί τους 2 μεσαίους κυλίνδρους σε ένα εύρος στροφών του κινητήρα μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ., μέχρι τα 130 Km/h και με απαιτήσεις ροπής έως και 100 Nm. Η μηχανική διαδικασία εκτελείται μέσα σε μισή περιστροφή του εκκεντροφόρου: ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα χρειάζονται μόλις 13 έως 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου, για την ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση. Επιπλέον, χάρη σε έναν αισθητήρα στο πεντάλ του γκαζιού και ένα έξυπνο λογισμικό, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει το προφίλ οδήγησης – όπως κατά την οδήγηση σε στροφές ή σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων. Σε τέτοιες περιπτώσεις το σύστημα ACT απενεργοποιείται.
Το Polo BlueGT ξεχωρίζει τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Στο εξωτερικό μέρος ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, ενώ το αναβαθμισμένο εσωτερικό και τα υψηλά χαρακτηριστικά ασφαλείας ολοκληρώνουν το σύνολο. Πιο συγκεκριμένα, ο βασικός εξοπλισμός του Polo BlueGT, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
– Σπορ σχεδίασης προφυλακτήρες (ο πίσω με διαχύτη).
– Πλευρικά μαρσπιέ.
– Μεγάλη αεροτομή οροφής σε σχήμα Π που «περιβάλει» το πίσω παρμπρίζ.
– Επίπεδο πάτωμα (Ειδικό κάλυμμα στο κάτω μέρος του αμαξώματος).
– Χαμηλωμένο πλαίσιο κατά 15 χιλ..
– Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις.
– XDS – ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό.
– Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (Fatigue Detection).
– Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multi-Collision Brake).
– ESP με Hill Hold Assist.
– Ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών.
– Οθόνη πολλαπλών λειτουργιών.
– Ηχοσύστημα Composition Colour με έγχρωμη οθόνη αφής 5″, θύρες SD-card, USB, aux-in.
– Bluetooth με Audio Streaming.
– Cruise control.
– Σπορ δερμάτινο τιμόνι με στοιχεία αλουμινίου και λογότυπο «GT».
– Σπορ καθίσματα.
– Επενδύσεις σε συνδυασμό ύφασμα/Alcantara και επένδυση οροφής σε μαύρο χρώμα.
Το Polo BlueGT διατίθεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6-σχέσεων ή με κιβώτιο 2πλού συμπλέκτη ξηρού τύπου DSG 7-σχέσεων, σε 3 ή 5 πόρτες, στις ακόλουθες ενδεικτικές τιμές λιανικής:
Περιγραφή |
Ενδεικτική Λιανική Τιμή με Απόσυρση |
POLO BlueGT 3D |
17.440 ευρώ |
POLO BlueGT 5D |
17.870 ευρώ |
POLO BlueGT DSG7 3D |
19.000 ευρώ |
POLO BlueGT DSG7 5D |
19.430 ευρώ |