Η Fiat Professional εστιάζει στις ανάγκες των πελατών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Ducato, το οποίο το 2020 ήταν το δημοφιλέστερο LCV ανεξαρτήτου κατηγορίας στην Ευρώπη. Με το E-Ducato, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, η μάρκα προχωρά ένα βήμα παραπέρα, δημιουργώντας ένα όχημα που όχι απλά σχεδιάστηκε με βάση τις ανάγκες των πελατών, αλλά εξελίχθηκε με την καθοριστική συμβολή τους.
Η διαδικασία συγκέντρωσης και ανάλυσης των αναγκών των πελατών ξεκίνησε με τη συλλογή δεδομένων χρήσης από 4.000 συμβατικά επαγγελματικά οχήματα για χρονικό διάστημα που ξεπέρασε το 1 έτος και συνολική απόσταση 50 εκατομμυρίων χιλιομέτρων. Τα συγκεκριμένα στοιχεία αποτέλεσαν βασικό πυλώνα κατά το σχεδιασμό ενός LCV, το οποίο μπορεί να καλύπτει ακριβώς τις ίδιες ανάγκες με ένα συμβατικό όχημα, αλλά με το επιπλέον όφελος των εκπομπών μηδενικών ρύπων. Στη συνέχεια οι αρχικές έρευνες οδήγησαν στη δημιουργία ενός στόλου ηλεκτρικών οχημάτων προ-παραγωγής, τα οποία διατέθηκαν για δοκιμαστική χρήση σε πραγματικές συνθήκες από τους πελάτες.
Στο πρόγραμμα «Pilot Project» συμμετείχε μια σειρά σημαντικών εταιρειών, όπως οι Arcese, GLS, Lyreco, Mercitalia, EDF, Fraikin, CSB, Nippon Express και BT Fleet, οι οποίες συνέβαλαν τόσο στην εξέλιξη, όσο και σε κοινές δραστηριότητες επικοινωνίας και marketing.
Το E-Ducato να έρχεται να συμβάλει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονοι επαγγελματίες. Μέσω του «Pilot Project» έγινε λεπτομερέστατη καταγραφή και ανάλυση όλων αυτών των πολυεπίπεδων αναγκών ώστε η μετάβαση από τις συμβατικές λύσεις, στις αμιγώς ηλεκτρικές μορφές κίνησης να γίνει με τον πλέον ομαλό και αποδοτικό τρόπο.
Όλοι οι συνεργάτες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν αυτήν τη μοναδική εμπειρία εξέλιξης και να συμβάλλουν στον καθορισμό των προδιαγραφών που θα πρέπει να καλύπτει το E-Ducato, ώστε να εξυπηρετεί απρόσκοπτα τις ανάγκες τους. Αυτή η ρεαλιστική έρευνα οδήγησε σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που προσφέρει μεταφορικές δυνατότητες αντίστοιχες με τις συμβατικές εκδόσεις, πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης, δυνατότητα επιλογής μεγέθους μπαταρίας, προγράμματα λειτουργίας-απόδοσης, δυνατότητα γρήγορης φόρτισης και βέβαια μηδενικούς ρύπους.
Νίκος Τσάδαρης