Το νέο σπορ κουπέ της Mazda, RX-8, που θα παρουσιαστεί σε σχεδόν δύο χρόνια από σήμερα, επιμένει στη λύση του περιστροφικού κινητήρα που καθιέρωσε τόσο το 4θυρο RX-8, όσο και το θρυλικό RX-7.
Μπορεί η διάθεση του RX-8 να έχει σταματήσει, αυτό όμως δεν σημαίνει πως οι Ιάπωνες της Mazda έχουν σταματήσει τις… αναζητήσεις τους για το λανσάρισμα του αντικαταστάτη του. Ενός σπορ αυτοκινήτου, που σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, ήδη εξελίσσεται από τους μηχανικούς της εταιρείας, οι οποίοι χρησιμοποιούν ως σημείο αναφοράς μια διευρυμένη εκδοχή του δαπέδου που πολύ σύντομα θα υιοθετεί ο αντικαταστάτης του ανοιχτού MX-5.
Οι νεότερες ειδήσεις γύρω από το νέο σπορ κουπέ της Mazda που θα αντικαταστήσει το RX-8, αφορούν τόσο τον τομέα του σχεδιασμού, όσο ασφαλώς και του κινητήρα που θα το κινεί.
Σε ό,τι αφορά την πρώτη παράμετρο, οι Ιάπωνες φαίνεται να υιοθετούν μια πιο «σκληροπυρηνική» εκδοχή, εγκαταλείποντας την επιτυχημένη, όπως απεδείχθη, πλην όμως υπερβολικά καινοτομική για πολλούς, εκδοχή του τετράθυρου αμαξώματος.
Από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, η εταιρεία φαίνεται να εμμένει στη λύση του περιστροφικού κινητήρα, επιλογή σήμα κατατεθέν για την Mazda εδώ και δεκαετίες και μάλιστα σε ατμοσφαιρική έκδοση.
Στόχος των ιαπώνων μηχανικών, που αναμένεται να αξιοποιήσουν πλήρως την τεχνογνωσία SkyActiv, είναι να λύσουν πλήρως το μοναδικό ίσως μειονέκτημα του κινητήρα Wankel: εκείνου της αυξημένης κατανάλωσης βενζίνης και λαδιού. Επιτυγχάνοντας ανάλογα υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, ο νέος αυτός Wankel αναμένεται να αποδίδει περί τους 300 ίππους μεταφέροντας την κίνηση, μέσω χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου, που αλλού, στους πίσω τροχούς του αυτοκινήτου.
Βέβαιο πρέπει επίσης, να θεωρείται, πως το νέο RX-8 ή όπως αλλιώς ενδεχομένως να ονομάζεται, θα διαθέτει ένα αρκούντως αιχμηρό σε σχεδίαση αμάξωμα, με σημαντικά μικρότερο όμως βάρος σε σχέση με το μοντέλο που θα αντικαταστήσει.
Πηγή: 4troxoi.gr