Με ατμοσφαιρικό Wankel μοτέρ 300 ίππων, πίσω κίνηση και 2θυρο αμάξωμα, ετοιμάζουν στη Mazda για το 2017 τη νέα σπορ ναυαρχίδα τους, θέλοντας να γιορτάσουν τα 50 χρόνια από το 1ο μοντέλο τους με περιστροφικό κινητήρα.
Η Mazda φέρεται να εξελίσσει ένα sports car μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα, προκειμένου να συνεχιστεί η παράδοση των RX-7 και RX-8. Μεγαλύτερο και πιο ισχυρό από το Mazda MX-5, το νέο μοντέλο των Ιαπώνων προγραμματίζεται να λανσαριστεί το 2017, ώστε να συμπέσει με την 50η επέτειο του Cosmo Sport, του 1ου Mazda με κινητήρα Wankel.
Πρόθεση των μηχανικών της Mazda είναι να μην καταφύγουν στη λύση της υπερτροφοδότησης. Όλες οι απαντήσεις βρίσκονται τη φιλοσοφία των κινητήρων SkyActiv, οι οποίοι εστιάζουν στον περιορισμό του βάρους και στη χρήση υψηλών λόγων συμπίεσης, ώστε να ανέβουν η ισχύς και η αποδοτικότητα των ατμοσφαιρικών μοτέρ. Πρόκειται για μία τεχνική που έχουμε δει ήδη στις υπάρχουσες γενιές των Mazda3 και Mazda6.
Ο στόχος ισχύος που έχει τεθεί για το νέο περιστροφικό μοτέρ του RX-8 είναι οι 300 ίπποι, αρκετά περισσότεροι από τους 238 του προηγούμενου μοντέλου. Επιπλέον, δεν αποκλείεται η Mazda να επιλέξει ένα coupe αμάξωμα στη λογική του RX-7, αντί για εκείνο του 4θυρου RX-8, με τα κίνητρα να έχουν να κάνουν με τον περιορισμό του βάρους. Βλέπετε, το RX-8 που σταμάτησε να παράγεται το 2010 ζύγιζε γύρω στα 1.300 κιλά, 120 κιλά περισσότερα από το σημερινό Toyota GT86.
Ευτυχώς, η Mazda θα διατηρήσει την πισωκίνητη λογική στην σπορ ναυαρχίδα της. Από όσα «ακούγονται», στη Mazda δουλεύουν πάνω σε μια διευρυμένη εκδοχή της πισωκίνητης πλατφόρμας του νέου MX-5, η οποία χρήζει ενδυνάμωσης ώστε να αντέξει την επιπλέον δύναμη του RX-8. Στην ίδια λογική, εξελίσσονται τα κιβώτια μετάδοσης της εταιρείας, το μηχανικό των 6 σχέσεων και το αυτόματο των 5.
Πηγή: autotriti.gr