Το Tiguan της Volkswagen, το SUV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, ανανεώθηκε πρόσφατα και είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά. Το νέο Tiguan, διαθέτει φρέσκια σχεδίαση, αποδοτικά κινητήρια συστήματα βενζίνης, πετρελαίου, ηλεκτρικής ενέργειας και είναι εξοπλισμένο με τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες.
Σχεδίαση – Εσωτερικό
Εξωτερικά, το μεσαίο γερμανικό SUV παραμένει επιβλητικό, με μήκος 4,509 μ., πλάτος 1,859 μ. (χωρίς τους καθρέφτες) και ύψος 1,665 μ. Ένα από τα βασικά οπτικά χαρακτηριστικά του είναι η νέα, φαρδύτερη μάσκα με προβολείς LED, που παραπέμπει στο μεγαλύτερο Touareg. Το καπό είναι ψηλότερο, οι προφυλακτήρες επανασχεδιασμένοι ενώ πίσω κυριαρχούν τα LED φωτιστικά σώματα, με το όνομα «Tiguan» τοποθετημένο σε κεντρική θέση κάτω από το σήμα VW. Νέα μορφή έχει και το σήμα «4Motion», στο πίσω μέρος των τετρακίνητων μοντέλων, ενώ νέα είναι και τα σχέδια ζαντών αλουμινίου από 17 έως και 20 ίντσες.
Στο βελτιωμένο σε όλα τα επίπεδα εσωτερικό, υπάρχει χώρος για πέντε ενήλικα άτομα και ο ευμετάβλητος χώρος αποσκευών χωρά 615 – 1.655 λίτρα, ενώ η οδηγοκεντρική σχεδίαση ενισχύθηκε περισσότερο χάρη στα έξυπνα χειριστήρια και το προσανατολισμένο προς τον οδηγό ταμπλό, που προσφέρει υποδειγματική εργονομία. Το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι ανήκει στον βασικό εξοπλισμό και συνδυάζεται με χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων για τις εκδόσεις DSG, αλλά και τα νέα συστήματα ελέγχου και ψυχαγωγίας που διαθέτουν ψηφιακά πάνελ αφής αντί για κουμπιά και χειριστήρια.
Το σύστημα αυτόματου κλιματισμού «Air Care» Climatronic 3-ζωνών που εξοπλίζει όλες τις εκδόσεις διαθέσιμες στην Ελλάδα, ελέγχεται από τη μεγάλη οθόνη αφής ενώ παράλληλα διαθέτει μεγάλου μεγέθους φωτιζόμενους ρυθμιστές αφής «touch sliders», που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο του ανεμιστήρα και της θερμοκρασίας. Ο χειρισμός γίνεται με διαισθητικό τρόπο χάρη στα χειριστήρια άμεσης πρόσβασης που τοποθετούνται ιδανικά στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η νέα γκάμα συστημάτων Infotainment, η οποία επιτρέπει στο χρήστη να απολαμβάνει μια ποικιλία διαδικτυακών υπηρεσιών, ανεβάζοντας την ψηφιοποίηση του αυτοκινήτου σε πολύ υψηλό επίπεδο. Όλα τα συστήματα Infotainment νέας γενιάς MIB3 περιλαμβάνουν τις online υπηρεσίες We Connect (για απεριόριστη περίοδο χρήσης) και We Connect Plus (δωρεάν για ένα χρόνο). Οι χρήστες μπορούν επίσης να εξατομικεύσουν ένα ευρύ φάσμα ρυθμίσεων και να τις αποθηκεύσουν στο cloud μέσω του Volkswagen ID για χρήση σε άλλα οχήματα της μάρκας.
Παράλληλα, σε όλες τις εκδόσεις διατίθεται ασύρματη προβολή και χειρισμός εφαρμογών smartphone μέσω του App-Connect Wireless για Apple Car Play και Android Auto.
Κινητήρες – Μετάδοση
Στην Ευρώπη, το Tiguan προσφέρεται με ένα plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα για πρώτη φορά. Πρόκειται για τον συνδυασμό βενζινοκινητήρα 1.4 TSI 150 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς είναι 245 ίπποι και η μέγιστη ροπή είναι 400 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας σχηματίζει μια συμπαγή μονάδα μαζί με το ειδικά σχεδιασμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6-σχέσεων. Η μονάδα συνδέεται απευθείας με τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα TSI, με την κίνηση να μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα.
Το concept λειτουργίας του κινητήριου συστήματος έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε το Tiguan e Hybrid να ξεκινά ηλεκτρικά, με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία έχει φορτιστεί επαρκώς. Χάρη στη σχετικά μεγάλη μπαταρία με ενεργειακό περιεχόμενο 13 kWh, η αυτονομία σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (κατά NEDC) είναι έως 60 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι οι μέσες ημερήσιες αποστάσεις ταξιδιού μπορούν να καλυφθούν με ηλεκτρική ισχύ και μηδενικές τοπικές εκπομπές. Το Tiguan e Hybrid μπορεί να οδηγηθεί σε ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα στο E-Mode, ενώ πάνω από αυτήν την ταχύτητα, το SUV μεταβαίνει αυτόματα σε υβριδική λειτουργία.
Επιπλέον, διατίθεται και λειτουργία GTE, που προσφέρει ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο δυναμικής οδήγησης. Αυτή η λειτουργία ενεργοποιείται μέσω ενός κουμπιού άμεσης πρόσβασης στα δεξιά, δίπλα στο μοχλό ταχυτήτων DSG. Στη λειτουργία GTE, ο ηλεκτροκινητήρας και ο κινητήρας TSI συνδυάζονται για να παρέχουν τη μέγιστη ισχύ του συστήματος.
Ως plug-in υβριδικό, η μπαταρία του Tiguan e Hybrid φορτίζεται από θύρα φόρτισης μπροστά, στην πλευρά του οδηγού. Ανάλογα με την πηγή ισχύος, η φόρτιση πραγματοποιείται με εναλλασσόμενο ρεύμα 2,3 ή 3,6 kW (AC). Ο φορτιστής μπαταρίας που είναι ενσωματωμένος στο όχημα διαχειρίζεται πλήρως αυτόματα την φόρτιση, με τον οδηγό απλά να συνδέει τα βύσματα.
Εκτός του υβριδικού, το μοντέλο διατίθεται και με 2λιτρο diesel κινητήρα, που υιοθετεί την λύση των δύο διαδοχικών καταλυτικών μετατροπέων SCR διαδοχικά και της διπλής δόσης AdBlue, γεγονός που επιτρέπει την μειώση των οξειδίων του αζώτου (NOx). Ο πρώτος καταλυτικός μετατροπέας SCR βρίσκεται κοντά στον κινητήρα έτσι ώστε να φτάσει στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας του λίγο μετά την εκκίνηση, γεγονός που βοηθά στη μείωση των εκπομπών NOx πολύ γρήγορα.
Ο δεύτερος καταλυτικός μετατροπέας SCR βρίσκεται στο κάτω μέρος του οχήματος. Ανεξάρτητα από τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, η διπλή δοσολογία διασφαλίζει ότι ένας από τους δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR λειτουργεί πάντα στο βέλτιστο εύρος θερμοκρασίας. Αυτό διευκολύνει την εξαιρετικά αποτελεσματική μετεπεξεργασία καυσαερίων, η οποία μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου σε νερό και αβλαβές άζωτο.
Στην Ελλάδα επίσης, το νέο Tiguan θα είναι διαθέσιμο και με τις τρεις εκδόσεις ισχύος του 2.0 TDI (122, 150 ή 200 ίππων), εκ των οποίων οι δυο ισχυρότερες μπορούν να συνδυαστούν και με τετρακίνηση 4 Motion. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι η χειροκίνητο 6 σχέσεων ή αυτόματο (DSG) διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Στα κινητήρια σύνολα βενζίνης, διατίθεται ο γνωστός βενζινοκινητήρας 1.5 TSI, σε δύο εκδόσεις ισχύος (130 & 150 ίππων). Διαθέτει Active Cylinder Management (ACT), σύστημα που απενεργοποιεί ανάλογα με το φορτίο τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους και μειώνει την κατανάλωση έως και 0,3 λ./100 χλμ.. Και οι δύο εκδόσεις TSI 1,5 λίτρων έχουν μπροστινή κίνηση, με την πρώτη να συνοδεύεται από χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και στην δεύτερη να προστίθεται -προαιρετικά- με 7 DSG.
Τέλος, για πρώτη φορά στην ιστορία του, το νέο Tiguan θα διατίθεται και σε έκδοση R, με τον 2λιτρο Performance TSI κινητήρα των 320 ίππων, με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων με διπλό έλεγχο εκκεντροφόρου άξονα και τετρακίνηση 4Motion με R-Performance Torque Vectoring για να κατανέμεται η ροπή ανεξάρτητα σε κάθε έναν από τους πίσω τροχούς, για καλύτερη οδική συμπεριφορά και έλεγχο ακόμα και στις στροφές.
Ο οδηγός μπορεί να ελέγξει τον τρόπο λειτουργίας του R-Performance Torque Vectoring και των συστημάτων δυναμικής σταθεροποίησης του οχήματος μέσω του στάνταρ προφίλ οδήγησης (Comfort, Sport, Race, Individua, Offroad, Snow και Off Road Expert). Ep;ishw, o οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση στη λειτουργία Race, στην πιο δυναμική λειτουργία, ιδιαίτερα γρήγορα μέσω του κουμπιού R στο τιμόνι.
Η μετάδοση ισχύος πραγματοποιείται από ένα ειδικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DQ500), το οποίο έχει σχεδιαστεί για ιδιαίτερα υψηλές ροπές, με πλεονέκτημα το ότι, η πλήρης ροπή μπορεί να μεταδοθεί ήδη από την 1η ταχύτητα χωρίς περιορισμό. Η τελική ταχύτητα του Tiguan Rείναι 250 χλμ./ώρα.
Τεχνολογίες Υποβοήθησης Οδηγού
Το νέο Tiguan διαθέτει όλες τις καινοτόμες τεχνολογίες IQ.Drive της μάρκας που στοχεύουν στην ασφάλεια και την άνεση του οδηγού και των επιβατών.
Ο βασικός εξοπλισμός IQ. Drive περιλαμβάνει: Multi-collisionBrake, Front Assist με City Emergency Braking & προστασία πεζών, LaneAssist, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης Fatigue Detection, Adaptive Cruise Control, Light Assist – σύστημα αυτόματης προσαρμογής φωτισμού μεγάλης σκάλας, Park Pilot – αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός-πίσω, Emergency Call Service (Κλήση έκτακτης ανάγκης), προνοητικό σύστημα Start & Stop.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται τα εξής: Travel Assist, Park Assist (Αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης), Pre-Crash (προληπτική προστασία επιβατών), Side Assist (σύστημα προειδοποίησης οδηγού για ύπαρξη οχήματος στο τυφλό σημείο), αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, Emergency Assist (αυτόνομο σύστημα υποβοήθησης έκτακτης ανάγκης) μόνο DSG.
Επιπλέον, διατίθεται το σύστημα φωτισμού IQ.Light – LEDmatrix, και δυναμικά φλας LED ενσωματωμένα στους προβολείς αυτούς. Οι συστοιχίες πίσω φωτισμού LED έχουν επίσης επανασχεδιαστεί ενώ ξεχωρίζει η οπτικά εντυπωσιακή εναλλαγή μεταξύ της λειτουργίας των φώτων στην κορυφή της πίσω πόρτας και των υπόλοιπων φώτων φρένων, καθώς και φωτιστικές λειτουργίες κατά το ξεκλείδωμα και το κλείδωμα.
Εκδόσεις
Το νέο Tiguan, βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής στην έκδοση Basic, που είναι ήδη πλούσια εξοπλισμένη. Το μοντέλο στην Ελλάδα διατίθεται από την αμέσως επόμενη, πιο πλούσια έκδοση εξοπλισμού, την Life, η οποία ενδεικτικά, περιλαμβάνει: Βασικό πακέτο εξοπλισμού IQ. Drive, προβολείς LED, Δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, κλιματισμός «Air Care» Climatronic 3-ζωνών, σύστημα Infotainment «Ready 2 Discover Media» με έγχρωμη οθόνη αφής 8ιντσών, υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus.
Η έκδοση περιλαμβάνει επίσης έλεγχο κύριας δέσμης φώτων, ACC (Adaptive Cruise Control), ράγες οροφής ή αυτόματο κλιματιστικό (Air Care Climatronic) και τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών. Επιπλέον, το Tiguan Life e Hybrid διαθέτει το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας Ready 2 Discover (δυνατότητα αναβάθμισης πλοήγησης) με οθόνη αφής 8 ιντσών.
Στο λανσάρισμα του νέου Tiguan στην Ελλάδα, άμεσα διαθέσιμες είναι οι εκδόσεις βενζίνης με τον κινητήρα 1.5 TSI, όλες οι εκδόσεις πετρελαίου με τον κινητήρα 2.0 TDI. Τόσο η plug-in υβριδική έκδοση όσο και οι πιο ισχυρές εκδόσεις βενζίνης (ανάμεσά τους και η R) θα ακολουθήσουν στο πρώτο τρίμηνο του 2021, οπότε και θα ανακοινωθούν οι σχετικές προτεινόμενες τιμές λιανικής, οι οποίες (για τα διατιθέμενα μοντέλα) ξεκινούν από 25.990 ευρώ (Tiguan 1.5 TSI 130 PS ACT EVO Life).
Νίκος Τσάδαρης