35 χρόνια αφότου η πρώτη BMW M3 έκανε την εμφάνισή της στην αυτοκινητιστική σκηνή, η BMW M GmbH παρουσιάζει την τελευταία γενιά των σπορ μοντέλων υψηλών επιδόσεων στην πολυτελή μεσαία κατηγορία.
Οι νέες M3 Sedan και M3 Competition Sedan, M4 Coupé και M4 Competition Coupé, συνδυάζουν αγωνιστικές επιδόσεις και καθημερινή χρηστικότητα.
Όπως και οι αντίστοιχες αυτοκινητιστικές φιλοσοφίες τους (αφενός, ένα sedan με χώρο για μέχρι πέντε άτομα, αφετέρου ένα τετραθέσιο coupé) έτσι και τα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα προσφέρουν στους πελάτες πολλές δυνατότητες ώστε να διαμορφώσουν τα αυτοκίνητα σύμφωνα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις.
Η νέα M3 Sedan και η νέα M4 Coupé εφοδιάζονται με έναν 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα τεχνολογίας M TwinPower Turbo, με ισχύ 480 ίππων και μετάδοση στους πίσω τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Το μηχανικό κιβώτιο περιλαμβάνει Gear Shift Assistant, που χρησιμοποιεί έλεγχο ταχύτητας εμπλοκής για να εξασφαλίζει λειτουργία χωρίς ολίσθηση στα κατεβάσματα κατά το φρενάρισμα για είσοδο στις στροφές.
Στις M3 Competition Sedan και M4 Competition Coupé, η έκδοση με 510 ίππους του υψηλόστροφου κινητήρα συνεργάζεται με ένα 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic. Το 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic διαθέτει κλιμάκωση προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά του κινητήρα και μεγάλο συνολικό εύρος.
Αυτό επιτρέπει πλήρως αυτόματες και μηχανικές αλλαγές με τον ειδικό επιλογέα Μ ή τα σχετικά χειριστήρια (shift paddles) στο τιμόνι. Τα χαρακτηριστικά αλλαγών του κιβωτίου ρυθμίζονται μέσω του μπουτόν Drivelogic που είναι ενσωματωμένο στον επιλογέα.
Ο οδηγός έχει πρόσβαση σε τρεις τελείως διαφορετικές ρυθμίσεις (setup) στο αυτόματο και μηχανικό πρόγραμμα. Τα δύο μοντέλα Competition θα διατίθενται επίσης (κατ’ εκτίμηση από το καλοκαίρι του 2021) με σύστημα τετρακίνησης M xDrive.
Οι νέες M3 Sedan και M4 Coupé χρειάζονται μόλις 4,2 δευτ. για να επιταχύνουν από 0 στα 100. Το 0 – 200 επιτυγχάνεται σε 13,7 δευτ., ενώ τα μοντέλα Competition επιταχύνουν από 0 στα 100 σε 3,9 δευτ. και από 0 – 200 σε 12,5 δευτ.
Προσαρμοζόμενη ανάρτηση Μ (Adaptive) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες, αλλά και γεωμετρία και ελαστοκινηματική για τον εμπρός και πίσω άξονα, αποτελούν στάνταρ χαρακτηριστικά των νέων M3 Sedan και M4 Coupé.
Επίσης διαθέτουν σύστημα διεύθυνσης M Servotronic με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού και ειδική έκδοση M ενός ενιαίου συστήματος πέδησης, που προσφέρει στον οδηγό δύο διαφορετικές ρυθμίσεις απόκρισης και αίσθησης του πεντάλ φρένων.
Η εισαγωγή μιας λειτουργίας περιορισμού ολίσθησης τροχών επιτρέπει στο σύστημα DSC να λειτουργεί με αυξημένη ακρίβεια. Επιπλέον, το M Dynamic Mode που περιλαμβάνεται στάνταρ, ανοίγει το δρόμο για μία εξαιρετικά σπορ οδήγηση με ελεγχόμενα ντριφταρίσματα στις στροφές.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου M – σε μέγεθος 18” για τον εμπρός άξονα και 19” για τον πίσω. Τα ελαστικά είναι 275/40 ZR18 μπροστά και 285/35 ZR19 πίσω.
Με νέες προσθήκες στις λίστες στάνταρ και προαιρετικού εξοπλισμού, οι νέες BMW M ανεβάζουν ψηλότερα τον πήχη, σε επίπεδο όχι μόνον αγωνιστικής αίσθησης, αλλά και άνεσης και λειτουργικότητας. Προηγμένα συστήματα υποστήριξης απαλλάσσουν τον οδηγό από το φόρτο σε μονότονες διαδρομές ή περίπλοκες καταστάσεις στο δρόμο.
Και τα δύο μοντέλα διατίθενται στάνταρ με Park Distance Control με αισθητήρες μπροστά και πίσω, Front Collision Warning και Lane Departure Warning, και επιπλέον σύστημα ανίχνευσης οδικών σημάτων Speed Limit Info.
Προαιρετικά, διατίθεται το Driving Assistant Professional, σε συνδυασμό με το Steering και Lane Control Assistant, λειτουργία Active Navigation, Emergency Lane Assistant, BMW Drive Recorder και η τελευταία γενιά του BMW Head-Up Display με ειδικό περιεχόμενο για μοντέλα M. Το επίσης προαιρετικό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Parking Assistant περιλαμβάνει λειτουργίες όπως Reversing Assistant.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει αυτόματο έλεγχο κλιματισμού τριών ζωνών, εσωτερικό φωτισμό LED και κρυφό φωτισμό και ένα hi-fi σύστημα ηχείων. Το Live Cockpit Professional (με όλες τις ψηφιακές ενδείξεις συγκεντρωμένες, σύστημα πλοήγησης βασισμένο σε cloud, BMW Maps και BMW Intelligent Personal Assistant) προσφέρεται στάνταρ για τις νέες M3 Sedan και M4 Coupé, ενώ η ενημερωμένη ενσωμάτωση smartphone επιτρέπει τη χρήση Apple CarPlay και Android Auto μέσω του λειτουργικού συστήματος του αυτοκινήτου.
Μία ατσάλινη οροφή με ενσωματωμένη κρυστάλλινη ανακλινόμενη/συρόμενη ηλιοροφή, διατίθεται χωρίς επιπλέον χρέωση και για τα δύο μοντέλα, εναλλακτικά, αντί της στάνταρ έκδοσης από ανθρακονήματα. Από την άλλη, το νέο M Race Track Package, πετυχαίνει μείωση του βάρους του οχήματος. Αυτό το πακέτο περιλαμβάνει κεραμικά φρένα M Carbon, πολύ ελαφρές ζάντες αλουμινίου M (διατίθενται προαιρετικά με ελαστικά semi-slick) και bucket καθίσματα M Carbon.
Οι πελάτες μπορούν να επιλέγουν από τέσσερα διαφορετικά προφίλ για τον χαρακτήρα του sedan ή του coupé τους. Οι σημαντικές βελτιώσεις της δυναμικής συγκριτικά με τα προηγούμενα μοντέλα είναι αποτέλεσμα μιας κλασικής διαδικασίας εξέλιξης και ρυθμίσεων (tuning) M που πραγματοποιήθηκαν, εν μέρει, παράλληλα με δοκιμές για τη νέα αγωνιστική M4 GT3.
Άλλα κοινά σημεία μεταξύ των νέων αυτοκινήτων BMW M είναι τα συστήματα κίνησης και πλαισίου, η σχεδίαση και το νέο σύστημα ελέγχου/λειτουργίας φιλοσοφίας M. Το συνολικό αποτέλεσμα δίνει στους οδηγούς την χαρά της οδήγησης τόσο στα μακρινά ταξίδια όσο και στην καθημερινή χρήση, ενώ υπάρχει και η επιλογή της οριακής σπορ οδήγησης, μέσα σε πίστα.
Το λανσάρισμα των νέων σπορ μοντέλων στην αγορά, προγραμματίζεται για το Μάρτιο του 2021.
Νίκος Τσάδαρης