Το Volvo XC60 αριθμεί ήδη 12 χρόνια παρουσίας στην αγορά, με τη δεύτερη γενιά (παρουσιάστηκε το 2017) να έχει ήδη ωριμάσει, ενώ πρόσφατα παρουσιάστηκε μια ήπια υβριδική έκδοσή του με 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα, τετρακίνηση και τον κωδικό XC60 B5 AWD.
Αυτή είναι η έκδοση που δοκιμάσαμε πρόσφατα και θα σας παρουσιάσουμε στις επόμενες γραμμές, κυρίως όσον αφορά την έκδοση του κινητήριου συνόλου και τις εντυπώσεις μας από αυτήν.
Εμφάνιση – Εσωτερικό
Το XC60, γεφυρώνει την απόσταση του κορυφαίου XC90 από το νεότευκτο XC40, όντας είναι ένα εντυπωσιακό, στιλάτο, ποιοτικό και ιδιαίτερα ασφαλές SUV, που πολλές φορές από μακριά το μπερδεύεις με το μεγαλύτερο της γκάμας. Η εξωτερική του σχεδίαση συνδυάζει αρμονικά κλασσικές με μοντέρνες γραμμές, ενώ τα βασικά οπτικά χαρακτηριστικά του, είναι τα εμπρός φώτα ημέρας (αντιγραφή από το σφυρί του Thor), η νέα μάσκα και τα κάθετα πίσω φωτιστικά σώματα.
Το εσωτερικό είναι αυτό που λέμε 5 αστέρων, όπου οδηγός και συνεπιβάτες απολαμβάνουν μια πολυτελή και ευρύχωρη καμπίνα. Σχεδιαστικά, κυριαρχούν οι λιτές -συντηρητικές ίσως- γραμμές, με δυνατή γεύση από υψηλή τεχνολογία, όπως αυτή εκφράζεται από τη μεγάλη οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό. Πρόκειται, για το κέντρο ελέγχου του infotainment και του κλιματισμού, αλλά και λειτουργίας των συστημάτων που εξοπλίζουν το XC60.
Η οθόνη πολυμέσων, είναι φιλική στη χρήση καθώς μέσα σε λίγη ώρα έχεις μάθει σχεδόν όλες τις λειτουργίες της. Την premium αίσθηση συμπληρώνει ο ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων, που συμπληρώνει τα μέσα του οδηγού να παρακολουθεί και να χειρίζεται το πλούσιο όχημα.
Τα προσεγμένα υλικά είναι προσεγμένα με την άψογη συναρμογή, οι άφθονοι χώροι για μικροπράγματα, η περιφερειακή ορατότητα και η εργονομία, υποστηρίζουν τον χαρακτηρισμό «5άστερη» για την καμπίνα του μεσαίου SUV της Volvo, ενώ ο χώρος αποσκευών (με αυτόματα ανοιγόμενη πόρτα) των 483 λίτρων (χωρίς ρεζέρβα), δεν διεκδικεί πρωτεία, αλλά θα καλύψει τις ανάγκες των επιβατών που θα ταξιδέψουν με το XC60.
Κινητήρας – Κιβώτιο
Ψυχή του σχεδόν 2 τόνων αμαξώματος είναι ο 2λιτρος (με 2 turbo εν σειρά) πετρελαιοκινητήρας νέας γενιάς, στην έκδοση Β5 που αποδίδει 235 ίππους.
Το γράμμα «Β» χαρακτηρίζει τους πετρελαιοκινητήρες της γενιάς Drive E που συνδυάζονται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, αποτελούμενο από ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 48V, μια μίζα/γεννήτρια και μια πρόσθετη μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετημένη στο πορτμπαγκάζ. . Η μέγιστη απόδοση είναι 235 ίπποι στις 4.000 στροφές, χωρίς τη συμβολή του υβριδικού συστήματος (δεν αποδίδει στις υψηλές στροφές). Όμως, στις χαμηλές και μεσαίες στροφές προσθέτει 16 ίππους και 40 Nm ροπής, της οποίας η μέγιστη τιμή είναι 480 Nm στις 1.750-2.250 στροφές, γεγονός που σημαίνει καλύτερες επιδόσεις, μικρότερη κατανάλωση και έως 15% χαμηλότερους ρύπους.
Το υβριδικό σύστημα ανακτά την κινητική ενέργεια που απελευθερώνεται κατά το φρενάρισμα και την αποθηκεύει στην μπαταρία έτσι, ώστε να τη χρησιμοποιήσει αργότερα, με στόχο να συμβάλλει στην κίνηση του XC60 ή στις ηλεκτρικές καταναλώσεις. Στην πράξη, η συνεισφορά του συστήματος αφορά την επιτάχυνση από στάση και -κυρίως- τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.
Πάντως, ουσιαστική διαφορά στις επιδόσεις δεν υπάρχει, καθώς ο 2ίλιτρος πετρελαιοκινητήρας από πριν είχε αρκετή δύναμη και ροπή για να κινήσει με ευκολία τα 1.930 κιλά του υβριδικού XC60. Με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση χάρη στον πολύδισκο συµπλέκτη Haldex, τα 0-100 από στάση επιτυγχάνονται σε 7,1″ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 220 χλμ./ώρα, κατατάσσοντας το μοντέλο στα πιο γρήγορα SUV της κατηγορίας. Το όφελος από το υβριδικό σύστημα έγκειται στη γραμμική παροχή της ισχύος, που διευκολύνει τις προσπεράσεις, ενώ πιο ομαλά γίνονται και οι αλλαγές στο σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο, κάτι που εξυπηρετεί ιδιαίτερα την κίνηση στην πόλη.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε διαφορετικά drive modes (Eco, Comfort, Individual, Dynamic & Off Road) και με συχνή χρήση της επιλογής Eco, χάρη και στην άψογη λειτουργία του συστήματος start/stop, μέση κατανάλωση της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 8,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή άκρως ικανοποιητική για το ογκώδες βαρύ όχημα με τις σβέλτες επιδόσεις.
Από τη θέση του οδηγού
Με μόνο το εξωτερικό διακριτικό το Β5 (στο πίσω μέρος) για την προσθήκη της τεχνολογίας mild hybrid, το υβριδικό XC60 είναι σχεδόν όπως η «απλή» έκδοση, με κοινό χαρακτηριστικό το κροτάλισμα του ντίζελ κινητήρα που ακούγεται στο εσωτερικό περισσότερο από όσο θα περίμενες σε ένα πολυτελές όχημα. Πάντως, περιστρέφοντας το μπουτόν εκκίνησης διαπιστώνεις την αθόρυβη λειτουργία της μίζας , ενώ ψάχνοντας για ενδείξεις μπαταρίας και φόρτισης, απλά δεν υπάρχουν, καθώς η μάρκα επέλεξε να μην «πήξει» τον οδηγό με πληροφορίες για το ήπιο υβριδικό σύστημα.
Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και δίνει την εικόνα μεγαλύτερου σε κυβισμό κινητήρα, με εντυπωσιακή απόδοση σε όλο το εύρος στροφών. Το υβριδικό XC60 με την εντυπωσιακή απόδοση σε συνδυασμό με την οικονομία καυσίμου, είναι μια από τις τρανές αποδείξεις του ότι, οι πετρελαιοκινητήρες είναι πολύ σκληροί για να πεθάνουν.
Το εντυπωσιακό όχημα κινείται εύκολα εντός πόλης, ενώ στον ανοικτό δρόμο είναι άνετο με χαμηλό θόρυβο κύλισης και καλή οδική συμπεριφορά, ενώ το στιβαρό πλαίσιο δίνει αίσθηση σιγουριάς.
Στις χαμηλές ταχύτητες, η ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) δεν καταφέρνει να φιλτράρει πλήρως όλες τις ανωμαλίες των δρόμων, αλλά όσο αυξάνεται η ταχύτητα, ανάλογα αυξάνεται η άνεση και η σταθερότητα που περιμένει κανείς από ένα πρώτης γραμμής SUV. Οδηγώντας ακόμα πιο γρήγορα, διαπιστώνεις ότι, η 5η γενιά Haldex εξασφαλίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, περιορίζει τις όποιες τάσεις απόκλισης από την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός και ελέγχει αποτελεσματικά τη μεγάλη μάζα του οχήματος στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.
Πάντως, το ελαφρύ και με μέτρια πληροφόρηση τιμόνι, παρά την αμεσότητα στις εντολές δεν σε εμπνέει να ανεβάσεις ρυθμούς, αλλά τα δυνατά φρένα με στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, με άριστο αποτέλεσμα (το 2 τόνων όχημα χρειάζεται λιγότερα από 40 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα) και αντοχή στη σκληρή χρήση.
Ζώντας με το υβριδικό XC60 της δοκιμής μας, αισθάνεσαι σαν πιλότος διαστημοπλοίου με το Joy stick που ελέγχει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και αντιλαμβάνεσαι άμεσα ότι αυτό το SUV είναι άνετο, πολυτελές και ευχάριστο τόσο στην καθημερινότητα όσο και στα ταξίδια. Με σχεδόν πλήρη εξοπλισμό, καμπίνα 5 αστέρων και μοναδική ανασφάλεια από την έλλειψη ρεζέρβας, είναι ικανό να κινείται με ευελιξία μέσα στον αστικό ιστό (αλλά θα δυσκολευτεί στο παρκάρισμα) και ακόμα πιο ικανό στο να «μειώνει» με ασφάλεια τους χρόνους των ταξιδίων.
Δια ταύτα
Συνολικά με την προσθήκη της τεχνολογίας mild hybrid, η Σουηδική μάρκα έκανε το XC60 ακόμα καλύτερο, πιο φιλικό στο περιβάλλον (και στην τσέπη) και πιο ευχάριστο στην οδήγηση. Όλα αυτά με τιμή που ξεκινά από τις €58.712 και αποτελεί ένα από τα πλεονεκτήματά του XC60 απέναντι στον ανταγωνισμό.
Υπέρ
- Ποιότητα κατασκευής
- Κινητήρας
- Χώροι
- Εργονομία – Ορατότητα
- Εξοπλισμός
- Επιδόσεις
- Φρένα
- Κατανάλωση
- Τιμή
Κατά
- «Κροτάλισμα» κινητήρα
- Τιμόνι χωρίς αίσθηση
- Έλλειψη ρεζέρβας
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, SUV
Διαστάσεις: 4.688 x 1.902 x 1.658 χλστ.
Χώρος αποσκευών: 483 λτ.
Βάρος: 1.930 κιλά
Κινητήρας: 2λιτρος,4κύλινδρος, diesel, 2 ΕΕΚ, common rail, δύο τούρμπο σε σειρά, mild hybrid, 1.969 κ.εκ.
Ισχύς: 235 ίπποι/4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 480 Nm/1.750-2.250 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Σε όλους τους τροχούς με Haldex 5ης γενιάς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, 8 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός διπλά ψαλίδια / Πίσω πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός / Δίσκοι πίσω
Τροχοί: 235/55/19
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 7.1″
Τελική ταχύτητα: 220 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 8,5 λτ./100χλμ.
Εκπομπές CO2: 134-159 γρ./χλμ.
Νίκος Τσάδαρης