Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν συνεχώς τα συστήματα ασφάλειας των επιβατών και των πεζών. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνουν στην προστασία των μικρών παιδιών γιατί λόγω του μικρού μεγέθους του σώματος τους είναι δυσκολότερο να προφυλαχθούν από τα υπάρχοντα συστήματα ασφάλειας που διαθέτουν τα αυτοκίνητα.
Την έγκριση της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών των ΗΠΑ (FCC) ζήτησε η Tesla, για να διαθέσει μία διαδραστική συσκευή ανίχνευσης κίνησης μικρής εμβέλειας, που θα μπορούσε να αποτρέψει τη θερμοπληξία σε περίπτωση που θα παραμένει το αυτοκίνητο σταματημένο για αρκετή ώρα με μικρό παιδί στην καμπίνα των επιβατών.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, που διαθέτει στη γκάμα της μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ανακοίνωσε ότι η νέα ηλεκτρονική διάταξη θα συμβάλει στην προστασία των παιδιών, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου μέσα στο αυτοκίνητο αναπτύσσονται ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες,οι οποίες επηρεάζουν την υγεία των μικρών παιδιών. Επίσης, συμπλήρωσε ότι η νέα συσκευή θα ενισχύσει και την προσπάθεια πρόληψης των κλοπών στα αυτοκίνητα.
Η συσκευή της Tesla, όπως περιγράφει το ΑΜΠΕ, χρησιμοποιεί τέσσερις κεραίες μετάδοσης και τρεις λήψεις που οδηγούνται από μία μονάδα ραντάρ. Η αυτοκινητοβιομηχανία αναφέρει ότι η τεχνολογία ραντάρ κύματος χιλιοστών έχει πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλα συστήματα ανίχνευσης, όπως συστήματα ανίχνευσης επιβατών που βασίζονται σε κάμερα ή σε θέσεις.
Το σύστημα που βασίζεται σε ραντάρ «παρέχει αντίληψη βάθους και μπορεί να «δει» μέσα από μαλακά υλικά, όπως μία κουβέρτα που καλύπτει ένα παιδί σε σύστημα συγκράτησης για παιδιά».
Η Tesla προσθέτει ότι «μπορεί να κάνει διάκριση μεταξύ ενός παιδιού και ενός αντικειμένου που μένει στο κάθισμα, μειώνοντας την πιθανότητα ψευδών συναγερμών» και μπορεί να ανιχνεύσει «μικροκινητικές ενέργειες, όπως αναπνευστικά μοτίβα και καρδιακούς παλμούς, κανένα από τα οποία δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό από κάμερες ή αισθητήρες εσωτερικού καθίσματος».
Επίσης, μπορεί να εκτιμήσει το μέγεθος του αμαξώματος για να βελτιστοποιήσει την ανάπτυξη αερόσακων σε περίπτωση σύγκρουσης, ανάλογα εάν ένας ενήλικας ή ένα παιδί κάθεται, κάτι που θα ήταν πιο αποτελεσματικό από τα υπάρχοντα συστήματα αισθητήρων με βάση το βάρος.
Η Tesla σημειώνει ότι η FCC, το 2018, δέχθηκε ένα παρόμοιο αίτημα για μία συσκευή της Alphabet Inc. της Google που λειτουργεί με πανομοιότυπες παραμέτρους.
Η Valeo North America υπέβαλε αίτημα τον περασμένο Μάρτιο στην FCC για τη συσκευή παρακολούθησης που σχετίζεται με την ασφάλεια στο όχημα, η οποία θα ανιχνεύσει, επίσης, παιδιά σε αυτοκίνητα. Το αίτημα εκκρεμεί, αναφέρει το Reuters.
Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό λέει ότι περισσότερα από 50 παιδιά πέθαναν όταν έμειναν μέσα σε αυτοκίνητα όπου αναπτύχθηκαν υψηλές θερμοκρασίες, τόσο το 2019 όσο και το 2018. Από αυτά τα περιστατικά, το 54% συνέβη επειδή κάποιος ξέχασε ένα παιδί μέσα στο αυτοκίνητο.