Ο Ιούνιος που πέρασε σφράγισε το τέλος μιας εποχής για ένα εμβληματικό μοντέλο της Bentley. Μετά από καριέρα 10 ετών, η τελευταία Mulsanne βγήκε από τη γραμμή παραγωγής τον περασμένο μήνα. Πάνω από 7.300 χειροποίητες Mulsanne είχαν παραχθεί στην έδρα της Bentley στο Crewe, Cheshire, αποδεικνύοντας την ικανότητα της μάρκας να παράγει το απόλυτο πολυτελές sedan.
Με τυπικούς (λόγω της πανδημίας) εορτασμούς στο τέλος της παραγωγής, οι εργαζόμενοι της Bentley συγκεντρώθηκαν για φωτογραφίες με τα τελευταία αυτοκίνητα και σηματοδότησαν το τέλος της καριέρας της Mulsanne. Οι φωτογραφίες τους με τα τελευταία δύο αυτοκίνητα στο τέλος της γραμμής παραγωγής είναι έως και συγκινητικές. Το προτελευταίο αυτοκίνητο (μια Mulsanne Speed6.75 Mulliner’s Edition) φινιρισμένη σε Rose Gold πάνω σε Tungsten, είχε προορισμό έναν τυχερό πελάτη στις ΗΠΑ. Μία εξαιρετικά ξεχωριστή, τελευταία Mulsanne θα καταλήξει σε κάποιον άλλο τυχερό κάτοχο, το όνομα του οποίου ωστόσο, παραμένει ένα στενά προστατευμένο μυστικό από την Bentley.
Η γενεαλογία της Mulsanne εντοπίζεται στην ιστορία της Bentley, από το αρχικό 8λιτρο του 1930, το τελευταίο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από τον ίδιο τον W.O. Bentley, ως το πιο πολυτελές Bentley της εποχής του.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Bentley, AdrianHallmark, σχολιάζει:
«Η Mulsanne είναι το αποκορύφωμα όλων όσων μάθαμε στη Bentley τα πρώτα 100 χρόνια μας στην παραγωγή των καλύτερων πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο. Καθώς ξεκινάμε το ταξίδι της μάρκας για να καθορίσουμε το μέλλον της βιώσιμης πολυτελούς κινητικότητας μέσω της στρατηγικής μας “Beyond100”, ο ρόλος της ναυαρχίδας της Bentley μεταβιβάζεται πλέον στη νέα Flying Spur».
Τα τελευταία 11 χρόνια, πάνω από 700 άτομα έχουν επενδύσει σχεδόν τρία εκατομμύρια ώρες, δημιουργώντας το πολυτελές sedan της Bentley. Η παραγωγή των αμαξωμάτων Mulsanne απαίτησε περίπου 42 εκατομμύρια συγκολλήσεις και μόνο η δημιουργία των πολυτελών δερμάτινων εσωτερικών χρειάστηκε περισσότερες από ένα εκατομμύριο εργατοώρες. Σχεδόν 90.000 ώρες έχουν αφιερωθεί στη στίλβωση των αυτοκινήτων, με πάνω από συνολικά τέσσερα εκατομμύρια ατομικά σημεία ελέγχου ποιότητας. Η Mulsanne ήταν μια εργασία αγάπης.
Η ιστορία της Mulsanne
Από το λανσάρισμα της, στο Pebble Beachτο 2009, η Mulsanne, εξακολούθησε να εξελίσσεται καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής της. Το μοντέλο αναπτύχθηκε από λευκό χαρτί στην έδρα της Bentley στο Crewe, με μοναδικό εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό, σασί και νέα έκδοση του εικονικού διπλά υπερσυμπιεσμένου V8 κινητήρα,6,75 λίτρων.
Οι πρώτες αναβαθμίσεις με την μορφή της ιδιαίτερα διακριτικής προδιαγραφής Mulliner, παρουσιάστηκαν το 2012. Μια σειρά εντυπωσιακών νέων σχεδιαστικών χαρακτηριστικών, όπως μοναδικές ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών, αεραγωγοί πτερυγίων Bentley Flying και μια καμπίνα από δέρμα με επένδυση σε αδαμάντινο μοτίβο. Επιπλέον, μια μεγάλη ανακλινόμενη γυάλινη ηλιοροφή και μια εξαιρετικά σχεδιασμένη, ηλεκτρική ψύξη μπουκαλιών.
Η δεύτερη σε μια σειρά τριών εκδόσεων Mulsanne (η Speed) παρουσιάστηκε το 2015. Ζωντανεύοντας την εμπειρία πολυτέλειας στην ταχύτατη οδήγηση, η Mulsanne Speed φιλοξένησε μια αναβαθμισμένη έκδοση του V8 κινητήρα 6,75 λίτρων, παρέχοντας 537 ίππους και 1.100 Nm, μαζί με την επιλέξιμη σπορ ανάρτηση και αντίστοιχο σύστημα διεύθυνσης. Τα μοντέρνα στιλιστικά χαρακτηριστικά κατέστησαν τη Mulsanne Speed ως την πεμπτουσία της βρετανικής πολυτέλειας.
Μια νέα οικογένεια Mulsanne έκανε το ντεμπούτο της στη Γενεύη το 2016, καθώς το αυτοκίνητο έλαβε πληθώρα αναβαθμίσεων για να αυξήσει περαιτέρω το επίπεδο πολυτέλειας. Ολόκληρο το μπροστινό άκρο του αυτοκινήτου (εμπρός από την κολόνα Α) επανασχεδιάστηκε πλήρως. Τα φτερά, το καπό, το κέλυφος του ψυγείου, οι γρίλιες, τα φώτα, οι προφυλακτήρες εμπρός-πίσω ανανεώθηκαν, δίνοντας στο αυτοκίνητο μια πιο μοντέρνα και ολοκληρωμένη εμφάνιση.
Στο εσωτερικό, η νέα Mulsanne διέθετε επίσης επανασχεδιασμένα καθίσματα, νέες επενδύσεις πορτών και μπράτσα, καθώς και μοναδικά κρυστάλλινα ποτήρια. Η νέα Mulsanne παρουσίασε ένα εντελώς νέο σύστημα ψυχαγωγίας, με κορυφαία τεχνολογία πλοήγησης. Διέθετε επίσης μια επιλογή συστημάτων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που απογείωσαν το επίπεδο για ηχητική και οπτική απόλαυση εν κινήσει.
Η Mulsanne Extended Wheelbase, η τρίτη έκδοση Mulsanne, αναπτύχθηκε με γνώμονα τον επιβάτη του πίσω καθίσματος. Η επέκταση 250 χλστ του μεταξόνιου της Mulsanne (από 3.266 στα 3.516 χλστ) ήταν πλήρως προς όφελος του χώρου για τα πόδια των επιβατών της πίσω σειράς καθισμάτων. Αυτή η σημαντική αύξηση του εσωτερικού χώρου έκανε τη Mulsanne Extended Wheelbase την πιο γενναιόδωρη εσωτερικά πολυτελή λιμουζίνα στον κόσμο και μακράν τον πιο άνετο τρόπο ταξιδιού σε τέσσερις τροχούς. Προσθήκες μιας όμορφα εξοπλισμένης κονσόλας για τον διαχωρισμό των δύο πίσω καθισμάτων, ηλεκτρονικών στηριγμάτων ποδιών αεροπορικού τύπου, και περίτεχνα πτυσσόμενα τραπέζια συμπληρώνουν το απαράμιλλο πολυτελές περιβάλλον.
Mulsanne 6.75 Mulliner’s Edition
Το 2020, τα τελικά αυτοκίνητα παραγωγής της σειράς αποτελούν την μοναδική «6.75 Mulliner’s Edition» που σηματοδοτεί το τέλος της βασιλείας της Mulsanne. Λαμβάνοντας το όνομά της από τον θρυλικό κινητήρα 6,75 λίτρων, ο οποίος εφέτος έφτασε επίσης στο τέλος της παραγωγής μετά από περισσότερα από 60 χρόνια, η 6.75 Mulliner’s Edition περιορίζεται σε μόνο 30 κομμάτια. Εικαστικές λεπτομέρειες εμπνευσμένες από τον κινητήρα του αυτοκινήτου είναι εμφανείς σε όλο το αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικά, τα εσωτερικά χειριστήρια εξαερισμού είναι μικροσκοπικές εκδόσεις του καπακιού λαδιού του κινητήρα. Οι όψεις του ρολογιού και τα δευτερεύοντα όργανα διαθέτουν επίσης design που παραπέμπει σε εξαρτήματα του κινητήρα.
Επιπλέον, σκούρες αποχρώσεις στη μάσκα καπό Flying B, η μάσκα ψυγείου Mulliner Serenity και φινιρίσματα εξάτμισης δίνουν ξεχωριστό χαρακτήρα ενώ, οι ζάντες της Mulsanne Speed 21 ιντσών με πέντε ακτίνες διαθέτουν ένα μοναδικό γυαλιστερό φινίρισμα με μαύρες λεπτομέρειες. Κάτω από το καπό, η πολλαπλή εισαγωγής κινητήρα ξεχωρίζει σε μαύρο χρώμα αντί για το κλασσικό ασημί, ενώ ο σειριακός αριθμός (παραδοσιακά υπογεγραμμένος από τον τεχνίτη που δημιούργησε τον κινητήρα) ειδικά για την περίσταση έχει υπογραφεί από τον ίδιο τον AdrianHallmark.
Νίκος Τσάδαρης