Μετά από ένα 6μηνο πλήρους απραξίας και ενόψει της έναρξης των αγώνων αυτοκινήτου το ερχόμενο Σαββατοκύριακο (Ανάβαση Αχλαδόκαμπου), η αντιπαράθεση μεταξύ του Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου (ΣΟΑΑ) και της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ), έχει κορυφωθεί, με αποτέλεσμα πολλοί αγωνιζόμενοι να μην ξέρουν πώς να προγραμματίσουν τις αγωνιστικές τους δραστηριότητες.
Συγκεκριμένα, σήμερα ανακοινώθηκε επιστολή του ΣΟΑΑ προς τους οδηγούς, με κοινοποίηση στην Ομοσπονδία, στην Επιτροπή Αγώνων (ΕΠ.Α) και το Σωματείο που διοργανώνει την ανάβαση στον Αχλαδόκαμπο, με το εξής περιεχόμενο:
«Αγαπητά μέλη
Αγαπητοί φίλοι οδηγοί
Στο στάδιο της επανεκκίνησης των ελληνικών αγώνων που βρισκόμαστε αυτήν την περίοδο έχει στηθεί ένα σκηνικό υπόγειων συζητήσεων, αυθαιρεσίας, ασυμβίβαστου, συμφερόντων, μικροσυμφερόντων και προχειρότητας.
Ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου υποστήριξε (όπως διαφαινόταν εκείνη την περίοδο) πως ο Ιούλιος δεν ήταν η καταλληλότερη περίοδος για επανεκκίνηση δραστηριοτήτων.
Το γεγονός ότι ο ΣΟΑΑ συνέβαλε στο να δοθεί νωρίς το πράσινο φως, δεν σημαίνει ταυτόχρονα ότι η επανεκκίνηση των αγώνων έπρεπε να γίνει άμεσα, χωρίς τις απαραίτητες προϋποθέσεις, δυνατότητες, υπόβαθρο, μέτρα, σχεδιασμό και υποδομές και χωρίς να ακούγεται η «φωνή των οδηγών».
Η Ο.Μ.Α.Ε. και η ΕΠ.Α. δεν έλαβαν υπόψη τους τα παραπάνω όταν ακόμη ήταν νωρίς. Δεν έλαβαν όμως υπόψη τους, ούτε τις απαντήσεις των ίδιων των οδηγών στην δημοσκόπηση του Σ.Ο.Α.Α..
Μάλιστα δεν έκαναν καν τη δική τους έρευνα ανάμεσα στους πρωταγωνιστές (που προφανώς δεν είναι οι ίδιοι, αφού πρωταγωνιστές είναι οι οδηγοί/συνοδηγοί και κατ’ επέκτασην τα σωματεία), όπως τους προτείναμε, αλλά ως εξάλλου όφειλαν. Αυτό που απαιτούσε το 90% των ερωτηθέντων οδηγών, δηλαδή να πραγματοποιηθούν λιγότεροι αγώνες σε όλους τους θεσμούς, τόσο η ΕΠΑ όσο και η Ομοσπονδία το απαξίωσαν, με αποτέλεσμα να έχουμε πλέον ένα πρόγραμμα τόσο σφιχτό και αποπνικτικό που αναγκάζει τους οδηγούς να συμμετέχουν σε αγώνα ακόμη και στα μέσα Αυγούστου!
Πάνω από όλα, τόσο η Ο.Μ.Α.Ε. όσο και η ΕΠ.Α., δεν ασχολήθηκαν ουδόλως με τα Σημεία Προόδου και Εξυγίανσης που έχουμε θέσει από τον Απρίλιο του 2018, ως σημείο αναφοράς για ένα καλύτερο μέλλον για το σπορ και συγκεκριμένα όσον αφορά την ορθή διοργάνωση, τη διαφάνεια, τα δικαιώματα των οδηγών και κυρίως την ασφάλεια αγωνιζομένων και θεατών.
Η Ομοσπονδία και η ΕΠΑ τι τελικά θέλει;; Να έχει ως βασικό επίκεντρο τα οικονομικά της, έχοντας ξεζουμίσει κάθε συμμετέχοντα, αδιαφορώντας για τα οικονομικά των Σωματείων, σε μια δύσκολη χρονιά όπως αυτή που διανύουμε ή το βασικό της επίκεντρο έπρεπε να είναι οι οδηγοί, οι δίκαιες και ορθές διοργανώσεις και τα βιώσιμα Σωματεία;
Εν όλων των ανωτέρω και επειδή ο Σύνδεσμος «τολμά» και πάντα θα τολμά, να βάζει πάνω από όλα την φωνή όλων των οδηγών, ανεξάρτητα από μέλη ή όχι, απαιτώντας να έχει φωνή και ψήφο στην ΕΠΑ, όλο αυτό το διάστημα παρατηρείται ένας ανηλεής «πόλεμος», εκφραζόμενος προς το πρόσωπο του Προέδρου, Μάριου Ηλιόπουλου. Ο πόλεμος αυτός γίνεται από ανθρώπους αγνώμονες που στην πράξη πυροβολούν τα δικά τους πόδια.
Κορύφωση δε τις τελευταίες ημέρες αυτού του πολέμου, από ιδιοτελή συμφέροντα αποτελεί η συμμετοχή του ή όχι στην προσεχή Ανάβαση Αχλαδόκαμπου.
Κακεντρεχείς και μικροπρεπείς συμπεριφορές παρατηρήθηκαν δυστυχώς ακόμη και από οδηγούς που βρίσκονται εδώ και χρόνια στο προσκήνιο, οι οποίοι υποστήριξαν πως οι λόγοι της στάσης του Συνδέσμου, ήταν τα προσωπικά συμφέροντα του κ. Ηλιόπουλου.
Οδηγοί που την ίδια στιγμή προσπαθούν με άνισους, πλάγιους ακόμη και παράνομους τρόπους να αποκτήσουν αυτοί ή και οι «φίλοι, ομοϊδεάτες» τους προβάδισμα απέναντι στον ανταγωνισμό, υποτιμώντας την νοημοσύνη όλων μας και εξυπηρετώντας προφανώς συγκεκριμένα συμφέροντα.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος, έχει αποδείξει το υψηλό αίσθημα ευθύνης αλλά και το υψηλό αίσθημα ανταγωνισμού μέσα στις ειδικές διαδρομές καθώς και το πόσο μαχητής είναι στους υπόλοιπους αγώνες που έχει δώσει για το ελληνικό motorsport.
Καμία πρόκληση δεν μπορεί να μείνει αναπάντητη, ιδίως όταν διακυβεύονται πολύ περισσότερα από μια νίκη ή έναν τίτλο, για όλους εμάς. Πολύ δε περισσότερο όταν η πρόκληση αυτή αφορά και μια μάχη την οποία κάποιοι προσπαθούν να χειραγωγήσουν.
Ο Σ.Ο.Α.Α. είναι πολύ ψηλά στα μάτια και την καρδιά των οδηγών, των Σωματείων, των οργανωτών, των θεατών, του αρμόδιου Υπουργού αλλά και της Ελληνικής Κυβέρνησης. Το μόνο που θα καταφέρουν όσοι κινούν παρασκηνιακά νήματα είναι να το αντιληφθεί ο κόσμος που αγαπά το σπορ και να τους κατατάξει εκεί που τους αξίζει. Δυστυχώς όμως, με τις παραπάνω τακτικές κινδυνεύει το σπορ και το «ευ αγωνίζεσθαι» και αυτό δεν θα το επιτρέψουμε.
Ομάδες ανθρώπων προσπαθούν μέσω μιας απαράδεκτης διαδικασίας να δημιουργήσουν τεχνητά συμμετοχές, οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με συμμετοχές αγωνιζομένων που πραγματικά θέλουν να λάβουν μέρος στον συγκεκριμένο αγώνα και τέτοιες διαδικασίες προσβάλουν τους πραγματικούς συμμετέχοντες, αφού στις δηλωθείσες συμμετοχές σίγουρα υπάρχουν αρκετοί οδηγοί που πράγματι θέλουν να λάβουν μέρος στην Ανάβαση Αχλαδόκαμπου (κάτι που εξάλλου είναι επιλογή τους και δικαίωμά τους).
Σε αυτούς τους αγωνιζόμενους και πραγματικούς συμμετέχοντες, η Αρχή του Σπορ θα έπρεπε να δείξει σεβασμό και θα μπορούσε να το κάνει προσμετρώντας λιγότερους αγώνες σε όλους τους θεσμούς, (π.χ. προσμετρώντας τα 2/3 αυτών) ανεξάρτητα από το σύνολό τους, ώστε να είναι επιλογή των οδηγών σε πόσους αγώνες θέλουν ή αντέχουν οικονομικά να τρέξουν, κάτι που θα ήταν και μια δίκαιη και τίμια αντιμετώπιση, αφού αναμφισβήτητα ναι μεν υπάρχουν οδηγοί που θέλουν να τρέξουν σε πολλούς αγώνες, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία, κάτω από τις παρούσες δυσβάσταχτες συνθήκες δεν αντέχει και απαιτεί λιγότερους αγώνες.
Σήμερα το πρωί θα επικοινωνήσουμε με το Σωματείο που διοργανώνει τον αγώνα και αφού ενημερωθούμε για όλες τις τελευταίες εξελίξεις και σε περίπτωση που παρθεί τελική απόφαση να πραγματοποιηθεί ο αγώνας, στις 18:00 θα βγάλουμε ανακοίνωση με την οποία θα στηρίξουμε όλα τα μέλη μας, ενημερώνοντας τα για τις ενέργειες του Συνδέσμου.
To Δ.Σ. του Σ.Ο.Α.Α.».
Με λίγα λόγια, ελάχιστες ημέρες πριν πέσει η πράσινη σημαία της εκκίνησης των αγώνων αυτοκινήτου για το 2020, οι πρωταγωνιστές (και ταυτόχρονα «θιασάρχες» και χορηγοί) που είναι οι αγωνιζόμενοι, έχουν σοβαρές αντιρρήσεις για την στάση της Ομοσπονδίας, κατηγορώντας την ευθέως ότι, νοιάζεται κυρίως για τα Οικονομικά της, στραγγίζοντας τα οικονομικά και ηθικά αποθέματα των «αθλητών» της.
Η συνέχεια αναμένεται καυτή, στο εγγύς μέλλον.
Νίκος Τσάδαρης