Ένα από τα πιο όμορφα SUV της αγοράς είναι η Mercedes GLC, ειδικά στην coupe έκδοσή της, που πρόσφατα παρουσιάστηκε ανανεωμένη και για πρώτη φορά εφοδιάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο βελτιώνει τις επιδόσεις και ταυτόχρονα μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.

Οδηγήσαμε πρόσφατα την έκδοση GLC Coupe 200 4Matic και ειλικρινά επιστρέψαμε με βαριά καρδιά το αυτοκίνητο στην αντιπροσωπεία, παρά το ότι σχεδόν πουθενά δεν περάσαμε απαρατήρητοι, κάτι ιδιαίτερα ενοχλητικό για τον υπογράφοντα.

Ανανεωμένη εμφάνιση

Καθώς «την ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις» οι σχεδιαστικές επεμβάσεις ήταν λίγες και προσεκτικές, ώστε να μην αλλοιώσουν το πετυχημένο αρχικό σχήμα. Στη λογική αυτή, οι περιορισμένες αλλαγές περιλαμβάνουν νέα LED φώτα ημέρας εμπρός και πίσω (τετραγωνισμένα αυτά) που αντικαθιστούν τα προηγούμενα οριζόντιας σχεδίασης. Πιο τετραγωνισμένες είναι και οι μπούκες της εξάτμισης στο πίσω μέρος, ενώ οι ζάντες 19 ιντσών, οι σπορ προφυλακτήρες και τα ιδιαίτερα άβολα πλαϊνά σκαλοπάτια, αφορούν προαιρετικό εξοπλισμό που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Εσωτερικό

Το εσωτερικό εντυπωσιάζει σε πολυτέλεια και τεχνολογία, αλλά οι χώροι είναι στην ουσία αυστηρά για τέσσερα άτομα (με περιορισμένο το ύψος για τους πίσω λόγω coupe σχεδίασης). Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών που χωρά 500 λίτρα, έχει διπλό πάτο, αλλά δεν έχει ρεζέρβα, κάτι που δημιουργεί έντονη ανασφάλεια στους ελληνικούς κακοτράχαλους δρόμους, όπου τα λάστιχα συνήθως δεν τρυπούν (ώστε να τα θεραπεύσεις με το repair kit), αλλά κόβονται στο πλάι και τότε ή ρεζέρβα, ή οδική βοήθεια.

Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα είναι πολλοί και η θέση οδήγησης πολυρυθμιζόμενη (όπως και το τιμόνι), με καλή πλευρική στήριξη και σχεδίαση που συνδυάζει άνεση με αποτελεσματικότητα. Ταυτόχρονα, η εργονομία χωρίς να διεκδικεί χρυσό μετάλλιο δεν προβληματίζει, αλλά η ορατότητα προς τα πίσω είναι ιδιαίτερα περιορισμένη και αν προσθέσουμε την απουσία καθαριστήρα στο πίσω παρμπρίζ, τότε κάνεις τον σταυρό σου γιατί ο εξοπλισμός διαθέτει και κάμερα οπισθοπορείας.

Στο πλάνο της ανανέωσης περιλαμβάνεται το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι και η «πλακέτα αφής» (touchpad) στην κεντρική κονσόλα, που καταργεί το περιστροφικό χειριστήριο. Επίσης, αναμενόμενος είναι ο πλούσιος εξοπλισμός που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει, ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, πέντε επιλογές τρόπου οδήγησης, προβολείς LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη λειτουργία πόρτας αποσκευών, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, κ.ά.

Σημαντικό για τον οδηγό, αλλά για την επικρατούσα μόδα της εποχής το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων MBUX οι απεικονίσεις του οποίου αφορούν την ψηφιακή οθόνη υψηλής ανάλυσης στο κέντρο του ταμπλό (7 ή 10,25 ιντσών) και τον εξολοκλήρου ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών. Ο χειρισμός του συστήματος γίνεται είτε μέσω της κεντρικής οθόνης, είτε μέσω των διακοπτών στο τιμόνι και του touchpad που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, είτε -ακόμα πιο εύκολα- λέγοντας «Hey Mercedes» στο σύστημα φωνητικών εντολών. Σημειωτέον ότι το σύστημα φωνητικών εντολών είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο και οι αντιδράσεις άμεσες.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Στην ανανεωμένη GLC Coupe όπως προαναφέραμε, περιλαμβάνεται και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα για όλους τους βενζινοκινητήρες. Στην περίπτωση της «δικής μας» GLC 200, ο 2λιτρος, 4κύλινδρος, turbo κινητήρας απόδοσης 197 ίππων, συνδυάζεται με ένα 48 Volt σύστημα που προσφέρει ακόμα συν 13,6 ίππους ισχύος και συν 15,3 χιλιόγραμμα ροπής. Το σύστημα «συμπαρίσταται» στον κινητήρα την ώρα της πλήρους επιτάχυνσης και ταυτόχρονα διατηρεί σε πλήρη λειτουργία το ηλεκτρικό σύστημα στις περιπτώσεις που ο κινητήρας απεμπλέκεται εν κινήσει (λειτουργία coasting), για να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Η ανάκτηση της ηλεκτρικής ενέργεια του συσσωρευτή 48 Volt, γίνεται στην επιβράδυνση και στο φρενάρισμα.

Το έργο του κινητήρα μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς (4Matic) μέσω αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων που λειτουργεί άμεσα, διατηρώντας την επιλεγμένη σχέση μέχρι την κατάλληλη στιγμή ώστε να μην υπάρξει κενό ισχύος.

Όσον αφορά τις επιδόσεις, το βάρους 1800+ κιλών αμάξωμα, δεν είναι «πούπουλο» στα… χέρια του κινητήρα, αλλά δεν υστερεί και σε επιδόσεις καθώς τα 0-100 από στάση έρχονται σε 8 δεύτερα και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 216 χλμ./ώρα. Οι τιμές αυτές σε συνδυασμό με το βάρος και τον όγκο του αμαξώματος, δεν αφήνουν και πολλές ελπίδες για μικρή κατανάλωση, πατά το ήπιο υβριδικό σύστημα. Έτσι, παρά την ήπια χρήση στη διάρκεια της δοκιμής μας και την ιδανική λειτουργία του συστήματος start/stop, μέση κατανάλωση έφθασε τα 11.8 λίτρα, τιμή που δύσκολα βλέπουμε πλέον ακόμα και σε… μεσαιομεγάλα SUV.

Από τη θέση του οδηγού

Όσοι βλέποντας το coupe σχήμα πιστεύουν ότι έχουν να κάνουν με ένα SUV… GTi, καλό θα είναι να το ξεχάσουν, παρά το ότι, η GLC 200 της δοκιμής μας και σβέλτη είναι και στέκεται πολύ καλά στον δρόμο. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ένα Mercedes δεν το οδηγεί ο οδηγός όπως επιθυμεί, αλλά προσαρμόζεται στο στιλ της κατασκευής και απολαμβάνει τα όσα έχει να του προσφέρει μια διαχρονικά κορυφαία, αυτοκινητοβιομηχανία.

Έτσι, στις οδηγικές μας εντυπώσεις κυριαρχούν η άνεση, η ποιότητα κύλισης, ο τρόπος που η ανάρτηση «καταπίνει» τις ατέλειες του οδοστρώματος και γενικά η «αρχοντιά» που διακρίνει τις μικρές ή μεγάλες μετακινήσεις με το εντυπωσιακό Γερμανικό SUV-Coupe. Η προβλέψιμη και προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης, ελέγχεται εύκολα με το σβέλτο (πιο γρήγορο από της απλής GLC) τιμόνι που διαθέτει και πιο σπορτίφ υποβοήθηση, ενώ η σταθερότητα σε ευθεία και στροφές δίνει αίσθημα ασφάλειας ακόμα και σε πολύ γρήγορους ρυθμούς και παρά τις μέτριες κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα. Στην συμπεριφορά αυτή μεγάλο μερίδιο «ευθύνης» έχει και η τετρακίνηση 4Matic που μοιράζει αυτόματα την ροπή εμπρός-πίσω ανάλογα με τις συνθήκες.

Τις πολύ καλές εντυπώσεις ενισχύουν τα αποτελεσματικά φρένα και τα άριστα φώτα, μαζί με την άριστη ηχομόνωση, ενώ ψάχνοντας για μειονεκτήματα, εντοπίσαμε την αργή επαναφορά του τιμονιού (σχεδόν… σήμα κατατεθέν της Mercedes) και την όχι τόσο καλή αίσθηση του πεντάλ των φρένων.

Τέλος, για όσους βλέποντας SUV και 4Matic ετοιμάζονται να πάρουν τα …όρη τα ψηλά βουνά, να τονίσουμε ότι, το μοντέλο που παρουσιάζουμε έχει βασικό προορισμό τους ασφαλτόδρομους και το ότι, έχει απόσταση από το έδαφος δεν το κάνει ιδανικό για χωματόδρομους. Πόσο μάλλον με τους 19 ιντσών τροχούς, χωρίς ρεζέρβα και με τα σκαλοπάτια προέκταση των μαρσπιέ. Θα μπορούσε βέβαια να πάει εύκολα σε χώμα, αλλά με τα κατάλληλα λάστιχα και μια -έστω ασφαλείας- ρεζέρβα.

Δια ταύτα

Εδώ, έχουμε ουσιαστικά ένα ειδικό μοντέλο, με υψηλή τιμή κτήσης (59.000 ευρώ), εντυπωσιακή εμφάνιση και πολυτελή κατασκευή, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλές χρήσεις, αλλά είναι ιδανικό και απολαυστικό σε ταξίδια, όπου δεν χρειάζεται να ανησυχείς και για τον καιρό που θα βρεις μπροστά σου.

Όμορφο, ποιοτικό, σβέλτο, άνετο και καλά στημένο στο δρόμο, δεν είναι αυτό που θα λέγαμε οικογενειακό (αν και μπορεί να καλύψει τις οικογενειακές ανάγκες) και απευθύνεται κυρίως σε μερακλήδες και… μερακλούδες που αγοράζουν αυτοκίνητο για τους ίδιους με κύριο γνώμονα το συναίσθημα.

Υπέρ

  • Ποιότητα υλικών / κατασκευής
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Επιδόσεις
  • Τετρακίνηση
  • Φρένα / Φώτα
  • Άνεση / Ηχομόνωση
  • Εξοπλισμός

Κατά

  • Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
  • Έλλειψη πίσω καθαριστήρα / Ρεζέρβας
  • Επαναφορά τιμονιού
  • Κατανάλωση

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 4θέσιο, SUV-Coupe

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.731/1.890/1.600 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.873 χλστ.

Χώρος αποσκευών: 500 λίτρα

Βάρος: 1.820 κιλά

Κινητήρας: βενζίνης, 2λιτρος, 4κύλινδρος, τούρμπο, 1.991 κ.εκ.

Ισχύς: 197 ίπποι /5.500-6.100 σ.α.λ.

Ισχύς EQ Boost: 13,6 ίπποι

Ροπή: 32.6 χγρμ./1.650-4.000 σ.α.λ.

Ροπή EQ Boost: 15.3 χγρμ.

Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 8″

Τελική ταχύτητα: 216 χλμ./ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 11,8 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: από 161 γρ./χλμ.

Νίκος Τσάδαρης