Μεταξύ Φρανγκφούρτης και Βισμπάντεν, συναντήσαμε πριν λίγες ημέρες το αισθητά ανανεωμένο μικρό πολυχρηστικό της Όπελ, που ακούει στο όνομα Μερίβα.

Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου με 330.000 πωλήσεις από το 2010 που παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα, κάτι απόλυτα φυσιολογικό, αφού η πρώτη γενιά (2003-2010) είχε πουλήσει 1.060.000 μονάδες.

Το Μερίβα είναι ένα ενός όγκου αυτοκίνητο που απευθύνεται κυρίως σε νέες οικογένειες με μικρά παιδιά, αν και σχεδόν το 50% αυτών που το επιλέγουν είναι μέσου όρου ηλικίας 50 ετών.

Βασικά του πλεονεκτήματα θεωρούνται η ψηλή θέση οδήγησης, η ευελιξία διαμόρφωσης του χώρου αποσκευών (φθάνει έως και το 1,5 κυβικό χωρητικότητας) και οι ανέσεις που προσφέρει.

Τα στοιχεία της πρόσφατης ανανέωσης συνίστανται σε:

– Αισθητική ανανέωση
– Γκάμα κινητήρων προδιαγραφών Euro 6, που περιλαμβάνει τη νέα γενιά 1.6 CDTI
– Νέα κιβώτια ταχυτήτων
– Τέλεια ενσωμάτωση Smartphone με το νέο σύστημα IntelliLink infotainment της Opel
– Αυτοματισμοί για περισσότερη άνεση και ασφάλεια στο στάνταρ πακέτο

Σχεδίαση

Όταν λανσαρίστηκε το 2003 η πρώτη γενιά Opel Meriva δημιούργησε την κατηγορία μικρών πολυμορφικών, ενώ η δεύτερη γενιά το 2010 αναβάθμισε τα επίπεδα ευελιξίας και εργονομίας – όπως το σύστημα FlexDoors που διευκολύνει την πρόσβαση στο αυτοκίνητο (είσοδο / έξοδο), το μεταβλητό σύστημα πίσω καθισμάτων FlexSpace, τα αποκλειστικά εργονομικά εμπρός καθίσματα, πολλές ευφυείς λύσεις αποθήκευσης, και το μοναδικό, πλήρως ενσωματωμένο πίσω σύστημα μεταφοράς ποδηλάτων FlexFix της Opel.

Το νέο Meriva διαθέτει ξανασχεδιασμένη μάσκα με περισσότερο χρώμιο καθώς και χρωμιωμένα ένθετα που πλαισιώνουν τους προβολείς ομίχλης. Ανασχεδιασμένοι προβολείς με γραφικά που παραπέμπουν σε βλέμμα αρπακτικού πλαισιώνουν τη μάσκα, ενώ υπάρχουν LED για φώτα ημέρας. Στο προφίλ, η νέα κομψή χρωμιωμένη μεσαία γραμμή «μεγεθύνει» το πίσω παράθυρο και προσφέρει πρόσθετη ορατότητα για τα μικρά παιδιά στα πίσω καθίσματα. Το στοιχείο αυτό και οι κεντρικά τοποθετημένες λαβές θυρών ανήκουν στο καινοτόμο σύστημα FlexDoors, που περιλαμβάνει πίσω πόρτες με μεντεσέδες στο πίσω τμήμα του αμαξώματος (οι πόρτες ανοίγουν αντικριστά σε γωνία 84 μοιρών) για εύκολη πρόσβαση. Το πίσω τμήμα διαθέτει επίσης φώτα LED που εκτός από τις μειωμένες ενεργειακές απαιτήσεις τους τονίζουν τα ανανεωμένα χαρακτηριστικά..

Οι επανασχεδιασμένες ζάντες 17- και 18-ιντσών κάνουν το Meriva το μοναδικό μικρό πολυμορφικό με 18άρες, ενώ οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε δώδεκα χρώματα εξωτερικού και τέσσερις διαφορετικούς εσωτερικούς διακόσμους.

Κινητήρες – Κιβώτια

Το φρέσκο Meriva διατίθεται με νέα γκάμα κινητήρων βενζίνης, LPG και diesel που πληρούν τις μελλοντικές, αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 6 – οι οποίες θα ισχύσουν από το Σεπτέμβριο του 2015.
Στη γκάμα αυτή ξεχωρίζει η νέα γενιά του 1.6 CDTI diesel που διακρίνεται για την πολύ χαμηλή κατανάλωση, την περιβαλλοντική συμβατότητα και την εξαιρετικά ομαλή λειτουργία του χωρίς θορύβους και κραδασμούς. Πρόκειται για μια αλουμινένια μονάδα άμεσου ψεκασμού Common-Rail που θα αντικαταστήσει τις εκδόσεις 1.3 CDTI και 1.7 CDTI που χρησιμοποιούνταν έως σήμερα.

Η πρώτη έκδοση του 1.6 CDTI που θα διατίθεται με το νέο Meriva αποδίδει 100kW/136hp και καταναλώνει μόλις 4,4l/100km με 116g/km CO2 – βελτίωση απόδοσης 10% συγκριτικά με τον προηγούμενο 1.7 CDTI 96 kW/130 hp (με 4,9l/100km και 129g CO2/km). Αυτό οφείλεται, μεταξύ άλλων, στο γεγονός ότι η νέα γενιά του κινητήρα 1.6 CDTI έχει τις χαμηλότερες τριβές στην κατηγορία στην κλίμακα 1.500 – 2.500 rpm χάρη στην εφαρμογή ειδικών μέτρων. Επιπλέον, ο νέος 1.6 CDTI αποδίδει μέγιστη ροπή 320 Nm (+ 7% έναντι του προηγούμενου 1.7 CDTI) στις 2.000 rpm.

Αναβαθμισμένα είναι και τα συστήματα μετάδοσης με πολυάριθμες αλλαγές στα εξαρτήματά τους και τους μηχανισμούς αλλαγών σχέσεων με στόχο την ομαλή και ακριβή λειτουργία τους. Επιπλέον, ένα 6τάχυτο κιβώτιο διατίθεται τώρα με τις εκδόσεις 88 kW/120 hp και 103 kW/140 hp του 1.4 Turbo.

Προτεραιότητα στα smartphone

Μία νέα γενιά του συστήματος IntelliLink infotainment επιτρέπει την άριστη ενσωμάτωση ενός smartphone. Η μεγάλη, υψηλής ανάλυσης έγχρωμη οθόνη επτά ιντσών προσφέρει νέα δεδομένα με γραφικά IntelliLink κάνοντας τις εντολές ιδιαίτερα ευανάγνωστες. Το σύστημα παρέχει hands-free συνδεσιμότητα τηλεφώνου Bluetooth και audio streaming, και πρόσθετη συνδεσιμότητα μέσω USB.

Το IntelliLink περιλαμβάνει στάνταρ CD player, ενώ το DAB+ (Digital Audio Broadcast ) διατίθεται προαιρετικά και ανεβάζει σημαντικά τον πήχη σε ότι αφορά τη γκάμα διαθέσιμων σταθμών, την αξιοπιστία λήψης και την ποιότητα ήχου. Η Πλοήγηση είναι ενσωματωμένη λειτουργία των συστημάτων Navi 650 και Navi 950 IntelliLink, εξαιρετικά ακριβής και γρήγορη στον υπολογισμό διαδρομών και στο zoom in & out, ενώ οι προορισμοί εισάγονται εύκολα μέσω φωνητικής αναγνώρισης χρησιμοποιώντας μία μόνο φράση.

Ασφάλεια και άνεση

Η προστασία επιβατών εξασφαλίζεται με μία σειρά συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, το Advanced Halogen AFL (Advanced Active Forward Lighting) είναι μία λειτουργία που ενεργοποιείται όταν το όχημα βρίσκεται σε κίνηση και προσαρμόζεται αυτόματα στην ταχύτητά του.
Η περαιτέρω αύξηση της ασφάλειας εμπεριέχεται σε ένα προαιρετικό πακέτο με τα εξής στοιχεία: αυτόματος έλεγχος μεγάλης σκάλας, αισθητήρας βροχής και ο αυτόματος αντιθαμβωτικό μεσαίο καθρέπτη.
Για την παθητική ασφάλεια φροντίζουν τρία συστήματα αερόσακων (συνολικά 6), μπροστά, πίσω και στις πλευρές και Pedal Release System (αποσπά τα πεντάλ φρένου και συμπλέκτη από τη βάση τους μειώνοντας τον κίνδυνο τραυματισμού των κάτω άκρων του οδηγού) και εμπρός ζώνες ασφαλείας με διπλούς προεντατήρες.

Η εκμετάλλευση χώρων είναι δεδομένη λόγω των συρόμενων εμπρός και πίσω καθισμάτων και οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους 32 χώρους αποθήκευσης αντικειμένων.



Στη θέση του οδηγού

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, σε κάθισμα με έντονη πλευρική στήριξη, έχοντας άπλετη ορατότητα ακόμα και στον ουρανό χάρη στη μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή που εκτείνεται πάνω από την πρώτη και δεύτερη σειρά καθισμάτων, αλλά και πίσω, αφού το νέο Meriva διαθέτει τώρα κάμερα οπισθοπορείας.

Το ηλεκτρικό χειρόφρενο απελευθερώνεται αυτόματα με το ξεκίνημα του αυτοκινήτου και εξασφαλίζει άνετη εκκίνηση σε ανηφόρες. Το σύστημα hill-start assistant αποτρέπει την προς τα πίσω κύλιση του αυτοκινήτου σε μία κεκλιμένη επιφάνεια για περίπου δύο δευτερόλεπτα, χωρίς να πρέπει να χρησιμοποιηθεί χειρόφρενο. Σημαντικό βοήθημα είναι το σύστημα Park Assist που διευκολύνει το παρκάρισμα.

Οδηγώντας τον κινητήρα 1.6 CDTI διαπιστώνουμε ότι οι 136 ίπποι χωρίς να βάζουν φωτιά στο δρόμο, καταφέρνουν να κινούν σβέλτα το σχεδόν 1,5 τόνων βάρους αμάξωμα, και σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο να του δίνουν αξιόλογες επιδόσεις (0-100 σε 9.9΄΄, τελική 197 χλμ./ώρα), κάτι που σχεδόν διαπιστώσαμε στους χωρίς όρια ταχύτητας γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. Αυτό που δεν επιβεβαιώσαμε είναι τα 4,4 λίτρα κατανάλωσης/100 χλμ. που δίνει ο κατασκευαστής, καθώς το trip computer του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, μετά από περίπου 4 ώρες μικτής οδήγησης και χωρίς ιδιαίτερη πίεση, έδειχνε 6,8 λίτρα.

Εντύπωση μας έκανε η υψηλή ποιότητα κύλισης (ελάχιστοι θόρυβοι) και η σχεδόν απόλυτα «καμουφλαρισμένη» λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα. Η ροπή του τελευταίου ελαχιστοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων, αν και μερικές φορές το βάρος αποδεικνύεται μεγάλο για τον κινητήρα. Αντίθετα το ίδιο βάρος δεν επηρεάζει καθόλου τα δυνατά φρένα, που μπορούν να τα βγάλουν πέρα, ακόμα και «κουτρουβαλώντας» τα γερμανικά βουνά.
Τέλος η άνεση και η ποιότητα κατασκευής, παραπέμπουν σε υψηλότερη κατηγορία, γεγονός που αναδεικνύει αυτό που εξ αρχής ήταν ένα από τα ατού του Meriva, δηλαδή το value for money.

Περισσότερα (μόνο οδηγικά) όταν οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους.