Στις 10 Απριλίου του 1950, ο μεγάλος Πρωταθλητής αγώνων αυτοκινήτου, Tazio Nuvolari ολοκλήρωνε τη λαμπρή του καριέρα στο τιμόνι ενός Abarth 204A, του πρώτου μοντέλου που κατασκεύασε ο Carlo Abarth.
Η ανάβαση από την πρωτεύουσα της Σικελίας, το Παλέρμο, στον λόφο του Monte Pellegrino ήταν μια απότομη ασφάλτινη διαδρομή γεμάτη κλειστές στροφές. Στη αφετηρία βρέθηκε ο 58χρονος Tazio Nuvolari με το Abarth 204A της Squadra Carlo Abarth, ένα διθέσιο αγωνιστικό εφοδιασμένο με κινητήρα 1.100 κ.εκ. Ο πρωταθλητής οδήγησε με το γνωστό του πάθος στη δύσκολη διαδρομή, εξασφαλίζοντας τη νίκη στην κατηγορία του και την 5η θέση γενικής, μπροστά από πολύ πιο δυνατά αυτοκίνητα. Μόλις τρία χρόνια αργότερα, αυτός ο θρύλος των αγώνων θα περνούσε για πάντα στην αιωνιότητα.
Η φιλία μεταξύ του Abarth και του μεγάλου πρωταθλητή ξεκίνησε μετά τον Β’ Π.Π., όταν ο Nuvolari είχε ήδη κατακτήσει 55 νίκες σε διεθνή grand prix και διάφορους άλλους αγώνες. Εκείνη την εποχή ο Nuvolari οδηγούσε για την Cistalia του Piero Dusio και ο Abarth ήταν ο επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας. Όταν ο Dusio πούλησε τα αγωνιστικά του αυτοκίνητα στον Abarth, πριν μεταναστεύσει στην Αργεντινή, ο Carlo ήξερε ότι μπορεί να υπολογίζει στην υποστήριξη του Nuvolari, ο οποίος ανέλαβε και το ρόλο να διαφημίζει τα κιτ αναβάθμισης που κατασκεύαζε ο Abarth.
Τα κιτ αναβάθμισης του Abarth μετέτρεπαν απλά αυτοκίνητα πόλης σε νικηφόρα αγωνιστικά αυτοκίνητα και έδιναν την ευκαιρία σε νέους οδηγούς να αποδείξουν τις ικανότητες τους. «Την Κυριακή στους αγώνες, τη Δευτέρα στο γραφείο», συνήθιζε να λέει ο Abarth, με την εταιρεία του να κατασκευάζει αγωνιστικά εξαρτήματα για την αγορά, αλλά και την επίσημη ομάδα της εταιρείας.
Μετά τη νίκη του Nuvolari, η Abarth, κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 6 φορές στη σειρά, από το 1962 έως και το 1967, καθώς και 4 φορές το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού (1965, 1966, 1967 και 1969), ενώ η θριαμβευτική πορεία του «Σκορπιού» συνεχίζει και τη δεκαετία του 1970 με το Fiat 131 Abarth Rally να κατακτά τρεις Παγκόσμιους Τίτλους Κατασκευαστών το 1977, 1978 και 1980, έναν Παγκόσμιο Τίτλο οδηγών το 1980 με τον Γερμανό Walter Röhrl, καθώς και το Κύπελλο Οδηγών της FIA το 1978 με τον Φιλανδό Markku Alén.
Νίκος Τσάδαρης