Από σήμερα, οι πελάτες της Opel θα μπορούν να παραγγέλνουν (στην Γερμανία) το νέο Insignia σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: Grand Sport limousine, Sports Tourer station wagon αλλά και το GSi. Με τιμή εκκίνησης 31.790 ευρώ, το Insignia διατίθεται με σύστημα κλιματισμού (A/C) και σύστημα infotainment συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto Multimedia Radio, συμπεριλαμβανομένης έγχρωμης οθόνης αφής. Προβολείς LED παρέχουν βέλτιστη ορατότητα στο σκοτάδι. Συστήματα υποστήριξης οδήγησης, όπως αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης (front collision warning) με ανίχνευση πεζού και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (lane keep assist) αυξάνουν περαιτέρω την ασφάλεια των επιβατών και εν γένει όσων κυκλοφορούν στο δρόμο.
Η γκάμα κινητήρων ξεκινά με τον 1,5 λίτρου turbo diesel 122 ίππων (κατανάλωση καυσίμου, πεντάθυρο, NEDC1: 4,0 λτ./100 χλμ., 105 γρ./χλμ. CO2 μικτός κύκλος). Οι τιμές για την έκδοση station wagon με ίδιο εξοπλισμό και κινητήρα ξεκινούν από 32.790 ευρώ.
Εκδόσεις – Εξοπλισμός
Η οικογένεια του μοντέλου περιλαμβάνει εκδόσεις Insignia Edition και Elegance, αλλά και GS Line και Ultimate, καθώς και το πλήρως εξοπλισμένο, σπορ GS Line Plus. Οι λάτρεις της σπορ οδήγησης θα επιλέξουν το νέο Insignia GSi με κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων turbo 230 ίππων και αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων. Το Insignia GSi διαθέτει επίσης ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα υποβοήθησης πέδησης, ανάρτηση FlexRide mechatronic και σύστημα τετρακίνησης Twinster με torque vectoring. Επιπλέον, υπάρχει το νέο σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού adaptive IntelliLux LED Pixel Light, που έχει 168 στοιχεία LED (84 ανά προβολέα). Το Pixel Light φέρνει το Insignia στην κορυφή της μεσαίας κατηγορίας μοντέλων μαζικής παραγωγής και προσφέρεται στάνταρ από την έκδοση Elegance και πάνω.
Το νέο Insignia προσφέρει ευρεία γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού και infotainment. Μία νέα, ψηφιακή κάμερα οπισθοπορείας βελτιώνει την προς τα πίσω ορατότητα. Η ασφάλεια όταν το όχημα βγαίνει με όπισθεν από χώρους στάθμευσης αυξάνεται περαιτέρω με το προαιρετικό σύστημα rear cross traffic alert, που ειδοποιεί τον οδηγό για πιθανή διέλευση κυκλοφορίας. Πρόσθετα συστήματα υποστήριξης περιλαμβάνον τα forward collision alert με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση πεζού, lane keep assist, side blind zone alert, adaptive cruise control με φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, traffic sign recognition, advanced park assist και head-up display. Το adaptive cruise control διατηρεί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μέσω αυτόματου φρεναρίσματος και επιτάχυνσης.
Η γκάμα συστημάτων infotainment συμβατών με Apple CarPlay και Android Auto περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα Multimedia Radio, Multimedia Navi αλλά και το Multimedia Navi Pro. Το σύστημα περιέχει διάφορες υπηρεσίες συνδεδεμένης πλοήγησης (Connected Navigation) όπως Trip & Drive Management και“LIVE Navigation, για online πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, με αποτέλεσμα την ταχεία ανίχνευση και αποφυγή των καθυστερήσεων. Συμβατά smartphones μπορούν να φορτίζονται ασύρματα. Όταν το όχημα διαθέτει e-Call, μία κλήση έκτακτης ανάγκης αποστέλλεται αυτόματα εάν ενεργοποιηθούν οι προεντατήρες ζωνών ασφαλείας ή οι αερόσακοι. Εναλλακτικά, η κλήση για βοήθεια μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσα σε δευτερόλεπτα, πιέζοντας απλά το κόκκινο μπουτόν.
Κινητήρες – Κιβώτια
Όλοι οι 3κύλινδροι και 4κύλινδροι κινητήρες ανήκουν σε μία νέα γενιά προηγμένων μηχανικών συνόλων. Ο 1.5 λίτρου κινητήρας diesel με 122 ίππους είναι η βασική έκδοση κατά την έναρξη των πωλήσεων, ενώ ένας ακόμα βασικός βενζινοκινητήρας θα ακολουθήσει τους προσεχείς μήνες. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, η κατανάλωση σύμφωνα με το πρότυπο NEDC1 είναι μέχρι 18% χαμηλότερη.
Οι 3κύλινδροι κινητήρες είναι μέχρι 50 κιλά ελαφρύτεροι από τους αντίστοιχους του προηγούμενου μοντέλου. Ψηλότερα, στη γκάμα του Insignia βρίσκονται οι 2.0λιτροι βενζινοκινητήρες με 200 και 230 ίππους στο GSi. Οι 2λιτροι βενζινοκινητήρες είναι επίσης οι πρώτοι κινητήρες της Opel με απενεργοποίηση κυλίνδρων. Με εξαίρεση την περίπτωση που ο οδηγός χρειάζεται υψηλή ισχύ, το σύστημα μεταβλητού ελέγχου εκκεντροφόρων απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους, με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου.
Ένας 2λιτρος, 4κύλινδρος κινητήρας diesel 174 ίππων ολοκληρώνει τη γκάμα.
Νέα κιβώτια χαμηλών τριβών μειώνουν περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου και ταυτόχρονα αυξάνουν την άνεση. Οι αγοραστές του Insignia μπορούν να επιλέξουν ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ ή εννέα σχέσεων και ένα ιδιαίτερα οικονομικό, κιβώτιο με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση, που θα διατίθεται μέσα στη χρονιά.
Νίκος Τσάδαρης