Έχουν περάσει ακριβώς 41 χρόνια από τότε που η Mitsubishi παρουσίασε το πρώτο pick-up ενός τόνου, η 6η γενιά του οποίου ήρθε στην Ελλάδα πριν λίγους μήνες. Πρόκειται για το δημοφιλέστατο pick-up της ιαπωνικής μάρκας, που κατασκευάζεται στην Ταϊλάνδη (στη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής της MMC εκτός Ιαπωνίας), συνδυάζει αξιοπιστία, αναβαθμισμένες ικανότητες on- & off-road (χάρη στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Super Select 4WD II, υποστηριζόμενο από νέα συστήματα «Off Road Mode» και «Hill Descent Control»), και στοιχεία άνεση – εξοπλισμό επιβατικού αυτοκινήτου.
Η εξέλιξη της 6ης γενιάς
Η σχεδίαση του μικρού φορτηγού έγινε με βάση τα δεδομένα που καταγράφει από το 1798 η Mitsubishi και με τα συμπεράσματα μιας παγκόσμιας έρευνας πελατών pick-up.
Έτσι, το νέο μοντέλο, έχει σαν βασικά χαρακτηριστικά της κατασκευής του, τα εξής:
- Νέα εξωτερική σχεδίαση, με την ονομασία «Rock Solid»
- Βελτιωμένη ποιότητα (μέσα κι έξω)
- Αναβαθμισμένο σύστημα 4WD, που περιλαμβάνει νέο «Off Road Mode» και σύστημα «Hill Descent Control»
- Νέος κινητήρα 2.2 Diesel (προδιαγραφών Euro 6d temp) για την Ευρώπη
- Νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
- Αναβαθμισμένα πλαίσιο, φρένα και ανάρτηση
- Βελτιωμένη οδηγική άνεση
- Νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας
- Νέα στοιχεία εσωτερικού (μεταξύ των οποίων νέας σχεδίασης εμπρός καθίσματα)
- Εκτεταμένη γκάμα αξεσουάρ
Εμφάνιση
Το νέο Mitsubishi L200 είναι πολύ περισσότερο από ένα απλό face-lift, καθώς το τετραγωνισμένο με τα φαρδιά φτερά αμάξωμα, διαθέτει νέα μεταλλικά πάνελ εμπρός και πίσω από την καμπίνα, διατηρώντας όμως τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της μάρκας, όπως η εκτεταμένη μεσαία γραμμή, η καμπύλη διαίρεση μεταξύ καμπίνας και καρότσας και οι έντονες οριζόντιες χαρακτηριστικές γραμμές.
Το αμάξωμα δείχνει λιγότερο αεροδυναμικό από το προηγούμενο, αλλά έχει ακριβώς τον ίδιο συντελεστή αντίστασης στον αέρα (Cd:0.40) χάρη στην προσθήκη μιας αεροτομή μεταξύ καμπίνας/καρότσας και τους νέους εξωτερικούς καθρέπτες.
Τα βασικά στοιχεία της εμπρός σχεδίασης περιλαμβάνουν:
- Υψηλότερο (κατά 40 χλστ.) καπό με υπερυψωμένο κεντρικό πάνελ.
- Στενότερη και υψηλότερη μάσκα με δύο μπάρες (η πάνω εκτείνεται στο εσωτερικό της λεπτής μονάδας του προβολέα), δίνοντας αίσθηση πλάτους.
- Υψηλότερος, τετραγωνισμένος και μεγαλύτερος κάτω αεραγωγός, πλαισιωμένος από την χρωμιωμένη Dynamic Shield σχήματος μπούμερανγκ.
- Δευτερεύουσες μονάδες φώτων μετακινήθηκαν από το κέντρο του κάτω αεραγωγού σε μεγάλα, τετράγωνα κάθετα κελύφη (στις δύο πλευρές των μπούμεραγκ), τονίζοντας τα φαρδιά εμπρός φτερά.
- Η νέα θέση των εμπρός φώτων ομίχλης βελτιώνει και την ορατότητα στις δύο πλευρές του οχήματος.
- Οι λεπτομέρειες των μπεκ πλύσης των διπλών προβολέων.
- Το μεγαλύτερο κάτω στοιχείο προφυλακτήρα που προσφέρει μια γωνία προσέγγισης 30°.
- Νέο σύστημα φώτων full LED (μεγάλη σκάλα, φώτα ημέρας (DRL) και θέσης. Η υψηλή θέση τους βοηθά επίσης κατά την οδήγηση σε πλημμυρισμένες περιοχές (όπου απαιτείται από το νόμο), ενώ παράλληλα προστατεύει τις μονάδες φώτων καλύτερα από ζημιές.
Τέλος, η έκδοση Intense Plus που οδηγήσαμε, διαθέτει πλευρικά σκαλοπάτια για εύκολη είσοδο στην καμπίνα, σκαλοπάτι πίσω από την πόρτα του χώρου φόρτωσης, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, σύστημα πλύσης προβολέων και πολλαπλές επενδύσεις χρωμίου.
Εσωτερικό – Εξοπλισμός ασφαλείας
Η 6η γενιά του L200 διαθέτει μια καλοκατασκευασμένη και πολυτελή καμπίνα επιβατών, με σκληρές πλαστικές επιφάνειες, αλλά και μαλακές προστατευτικές επενδύσεις, ή τις ραφές στην κονσόλα του πατώματος, στα υποβραχιόνια και το χειρόφρενο, όπου φαίνεται η προσοχή στη λεπτομέρεια.
Η τετράθυρη (οι πόρτες ανοίγουν αντίστροφα) καμπίνα του L200 Club Cab της δοκιμής μας, μπορεί να φιλοξενήσει 2+2 επιβάτες, με τους πίσω να είναι μικρά παιδιά, ή ευέλικτοι μικρόσωμοι ενήλικες για μικρές διαδρομές. Η καμπίνα διαθέτει σημαντική αποθηκευτική ικανότητα για μικρά αντικείμενα και υποδοχές για κινητά τηλέφωνα, καθώς και θύρες USB. Τα ανασχεδιασμένα όργανα του ταμπλό είναι πιο ευδιάκριτα, ενώ η κεντρική οθόνη πολυμέσων είναι επίσης ευδιάκριτη και εύχρηστη.
Η οθόνη πολυμέσων είναι ευανάγνωστη και εύχρηστη, ενώ στον βασικό πίνακα οργάνων τα αναλογικά όργανα περιβάλλουν μια οθόνη TFT που εκτός από διάφορες πληροφορίες δίνει και το στίγμα της τετρακίνησης, ανάλογα με τις επιλογές του οδηγού. Πολύ βολική είναι η κάμερα οπισθοπορείας, που βρίσκεται τοποθετημένη ψηλά στην πόρτα της καρότσας και δεν λερώνεται εύκολα.
Στα μείον τα πλευρικά σκαλοπάτια που δεν είναι χρηστικά για όλους τους σωματότυπους, ενώ ταυτόχρονα περιορίζουν τις μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες του οχήματος.
Τέλος, το τιμόνι ρυθμίζεται πάνω/κάτω και μέσα/έξω, αλλά το κάθισμα του οδηγού δεν έχει ρύθμιση καθ’ ύψος.
Χώρος φόρτωσης
Η καρότσα με διαστάσεις 1.850 x 1.470 χλστ., είναι πλήρως ανασχεδιασμένη με πιο συμπαγή εμφάνιση, ενώ η διάταξη των πίσω φώτων φτάνει σχεδόν στην κορυφή της πίσω πόρτας και αγκαλιάζει τα πίσω φτερά. Το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 1.120 κιλά.
Τα πίσω φώτα και τα φώτα στοπ LED δίνουν στο L200 έντονη ταυτότητα και από την πίσω όψη, ενώ από κάτω, ο μεγαλύτερος, ενσωματωμένος πίσω προφυλακτήρας παρέχει καλύτερη προστασία χωρίς να επηρεάζει τη γωνία διαφυγής (που παραμένει στις 22° όπως πριν, ενώ η γωνία ράμπας είναι στις 24°). Το ίδιο ισχύει και για τα πίσω φτερά τα οποία στο πίσω τμήμα καλύπτουν μέρος του κενού της προηγούμενης σχεδίασης, όπως επίσης και οι ζάντες αλουμινίου, 18 ιντσών με τις έξι φαρδιές διπλές ακτίνες.
Η 6η γενιά L200 παραμένει στην κατηγορία «5μετρων» (5.225 χλστ. για το Double Cab -χωρίς πίσω προφυλακτήρα έναντι 5.205 χλστ. για το απερχόμενο μοντέλο), κάτι που βοηθά στους ελιγμούς και την διαδικασία στάθμευσης, καθώς εξακολουθεί να έχει το μικρότερο κύκλο στροφής στην κατηγορία με ακτίνα 5,9 μ, αλλά και το μικρότερο όπως βάρος (1.895 – 2.035 κιλά). Πάντως, μέσα σε αυτές τις διαστάσεις, οι σχεδιαστές τα κατάφεραν θαυμάσια με το μήκος της καρότσας (1.520 χλστ. – ίδιο με πριν) που ισοδυναμεί με το 29% του συνολικού μήκους.
Πλαίσιο, Ανάρτηση, Φρένα
Για να ανταπεξέρχεται στις σκληρές συνθήκες χρήσης το νέο pick-up, έχει γίνει εκτενής χρήση πάνελ υψηλής αντοχής στην καμπίνα και την καρότσα, για μείωση του βάρους και αύξηση της ακαμψίας. Επίσης, η αντοχή και η ακαμψία έχουν αυξηθεί με την αποτελεσματική χρήση ενισχύσεων για αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας στο διαμέρισμα του κινητήρα, στο πλαίσιο, την καμπίνα και τους συνδέσμους της καρότσας.
Η μελετημένη τοποθέτηση ηχομονωτικών, ηχοαπορροφητικών και αντικραδασμικών υλικών, μαζί με την υψηλότερη ακαμψία του πλαισίου, της καμπίνας και της καρότσας, περιορίζει τους θορύβους και αυξάνει την άνεση της καμπίνας, ενώ η μεγαλύτερη αντοχή στον χρόνο, εξασφαλίζεται με την χρήση αντιδιαβρωτικού ατσαλιού στην καμπίνα και την καρότσα φόρτωσης και με την αποτελεσματική χρήση στεγανοποιητικών υλικών.
Η ανάρτηση διατηρεί την διάταξη της προηγούμενης γενιάς, με ελατήρια μπροστά/φύλλα σούστας πίσω, αλλά και τις εξής αλλαγές:
- Εμπρός: αυξημένη σκληρότητα ελατηρίων + αυξημένο μέγεθος αμορτισέρ
- Πίσω: αυξημένη σκληρότητα + μεγαλύτερος αριθμός φύλλων (από 5 σε 6) + βελτιστοποιημένη απόσβεση αμορτισέρ.
Τέλος, τα φρένα έχουν ενισχυθεί στις εκδόσεις με ζάντες 18″, καθώς οι εμπρός δίσκοι έχουν αυξηθεί από 294 χλστ. σε 320 χλστ. και εφοδιάζονται με διπίστονες δαγκάνες (2×45 χλστ., αντί του προηγούμενου συστήματος 1×60 χλστ.), ενώ το υλικό που χρησιμοποιείται για τα τακάκια των φρένων είναι επίσης υψηλότερης απόδοσης.
Κινητήρας, Κιβώτιο
Η κινητήριος δύναμη του νέου L200, είναι ο σύγχρονος πλήρως αλουμινένιος, 16βάλβιδος, 4κύλινδρος, 2.268 κ.εκ. πετρελαιοκινητήρας common rail, άμεσου ψεκασμού με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Στη νέα έκδοση, έχει μειωθεί η συμπίεση (14,4:1), η τριβή μεταξύ κινούμενων εξαρτημάτων και έχει βελτιωθεί σημαντικά η απόκριση του συστήματος ψεκασμού. Τα μέτρα αυτά μείωσαν την κατανάλωση και περιόρισαν τις εκπομπές ρύπων και τους μηχανικούς θορύβους.
Επιπλέον, η μείωση βάρους των εμβόλων, των μπιελών και του στροφάλου συμβάλλει στην πιο ομαλή και δυνατή επιτάχυνση σε όλο το εύρος στροφών, ενώ ήταν απαραίτητη για συμμόρφωση τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων της Ε.Ε. στο πλαίσιο του WLTP, επιτρέπει στο L200 να πληροί τις απαιτήσεις Euro 6d. Πλέον αυτού, διατίθεται ένα σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (SCR) με ψεκασμό ουρίας AdBlue για μείωση των εκπομπών NOx.
Ο κινητήρας αυτός, με ισχύ 150 ίππων/3.500 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm/2.000 σ.α.λ., προσφέρει σβέλτες επιδόσεις, με επιτάχυνση 0-100 σε 12.4″ και τελική ταχύτητα 174 χλμ./ώρα.
Το κινητήριο σύνολο συνδυάζεται (στο L200 της δοκιμής μας) με ένα χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, σωστά κλιμακωμένο και εύχρηστο, σε αντίθεση με τα πιο παλιά κιβώτια που είχαν την αίσθηση αυτών των μεγάλων φορτηγών.
4-Wheel Drive
Το νέο L200 είναι εφοδιασμένο με το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης «Super Select 4WD-II», που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση του κιβωτίου τετρακίνησης, σύμφωνα με τις εδαφικές και οδηγικές συνθήκες. Η αλλαγή από 2WD σε 4WD μπορεί να γίνει χωρίς να σταματήσει το αυτοκίνητο, με κάτω από 100 χλμ./ώρα (με εξαίρεση τη θέση 4WD Low/Lock), ανεξάρτητα από την επιφάνεια του δρόμου.
Το σύστημα αυτό προσφέρει σημαντική πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα. Διαθέτει κεντρικό μπλοκέ διαφορικό που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, και παράλληλα ελέγχει την κατανομή ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα στο πρόγραμμα 4H mode για ανώτερη συμπεριφορά και εύκολη λειτουργία σε μία μεγάλη ποικιλία οδικών επιφανειών, από ασφαλτοστρωμένους δρόμους μέχρι γλιστερά μονοπάτια. Το σύστημα διαθέτει επίσης κοντές σχέσεις («4LLc») για ακραίες off-road συνθήκες όπου συνήθως τα ηλεκτρονικά συστήματα φτάνουν στα όριά τους. Επιπλέον, υπάρχει ένα μπλοκέ κεντρικό διαφορετικό, για μεγαλύτερη ελκτική πρόσφυση σε χαλαρά εδάφη, ενώ το πίσω διαφορικό με λειτουργία κλειδώματος (standard) αυξάνει τις off-road δυνατότητες.
Από τη θέση του οδηγού
Οδηγήσαμε το L200 Club Cab για πολλά χιλιόμετρα και σε διαφορετικές συνθήκες δρόμου και καιρού, ενώ είχαμε την τύχη να το οδηγούμε στην διάρκεια της τελευταίας χιονόπτωσης στην Αττική.
Στη διάρκεια αυτής της «συμβίωσης» το σύγχρονο pick-up δεν μας προβλημάτισε, ούτε δίστασε ακόμα και στα χειρότερα σημεία των διαδρομών που ακολουθήσαμε. Γεροδεμένο, ποιοτικό, με επαρκή χώρο φόρτωσης και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, έχει τον εξοπλισμό ενός ακριβού επιβατικού, αλλά δεν μπορεί να υποστηρίξει την ιδιότητα «και φορτηγό και γιώτα-χι», όταν ο χώρος φόρτωσης είναι άδειος. Το L200 Club Cab είναι περισσότερο εργαλείο δουλειάς και λιγότερο επιβατικό, οπότε ο χρήστης πρέπει να προσαρμοστεί στην φύση του και εφόσον επιμένει να το χρησιμοποιεί για «γιώτα-χι» τότε θα πρέπει να τοποθετήσει ένα σταθερό φορτίο περίπου 300 κιλών στον χώρο φόρτωσης, προκειμένου να μαλακώσει η πίσω ανάρτηση και η οδική συμπεριφορά να γίνει πιο άνετη.
Κατά τα λοιπά, το εύχρηστο 6 σχέσεων χειροκίνητο κιβώτιο, οι πολλές επιλογές τετρακίνησης και το ύψος από το έδαφος, δίνουν εξαιρετικές δυνατότητες εκτός δρόμου, που περιορίζονται μόνο από τα σχεδόν «νορμάλ» ελαστικά. Το με πολλές στροφές από άκρη σε άκρη τιμόνι (αναγκαίο κακό στην κατηγορία αυτή), θυμίζει κάπως φορτηγό που όμως είναι αναγκαίο κακό στην κατηγορία αυτή, ενώ τα φρένα παρά τα ταμπούρα πίσω, είναι σε κάθε περίπτωση αποτελεσματικά.
Ο κινητήρας -επαρκής για το βάρος του οχήματος- είναι «ψόφιος» μέχρι τις περίπου 1.500-1.700 στροφές, γεγονός που υποχρεώνει τον οδηγό πολλές φορές να καταφεύγει στο κιβώτιο ταχυτήτων, ακόμα και στην πολύ κοντή 1η ταχύτητα, αλλά μην ξεχνάμε πως υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής των «κοντών» σχέσεων του κιβωτίου όταν χρειαστεί.
Πάντως η σταθερότητα ακόμα και με άδεια καρότσα δεν πάσχει ιδιαίτερα ενώ η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν 10,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (ή περίπου 8 λίτρα/100 χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο), αριθμός που σε συνδυασμό με τα 75 λίτρα χωρητικότητας του ρεζερβουάρ, δίνει αυτονομία 700+ χιλιομέτρων.
Δια ταύτα
Το L200 6ης γενιάς, στην έκδοση Club Cab που οδηγήσαμε, είναι ένα από τα καλύτερα οχήματα/εργαλεία της εποχής μας, που πρέπει να χρησιμοποιείται κυρίως σαν όχημα μεταφορών και δευτερευόντως σαν επιβατικό, καθώς παρά τα σύγχρονα συστήματα που διαθέτει, δεν είναι κατάλληλο για τις απλές μετακινήσεις μας, ενώ οι δυο πίσω θέσεις είναι ουσιαστικά «διακοσμητικές».
Στη λογική αυτή, όποιος το πάρει θα δικαιωθεί στην πορεία του χρόνου, καθώς δεν είναι ιδιαίτερα ακριβό (από 26.500 ευρώ), ενώ υποστηρίζεται και από 5ετή εγγύηση.
Υπέρ
- Ποιότητα κατασκευής
- Τεχνολογία
- Εξελιγμένη τετρακίνηση
- Σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας
- Αντοχή
- Χώρος φόρτωσης
- Κατανάλωση
Κατά
- Άνεση (άδειο)
- Χώρος για πίσω επιβάτες
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Πετρελαίου, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος
Κυβισμός: 2268 κ.εκ.
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 150/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 400/2.000
0-100 χλμ./ώρα: 12,4″
Ταχύτητα: 174 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 10,2 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 231/254 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (MxΠxY): 5.305 x 1.815 x 1.780 χλστ.
Διαστάσεις καρότσας (ΜxΠ): 1.850 x 1.470 χλστ.
Νίκος Τσάδαρης