Οι BMW X5 και X6 υιοθετούν τώρα μια ιδιαίτερα αποδοτική, ήπια υβριδική τεχνολογία που βελτιστοποιεί την άμεση απόδοση ισχύος και την αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης. Από τον Μάιο του 2020, η νέα X5 xDrive40d (μικτή κατανάλωση: 6,4 – 5,9 l/100 km, εκπομπές CO2: 167 – 154 g/km) και η νέα X6 xDrive40d (μικτή κατανάλωση: 6,2 – 5,8 l/100 km, εκπομπές CO2: 164 – 153 g/km) θα χρησιμοποιούν έναν νέο 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα diesel με μίζα γεννήτρια 48-volt. Χάρη στην αυξημένη ισχύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης στους 340 ίππους, και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο ήπιο υβριδικό σύστημα, ενισχύονται οι ανώτερες επιδόσεις των πολυτελών Sports Activity Vehicles (SAV) και Sports Activity Coupes (SAC).
Σπορ και ζωηρή οδική συμπεριφορά στο δρόμο, στιβαρότητα και ευελιξία εκτός δρόμου είναι βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα των X5 και X6, που είναι «ιδρυτικά» μοντέλα κάθε αντίστοιχης κατηγορίας και προκαλούν αίσθηση με την παρουσία τους. Επιπλέον, χαρακτηριστικά άνεσης υψηλής ποιότητας και προηγμένες τεχνολογίες σε λειτουργικό επίπεδο και στον τομέα της ψηφιοποίησης συμβάλλουν στον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα των δύο μοντέλων της οικογένειας BMW X. Οι τελευταίες καινοτομίες της τεχνολογίας κίνησης συμπληρώνουν τώρα τη γκάμα κινητήριων συνόλων των SAV και SAC με ένα κινητήρα diesel που συνδυάζει την ισχύ με την απόδοση με ιδιαίτερα πειστικό τρόπο.
6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel
Η τεχνολογία BMW TwinPower Turbo στην οποία βασίζεται ο νέος 3λιτρος εν σειρά 6κύλινδρος κινητήρας περιλαμβάνει σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων και άμεσο ψεκασμό καυσίμου Common Rail με πιεζοηλεκτρικά μπεκ. Η απόκριση του συστήματος υπερσυμπίεσης γίνεται ακόμα πιο άμεση με την μεταβλητή γεωμετρία τούρμπο για τα στάδια υψηλής και χαμηλής πίεσης. Με έως 10 ψεκασμούς ανά κύκλο, τα μπεκ τροφοδοτούν με καύσιμο τον κινητήρα καύσης με πίεση έως 2.700 bar. Ο νέος αισθητήρας πίεσης που είναι ενσωματωμένος στα μπεκ διασφαλίζει εξαιρετικά ακριβή ψεκασμό, χαμηλή κατανάλωση και καθαρή καύση.
Ο νέος diesel αποδίδει μέγιστη ροπή 700 Nm, διαθέσιμη μεταξύ 1.750 και 2.250 σαλ., ενώ η μέγιστη ισχύ των 340 ίππων αποδίδεται στις 4.400 σαλ. Σε συνθήκες on & off-road, η ισχύς μεταφέρεται μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου Steptronic και της τεχνολογίας τετρακίνησης xDrive, που (χάρη σε ένα set up που μεταφέρει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς) αυξάνει την ευελιξία όταν το όχημα εισέρχεται δυναμικά σε μία στροφή.
Το σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων με αναγωγή οξειδίων του αζώτου – στάνταρ στοιχείο των μοντέλων diesel από το 2012, έχει εξελιχθεί περαιτέρω. Τοποθετημένο κοντά στον κινητήρα, περιλαμβάνει τώρα έναν οξειδωτικό καταλυτικό μετατροπέα και επίστρωση SCR στο φίλτρο σωματιδίων. Για βέλτιστη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου, μία δεύτερη μονάδα επεξεργασίας έχει ενσωματωθεί στην έξοδο του συστήματος SCR. Αυτό σημαίνει ότι οι νέες X5 xDrive40d και X6 xDrive40d, ήδη συμμορφώνονται με τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6d, που θα τεθούν σε ισχύ στις αρχές του 2021.
Ήπια υβριδική τεχνολογία με πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ 11 ίππων
Ο νέος κινητήρας diesel υποβοηθείται από τη μίζα γεννήτρια 48-volt του ήπιου υβριδικού συστήματος. Η πρόσθετη ηλεκτρική ισχύς των 11 ίππων υποστηρίζει την άμεση παραγωγή ισχύος και βελτιώνει την απόδοση του συστήματος κίνησης. Η ηλεκτρική υποβοήθηση αυξάνει τις επιδόσεις κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση, με αποτέλεσμα και τα δυο μοντέλα να έχουν επιτάχυνση 0-100km/h σε μόλις 5,5 δευτερόλεπτα. Χάρη στην πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, σε σταθερές ταχύτητες μπορεί να λειτουργεί πολύ συχνά στο εύρος στροφών βελτιστοποιημένης απόδοσης, ώστε να μειώνεται η κατανάλωση.
Η μίζα γεννήτρια τροφοδοτείται από τη μπαταρία 48-volt, που επίσης παρέχει ενέργεια και για όλες τις λειτουργίες της ηλεκτροκίνησης μέσω του ηλεκτρικού συστήματος 12-volt του οχήματος. Αυτό φορτίζεται μέσω ανάκτησης ενέργειας στις φάσεις επιτάχυνσης και φρεναρίσματος, αλλά και μέσω στοχευμένης αύξησης του φορτίου του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η ήπια υβριδική τεχνολογία αυξάνει αισθητά την οδηγική άνεση, ενώ με την υποστήριξη της μίζας γεννήτριας 48-volt επιτυγχάνεται ταχεία και άνετη απόκριση στις αλλαγές φορτίου. Επιπλέον, η ισχυρή γεννήτρια παρέχει άμεση και ομαλή εκκίνηση και επανεκκίνηση του θερμικού κινητήρα όταν χρησιμοποιούνται οι λειτουργίες Auto Start Stop και «ρολαρίσματος». Ως αποτέλεσμα, υπάρχει δυνατότητα όχι μόνο αποσύνδεσης του κινητήρα στις φάσεις «ρολαρίσματος» αλλά και η πλήρης απενεργοποίησή του. Για μέγιστη οικονομία, η λειτουργία «ρολαρίσματος» διατίθεται όχι μόνο στο Eco-Pro mode, αλλά και στο Comfort mode του Driving Experience Control.
Νίκος Τσάδαρης