Ένα πειραματικό και χωρίς οδηγό μοντέλο παρουσίασε η Scania δίνοντας σάρκα και οστά στο σχεδιαστικό της όραμα για την επαύριο των μεταφορών.
Το AXL συνδυάζει μάλιστα παλιές και νέες τεχνολογίες ώστε να ελίσσεται στις δύσκολες συνθήκες του κατασκευαστικού κλάδου.
Το γεγονός ότι δεν χρειάζεται ανθρώπινο οδηγό είναι που έδωσε στους σχεδιαστές την ελευθερία να το κάνουν όσο πιο φουτουριστικό παίρνει, λες και βγήκε από την επικράτεια της επιστημονικής φαντασίας.
Πολύ χαμηλότερο από τα φορτηγά του είδους του, το AXL έχει την καρδιά του σε αυτό το μαύρο πάνελ του καπό με το μεγάλο λογότυπο της Scania. Εκεί βρίσκονται οι περισσότερες κάμερες, τα ραντάρ και οι αισθητήρες του, ώστε να πλοηγείται μόνο του.
Μόνο που όταν είναι να μάθεις ένα φορτηγό να κινείται μόνο του, το λογισμικό έχει προφανώς περισσότερη σημασία από το hardware, τις 7 κάμερες εδώ, το λέιζερ και τα ραντάρ.
Όλα καταλήγουν σε έναν κεντρικό υπολογιστή, ο οποίος περνά τις πληροφορίες σε έναν διαδραστικό χάρτη ώστε να ξέρει το φορτηγό πού να πάει και τι εμπόδια έχει να αντιμετωπίσει κάθε φορά.
Παρά το γεγονός ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του είναι για την ώρα επτασφράγιστο μυστικό, ξέρουμε ότι το AXL φορά κινητήρα εσωτερικής καύσης που δουλεύει με βιοκαύσιμο, πιθανότατα βιοντίζελ.
Η Scania επιμένει πως το AXL είναι απλώς ένα concept, μόνο που δεν υπόσχεται πως θα παραμείνει σε αυτή την κατάσταση για πολύ. Τα αυτόνομα φορτηγά που δουλεύουν σε ορυχεία και εργοτάξια είναι ιδανικά για να εγκαινιάσουν πρώτα την αυτόνομη οδήγηση, μιας και δουλεύουν σε ιδιωτικούς και περιορισμένους χώρους, εκτελώντας τα ίδια λίγο πολύ δρομολόγια.
«Δεν έχουμε ακόμα όλες τις απαντήσεις, αλλά μέσω πειραματικών οχημάτων σαν το Scania AXL, ανοιγόμαστε σε νέα εδάφη και συνεχίζουμε να μαθαίνουμε με μεγάλη ταχύτητα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο τεχνικός διευθυντής της εταιρίας, Claes Erixon.
Η Scania δεν είναι μόνη εδώ, καθώς μέσα στο 2019 η Volvo συνεργάστηκε με την Nvidia για την κατασκευή ενός αυτόνομου φορτηγού που είναι ακόμα χαμηλότερο από το Scania…