Το Opel Adam εισήλθε δυναμικά στη μίνι κατηγορία ως fashion item και στην έκδοση 1,4 με τους 100 ίππους, εκτός από στιλ αποκτά και κάποιο μπρίο που λείπει από το «μικρό» με τον 1,2 λτ. κινητήρα.

Χωρίς αμφιβολία, οι κρυμμένοι άσοι στο μανίκι του Αdam, του πρώτου μίνι που εξελίχθηκε από την ίδια την Opel, είναι η εμφάνιση και η εξατομίκευση.

Με γαργαλιστικές αναλογίες, σκερτσόζικη σχεδίαση και περί το 1.000.000 πιθανούς συνδυασμούς για να το φτιάξεις όπως εσύ θες, το Adam μιλάει κατ’ ευθείαν στην καρδιά του lifestyle.

Δοκιμάζοντας την έκδοση με τον 1,2 λτ. κινητήρα και τους 70 ίππους διαπιστώνεις πως, το Adam έχει και οδηγικά χαρίσματα που όμως σκιάζονται από τον ασθενικό κινητήρα των 70 ίππων. Η έκδοση των 100 ίππων με τον 1,4 λτ. κινητήρα υπόσχεται το αλατοπίπερο των επιδόσεων, για να δέσει καλύτερα η συνταγή του Adam.

Mε 13.900 ευρώ

Με τιμή καταλόγου 13.900 ευρώ, το Opel ADAM των 1,4 λτ. δεν είναι ένα φθηνό μίνι. Ωστόσο, είναι μόλις 1.000 ευρώ ακριβότερο από την αντίστοιχη βασική έκδοση, με τον 1,2 λτ. κινητήρα.

Το καλό είναι ότι, η κατανάλωσή του (5,1 λτ./100 χλμ.) έχει μόλις 0,1 λτ./100 χλμ. διαφορά υπέρ του 1,2 και οι εκπομπές CO2 (119 γρ./χλμ.) του είναι επιβαρυμένες μόνο κατά 1 γρ. Πιστεύουμε πως, το ξεχωριστό στιλ του Opel Adam ταιριάζει καλύτερα με τον κινητήρα των 100 ίππων.

Κινητήρας-Επιδόσεις: Πιο «ζωντανό» από το 1,2

Θεωρητικά, ο 1.400άρης Ecotec 16V κινητήρας με τους 100 ίππους και τα 130 Nm ροπής, θα χάριζε δυναμικές επιδόσεις στο Adam.

Στην πράξη όμως, το Adam δείχνει χλιαρό, αφού από τον κινητήρα φαίνεται να λείπει η ροπή, στοιχείο που τονίζεται από μια ραθυμία στις χαμηλές στροφές και μια δυσκολία να στροφάρει ψηλά. Έτσι, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,1 δλ.

Το κοντά κλιμακωμένο κιβώτιο περισώζει πάντως την κατάσταση στις ρεπρίζ.

Σπορτίφ αύρα

Πατώντας στα φαρδιά του μετατρόχια (1.472 χλστ. μπροστά και 1.464 χλστ. πίσω) και με το Sport πλαίσιο (στάνταρ στα ADAM με τροχούς 17 & 18 ιντσών), το 100άρι Adam προσφέρει σπορτίφ οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά που τονίζονται από το ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι.

Ο κινητήρας είναι σαφώς πιο ζωντανός από τον 1,2, αλλά και πάλι δείχνει να υστερεί μπροστά σε αυτή τη σπορτίφ εικόνα. Σταθερό και ευθύβολο στον ανοιχτό δρόμο, με την η 6η σχέση όμως να λείπει στο κιβώτιο, που όφειλε να έχει έναν πιο πειστικό επιλογέα.

Πάντως, το Adam «στρίβει» με πυγμή και γερό κράτημα, αν και δε λείπουν κάποιες αναπηδήσεις από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Τα φρένα είναι υπεραποτελεσματικά.

Πηγή: autotriti.gr