Είναι υπαρκτό το δίλημμα οικονομία ή ασφάλεια; Όταν συζητάμε για τα ελαστικά του αυτοκινήτου, θεωρείτε πως ένα λάστιχο που είναι σχεδιασμένο για οικονομία καυσίμου κάνει συμβιβασμούς στην παρεχόμενη ασφάλεια; Τι λέτε;
Ρίξτε μια ματιά στα λάστιχα των καινούργιων αυτοκινήτων. Αν δεν πρόκειται για μοντέλα επιδόσεων όπου τα σπορ ελαστικά έχουν τον πρώτο ρόλο, τα περισσότερα από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα έρχονται πλέον με λάστιχα εξοικονόμησης καυσίμου.
Το τούρινγκ λάστιχο αντικαθίσταται σταδιακά με λάστιχα που πετυχαίνουν μειωμένους ρύπους και κατανάλωση. Δεν είναι τυχαίο. Στην νομοθεσία που καθόρισε τα όρια ρύπων των στόλων αυτοκινήτων των ευρωπαίων κατασκευαστών, αναφέρεται πως για την επίτευξή τους οι εταιρείες παραγωγής ελαστικών θα αναλάβουν να μειώσουν μέχρι και 5 γρ./χλμ. το διοξείδιο του άνθρακα.
Δεν είναι μικρό αυτό το νούμερο, ειδικά όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια σε νέους κινητήρες με απίθανες τεχνολογίες που μειώνουν κατανάλωση και ρύπους. Όταν έχουν αλλάξει ριζικά τη σχεδίαση των αυτοκινήτων και πλέον σε κάθε νέα γενιά μοντέλων συντρίβεται το ρεκόρ χαμηλότερου συντελεστή αεροδυναμικής.
Όμως τα λάστιχα είναι αναλώσιμα. Που σημαίνει πως σε αντίθεση με το αμάξωμα ή τον κινητήρα, μετά την χρήση τους, ο οδηγός θα τα αλλάξει με νέα. Και τότε αυτά τα 5 γρ./χλμ. μπορεί να γίνουν «καπνός». Καθότι η επιλογή ενός διαφορετικού ελαστικού, που δεν έχει έμφαση την οικονομία αλλά τις επιδόσεις, θα αυξήσει την κατανάλωση και τους ρύπους.
Δυστυχώς η περασμένη δεκαετία έκανε και την επιλογή ελαστικών στα αυτοκίνητά μας να κουβαλάει μια ιδέα lifestyle με αποτέλεσμα η μάρκα και το μοντέλο ενός ελαστικού να μην αντανακλά την ανάγκη ή τη χρήση του αυτοκινήτου, αλλά την ιδέα που έχουμε εμείς για αυτό. Πιο σημαντικά όμως, οι ιδιαιτερότητα της ελληνικής γυαλιστερής ασφάλτου, έκανε πολλούς να στραφούν σε ελαστικά υπερεπιδόσεων για απλά αυτοκίνητα με την ελπίδα ότι παίρνουν πίσω λίγο από την ασφάλεια που μας στερούν τα οδοστρώματα.
Και τώρα έρχεται η οικονομία καυσίμου να αλλάξει τα λάστιχα προς μία κατεύθυνση που πολλοί φοβούνται ότι μειώνει την παρεχόμενη ασφάλεια.
Εσείς; Είστε από αυτούς, ή αντίθετα θεωρείτε ότι το λάστιχο σήμερα πρέπει να είναι χαμηλής τριβής κύλισης και άρα οικονομίας καυσίμου; Τι θα κάνετε λοιπόν στην επόμενη αλλαγή;
Πηγή: Autotriti.gr