Η Ford και η Multimatic παρουσίασαν χθες στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, το Ford GT Mk II, μία έκδοση περιορισμένης παραγωγής που προορίζεται αποκλειστικά για χρήση σε πίστα.
Με τον γνωστό κινητήρα 3.5L EcoBoost της Ford να αποδίδει 700 ίππους, με κορυφαία αεροδυναμική απόδοση και οδική συμπεριφορά με αγωνιστικά γονίδια, το νέο GT Mk II αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Ford Performance και της Multimatic, το οποίο έρχεται να αξιοποιήσει όλη την τεχνογνωσία που αποκόμισε η μάρκα από την επιτυχημένη παρουσία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και το Πρωτάθλημα IMSA WeatherTech SportsCar με το αγωνιστικό Ford GT. Παρόλα αυτά, το GT Mk II δεν υπόκειται στους περιορισμούς που διέπουν τις καθαρόαιμες αγωνιστικές προτάσεις που λαμβάνουν μέρος στους παραπάνω θεσμούς.
Με παραγωγή που περιορίζεται σε 45 μονάδες και προτεινόμενη λιανική τιμή 1,2 εκατ. δολάρια, το GT Mk II έρχεται να πλαισιώσει το αγωνιστικό GT που κέρδισε το 2016 των 24ωρο αγώνα στο Le Mans, καθώς και την πολιτική έκδοση του Ford GT.
Το Mk IΙ που κατασκευάζεται στις ΗΠΑ στο Markham του Ontario, ξεκινά τη ζωή του στο κύριο εργοστάσιο του Ford GT πριν μεταφερθεί στις εξειδικευμένες εγκαταστάσεις της Multimatic Motorsports, όπου “μεταμορφώνεται” σε GT Mk II.
Αεροδυναμική – Πλαίσιο
Στο GT Mk II ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αεροδυναμική απόδοση και τις βελτιώσεις στον κινητήρα, με το όχημα να μοιράζεται βασικά στοιχεία της δομής του τόσο με τo GT παραγωγής, όσο και με την αγωνιστική του έκδοση. Πολλά από τα επιμέρους τμήματά του έχουν δοκιμαστεί στην πίστα στους πιο απαιτητικούς αγώνες αντοχής ανά τον κόσμο.
Το εμπρός τμήμα καθώς και το καπό του Mk II είναι παρόμοια με εκείνα που συναντά κανείς στην έκδοση παραγωγής, όπως και οι προβολείς με τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας.
Η μεγάλη πίσω πτέρυγα δύο στοιχείων έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη μεγαλύτερης κάθετης δύναμης ακόμα και σε σχέση με εκείνη του αγωνιστικού GT. Ένα νέο splitter στο εμπρός μέρος και ο διαφορετικός διαχύτης στο πίσω συνδυάζονται με νέα φτερά και σπόιλερ που εξισορροπούν την πρόσθετη αεροδυναμική πίεση που αναπτύσσεται στο πίσω μέρος της κατασκευής.
Με αυτές τις επιθετικές αεροδυναμικές διαφοροποιήσεις, το GT Mk II μπορεί να παράγει κάθετη δύναμη αυξημένη κατά 400% σε σχέση με εκείνη του Ford GT. Παράλληλα, τα σταθερά αεροδυναμικά του στοιχεία, σε συνδυασμό με την αγωνιστικών προδιαγραφών ανάρτηση και τα αντίστοιχης φιλοσοφίας ελαστικά Pilot Sport της Michelin, επιτρέπουν στο GT Mk II να αναπτύσσει πλευρικές επιταχύνσεις που ξεπερνούν τα 2g.
Το GT Mk II είναι επίσης ελαφρύτερο και πιο ευέλικτο. Το σύστημα ‘ride height’ της ανάρτησης και τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης που συναντά κανείς στην έκδοση παραγωγής έχουν αφαιρεθεί, εξοικονομώντας πάνω από 90 κιλά βάρους, ενώ τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ DSSV 5-δρόμων συνεργάζονται με μία χαμηλότερη ανάρτηση σταθερού ύψους με στόχο την επίτευξη κορυφαίων οδικών χαρακτηριστικών.
Κινητήρας – Κιβώτιο – Φρένα
Το GT Mk II τροφοδοτείται από τον 3.5L EcoBoost κινητήρα που χρησιμοποιούν τόσο η αγωνιστική έκδοση του GT, όσο και η “πολιτική”. Καθώς το Mk II δεν υπόκειται σε κανέναν περιοριστικό κανονισμό, παρόμοιο με εκείνους που επιβάλλουν οι αρχές στις επίσημες αγωνιστικές διοργανώσεις ανά τον κόσμο, ο κινητήρας έχει τη δυνατότητα να παράγει επιπλέον 200 ίππους σε σχέση με εκείνον της αγωνιστικής έκδοσης, ενώ συνδυάζεται με το ίδιο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του GT, το οποίο φέρει ειδικές ρυθμίσεις για χρήση εντός πίστας.
Επειδή η ισχύς πρέπει πάντοτε να συνοδεύεται και από αξιοπιστία, ο κινητήρας του GT Mk II είναι εφοδιασμένος με μία καινοτόμα τεχνολογία ψύξης, που περιλαμβάνει σύστημα ψεκασμού νερού καθώς και ένα μεγάλο, εξωτερικά τοποθετημένο intercooler. Ο ψεκασμός νερού ενεργοποιείται αυτόματα σε υψηλές θερμοκρασίες, παρέχοντας έτσι την απαραίτητη ψύξη ώστε ο κινητήρας του GT Mk II να διατηρεί σε όλες τις συνθήκες ένα σταθερό επίπεδο απόδοσης της ισχύος τους.
Μία εισαγωγή αέρα στην οροφή, που παραπέμπει σε εκείνη του αγωνιστικού GT, έχει προστεθεί στο Mk II ώστε να τροφοδοτεί με περισσότερο αέρα τα ψυγεία του κινητήρα, του συμπλέκτη και του κιβωτίου ταχυτήτων, χαρίζοντας έτσι τη βέλτιστη ψύξη ακόμα και στις πιο ακραίες συνθήκες οδήγησης στην πίστα.
Η αυξημένη απόδοση του κινητήρα συνδυάζεται με βελτιωμένη ισχύ πέδησης. Το Mk II διαθέτει αυξημένη ικανότητα πέδησης συγκριτικά με εκείνη του αγωνιστικού GT χρησιμοποιώντας τα κεραμικά φρένα της Brembo του μοντέλου παραγωγής, που αποτελούνται από carbon δίσκους 15,5’’ και 14,1’’ εμπρός και πίσω. Μοναδικές, σφυρήλατες αλουμινένιες ζάντες με διάμετρο 19” καλύπτουν τα τεράστια φρένα, συνδυαζόμενες με ελαστικά Pilot Sport GT της Michelin.
Εσωτερικό
Οι αλλαγές στο εσωτερικό περιλαμβάνουν την προσθήκη ενός καθίσματος οδηγού αγωνιστικών προδιαγραφών της Sparco, σε συνδυασμό με ζώνες ασφαλείας 6 σημείων, ενώ το κάθισμα συνοδηγού ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό του Mk II. Επίσης, έχει προστεθεί ένα πλήρες σύστημα καταγραφής δεδομένων της MoTeC, το οποίο αποδεικνύεται πολύτιμος σύμβουλος του οδηγού κατά την χρήση του αυτοκινήτου στην πίστα. Το ίδιο σύστημα χρησιμοποιείται και ως οθόνη για την πίσω κάμερα με την οποία εφοδιάζεται το Mk II.
Το νέο GT Mk II κάνει το δημόσιο ντεμπούτο του στο φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood στην κατηγορία Supercar και θα πωλείται απευθείας στους ενδιαφερόμενους από την Multimatic. Όσοι επιθυμούν να αγοράσουν ένα Mk II, καλούνται να επικοινωνήσουν με την Multimatic μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης FordGTMkII.com.
Νίκος Τσάδαρης