Η έκδοση των 90 ίππων του 1,2 TSI του VW Polo δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα το μεγάλο αδελφό των 105 ίππων, ενώ είναι και η φθηνότερη στη γκάμα των TSI της μάρκας.

Το VW Polo, εφοδιασμένο με τον TSI κινητήρα των 1,2 λίτρων και 90 ίππων, αποτελεί μια από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Αυτό συμβαίνει λόγω των «ικανοτήτων» του κινητήρα σε απόδοση και επιδόσεις, αλλά και όλων των γνωστών αρετών του μοντέλου, όπως η ποιότητα, η ασφάλεια και το πρεστίζ του ονόματος.

Σχεδιαστικά, οι γραμμές που ακολουθεί το Polo κατά τα πρότυπα της VW είναι αρκετά «σοβαρές», διαθέτοντας και κάποια επιπλέον στοιχεία δυναμισμού κυρίως στο εμπρόσθιό του τμήμα.

Κινητήρας: Ο πρωτοπόρος με turbo και λίγα κυβικά

Το μοτέρ 1,2 TSI του Polo είναι από τα πρώτα που χρησιμοποίησαν το turbo και τον άμεσο ψεκασμό στα λίγα κυβικά, για να εξοπλίσουν ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας.

Εν προκειμένω, το μοτέρ αυτό αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής, προσφέροντας αρκετά γρήγορες επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ.) ενώ διαθέτει και μια άκρως πολιτισμένη λειτουργία.

 

Καθώς το Polo δεν συνδυάζει τον κινητήρα με καμία άλλη τεχνολογία εξοικονόμησης ενέργειας, επιτυγχάνει μέση κατανάλωση της τάξης των 5,2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων που φτάνουν τα 119 γρ./χλμ., επιβάλλοντάς του τέλη κυκλοφορίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο κινητήρας αυτός εξοπλίζει πάρα πολλά μοντέλα του ομίλου της VW, ωστόσο το Polo είναι το μοναδικό μοντέλο με απόδοση 90 ίππων.

Εσωτερικό: Υπόδειγμα ποιότητας

Κυρίαρχο στοιχείο στο σχετικά συντηρητικής σχεδίασης εσωτερικό του Polo αποτελεί η πολύ προσεγμένη ποιότητα, η οποία είναι συγκρίσιμη με μεγαλύτερων και ακριβότερων αυτοκινήτων.

Σε αυτή την εικόνα συνάδουν το αφρώδες υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί σε ολόκληρο το ταμπλό, καθώς και η στιβαρή συναρμολόγηση των επιμέρους επιφανειών.

Παράλληλα, η καμπίνα του μικρού VW διακρίνεται για την πολύ καλή εργονομία και τη βολική θέση οδήγησης.

Επιπλέον, πολύ καλή είναι και η πρακτικότητα στο εσωτερικό του Polo, αφού υπάρχουν πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και 5 συνολικά θέσεις για ποτήρια ή μικρά μπουκάλια, ενώ και το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι μεγάλο.

Χώροι: Ικανοποιητικοί για 4 επιβάτες

Χωρίς πρόβλημα θα μετακινηθούν στο εσωτερικό του Polo τέσσερις ενήλικοι επιβάτες, ωστόσο, συγκριτικά με το προγενέστερο μοντέλο, παρουσιάζει λιγότερο ωφέλιμο πλάτος και ύψος, αλλά ελαφρώς περισσότερο αέρα για τα γόνατα.

Στην περίπτωση μετακίνησης ενός τρίτου ατόμου πίσω, θα χρειαστεί να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις λόγω της στενής σχετικά καμπίνας, ενώ την κατάσταση δεν διευκολύνει το ψηλό κεντρικό τούνελ.

Παράλληλα, το πορτ μπαγκάζ των 280 λτ. έχει μεγαλώσει κατά 10 λτ. και το σχήμα του το καθιστά πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Οδική συμπεριφορά: Ευχάριστο οδηγικά και ουδέτερο

Η αίσθηση ασφάλειας που αποπνέει στο δρόμο το Polo 1,2 TSI είναι από τα πρώτα στοιχεία που κερδίζουν τον οδηγό. Η σταθερότητα που επιδεικνύει στις ευθείες είναι πολύ καλή, αφού δεν δημιουργεί καμία τάση ανασφάλειας (ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες), χωρίς να κουράζει παράλληλα.

Αρκετά ασφαλές, ουδέτερο και με προβλέψιμες αντιδράσεις εμφανίζεται και σε διαδρομές με στροφές, όπου οι τροχοί παρουσιάζουν αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μειωμένες.

Επιπλέον, το στάνταρ ESP επεμβαίνει γρήγορα και όχι ιδιαίτερα απότομα, όποτε διαγνωσθεί τάση αποσταθεροποίησης και τα φρένα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά. Τέλος, το τιμόνι παρέχει την απαιτούμενη πληροφόρηση και αμεσότητα, αλλά είναι σχετικά ελαφρύ.

Τιμή-εξοπλισμός: Το φθηνότερο TSI

Το VW Polo 1,2 TSI διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από τα 12.980 ευρώ ή 12.020 ευρώ με απόσυρση, με εξοπλισμό που κρίνεται αρκετά ικανοποιητικός. Έτσι, στάνταρ έρχονται το ESP, οι 6 αερόσακοι, τα εμπρόσθια ηλεκτρικά παράθυρα, το air condition και το ηχοσύστημα.

Αυτό που απουσιάζει μόνο είναι οι ηλεκτρικοί καθρέπτες και οι ζάντες αλουμινίου, ωστόσο το αυτοκίνητο παραμένει το φθηνότερο TSI της VW που μπορείτε να αποκτήσετε.

Παθητική ασφάλεια: Γερμανικό «τανκ»

Το VW Polo διατίθεται με στάνταρ 6 αερόσακους ασφαλείας και ESP, ενώ το άκαμπτο πλαίσιό του και το ενισχυμένο του αμάξωμα φροντίζουν ώστε να αυξάνονται τα επίπεδα ασφαλείας του αυτοκινήτου.

Έτσι, στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, το Polo έχει καταφέρει να λάβει τα 5 αστέρια της ασφάλειας για την ασφάλεια που προσφέρει.

Συμπέρασμα

Ο 1,2 TSI των 90 ίππων ταιριάζει γάντι στο Polo, χαρίζοντάς του πολύ γρήγορες επιδόσεις, αλλά και εκμεταλλευόμενος το στιβαρό του πλαίσιο.

Από την άλλη, σε σχέση με αντίστοιχης ιπποδύναμης μικρούς κινητήρες βενζίνης με turbo, το Polo 1,2 TSI έχει λίγο πιο αυξημένη κατανάλωση, ενώ πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας.

Φυσικά, η έκδοση αυτή του Polo διατηρεί την πολύ καλή ποιότητα, την άνεση και την καλή μεταπωλητική αξία όλων των εκδόσεων του μοντέλου.

Πηγή: autotriti.gr