Το νέο V40 Cross Country είναι η crossover έκδοση του μικρομεσαίου μοντέλου της Volvo, για όσους επιθυμούν ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστή, πιο «περιπετειώδη» σχεδίαση.

Οι βασικές διαφορές που εντοπίζουμε σε σχέση με τις εκδόσεις που ήδη γνωρίζουμε, αφορούν στο ψηλότερο αμάξωμα (ο οδηγός κάθεται 4 εκατοστά ψηλότερα σε σχέση με τα υπόλοιπα V40), στον εμπρόσθιο περισσότερο μυώδη σκουρόχρωμο προφυλακτήρα με την ενσωματωμένη αλουμινένια ποδιά και την κυψελωτή γρίλια, στα κάθετα τοποθετημένα φώτα ημέρας, στα πλαϊνά προστατευτικά μαρσπιέ και στον πίσω προφυλακτήρα με την ποδιά αλουμινίου.

Τέλος, η «διαφορετική» αισθητική του μοντέλου συμπληρώνεται και από τις ράγες οροφής, ενώ το συνολικό αποτέλεσμα είναι αρκετά όμορφο αισθητικά.

Κινητήρας: Δεν «πληρώνει» τέλη ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας

Ο πετρελαιοκινητήρας 1,6 D2 απόδοσης 115 ίππων που εφοδιάζει το νέο Volvo V40 Cross Country της δοκιμής εκπέμπει μόλις 99 γραμ./χλμ. CO2 (διαθέτοντας στάνταρ το σύστημα start&stop) και έτσι για την συγκεκριμένη έκδοση, ο υποψήφιος αγοραστής δεν καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας.

Σημαντικό πλεονέκτημα -όπως και στην απλή έκδοση του V40- είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, καθώς στη συγκεκριμένη περίπτωση, διατηρείται στα 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

O συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει τεχνολογία common rail και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και στην πράξη, εμφανίζεται αρκετά αποδοτικός και πολιτισμένος, σε συνεργασία με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων.

Η ροπή των 270 Nm κάνει αισθητή την παρουσία της πάνω από τις 1.500 σ.α.λ., και σε γενικές γραμμές ο κινητήρας καταφέρνει να κινεί σε γοργούς ρυθμούς το βαρύ αμάξωμα.

Από 24.650 ευρώ

Οι τιμές του νέου μοντέλου ξεκινούν από τα 24.650 ευρώ (ή 23.220 ευρώ με απόσυρση), για την έκδοση 1,6 D2 με τον πετρελαιοκινητήρα των 115 ίππων. Έτσι, συγκρίνοντας την παραπάνω τιμή με εκείνη του V40, προκύπτει ότι το πακέτο «Cross Country» κοστίζει 1.250 ευρώ παραπάνω.

Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να τονίσουμε ότι, αν κάποιος προτίθεται να αγοράσει την 4κίνητη έκδοση του μοντέλου, θα πρέπει να καταφύγει στη λύση ενός βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων.

Από πλευράς εξοπλισμού, το νέο V40 Cross Country εμφανίζεται πλήρες, διαθέτοντας μεταξύ άλλων, αερόσακο οδηγού-συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού, αερόσακο για τους πεζούς, ΕSP, το σύστημα City Safety που λειτουργεί μέχρι τα 50 χλμ./ώρα, διαφορικό ανακατανομής της ροπής, με σπορ λειτουργία ηχοσύστημα κα.

Εσωτερικό χωρίς διαφοροποιήσεις

Το εσωτερικό του νέου Volvo V40 Cross Country δεν παρουσιάζει κάποια διαφορά σε σχέση με εκείνο του V40. Αυτό σημαίνει ότι, η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, ενώ η γενικότερη εικόνα που αποκομίζει κάποιος είναι σύγχρονη. Και σε αυτή την περίπτωση, το «φορτωμένο» εσωτερικό με τα πολυάριθμα κουμπιά και επιλογές, δεν είναι και τόσο εργονομικά στην πράξη.

Στον τομέα της πρακτικότητας, εκτός της πλάτης του πίσω καθίσματος που αναδιπλώνεται σε αναλογία 40/60, αναδιπλώνεται και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, ώστε να μεταφερθούν μακριά αντικείμενα.

Παράλληλα, υπάρχει διαθέσιμο και ένα επιπλέον δάπεδο για το πορτ-μπαγκάζ, που είναι πολλαπλά χρήσιμο, χωρίζοντας στα δύο το χώρο.

Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες δεν αποτελούν και σε αυτή τη νέα έκδοση ατού για το μοντέλο της Volvo, καθώς ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι περιορισμένος, κάτι που ισχύει σε μικρότερο βαθμό και για τα γόνατα (επίσης ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 335 λίτρων και βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο της μικρομεσαίας κατηγορίας).

Με καλή ποιότητα κύλισης

Και στην περίπτωση του Volvo V40 Cross Country, η ρύθμιση της ανάρτησης του αυτοκινήτου δεν σε προδιαθέτει για να κινηθείς σε σπορ ρυθμούς.

Συνολικά, το αυτοκίνητο είναι άνετο και όπως είναι φυσικό, η αύξηση της απόστασης από το έδαφος-σε σύγκριση με το V40- δημιουργεί μεγαλύτερες κλίσεις σε διαδρομή με στροφές, κάτι που δεν επηρεάζει αρνητικά την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και δεν ενοχλεί τον οδηγό και τους επιβάτες.

Από εκεί και πέρα, το νέο μοντέλο παρουσιάζει καλή ποιότητα κύλισης, με τους κραδασμούς και το θόρυβο από τον πετρελαιοκινητήρα να «μένουν» εκτός καμπίνας επιβατών.

Τα υποστροφορικά φαινόμενα- που ίσως εμφανιστούν στην περίπτωση που ο οδηγός το παρακάνει- διορθώνονται εύκολα σε συνεργασία με το στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας (DTSC για την Volvo).

Τo σύστημα διεύθυνσης προσφέρει επαρκή πληροφόρηση, αφού είναι χρηστικό και ακριβές, ενώ το μοναδικό σημείο που θα μπορούσαμε να διατυπώσουμε κάποιες ενστάσεις αφορά στον τρόπο που απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος η ανάρτηση.

Πηγή: autotriti.gr