Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η δραστική μείωση των εκπομπών του CO2 των οχημάτων. Οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ καθορίζουν αυστηρότερα όρια, τα οποία αναγκάζουν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επανεξετάσουν την γκάμα των μοντέλων τους.
Η παραγωγή αυτών των αυτοκινήτων θα αναδιοργανωθεί, επειδή οι αυστηρότεροι κανόνες της ΕΕ για το CO2, αρχίζουν να ισχύουν το επόμενο έτος. Η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να μειώσει τον μέσο όρο των εκπομπών CO2, του στόλου της, στα 95 γραμ./χλμ., από τον μέσο όρο των 120,5 γραμ./χλμ.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι τα περισσότερα minicars που κυκλοφορούν τώρα δεν μπορούν να φτάσουν κάτω από τον μέσο όρο των 95 γραμ./χλμ., χωρίς να συμπεριληφθεί στη γκάμα τους μια ηλεκτροκίνητη έκδοση.
Επίσης, η ΕΕ έχει καθορίσει νέα αυστηρότερα όρια τα οποία πρέπει να επιτευχθούν τα επόμενα χρόνια.
Στο πρόγραμμα που έχει σαν κύριο στόχο τον περιορισμό του μέσου όρου των επικίνδυνων ρύπων περιλαμβάνονται και τα μικρά αυτοκίνητα, τα οποία παράγουν οι περισσότερες μάρκες, αναφέρει το Automotive News Europe, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Για να επιτευχθεί η μείωση των ρύπων στην επόμενη γενιά των μικρών αυτοκινήτων, θα προστεθούν νέες οικολογικές εκδόσεις οι οποίες εξασφαλίζουν λιγότερους ρύπους, αλλά ανεβάζουν το κόστος παραγωγής. Οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις και οι υβριδικές εκδόσεις θα είναι σημαντικά ακριβότερες για τον καταναλωτή σε σχέση με τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες που διατίθενται τώρα στην αγορά. Το επιπλέον κόστος αφορά την προσθήκη των νέων μονάδων παροχής ενέργειας, καθώς και την εξέλιξη των μοντέλων για να υποδεχθούν τις νέες τεχνολογίες.
Η Opel, αποφάσισε να αποσύρει από την γκάμα της τα μικρά μοντέλα Karl και Adam, η Peugeot και η Citroen προσπαθούν να διασώσουν τα επίσης μικρά μοντέλα 108 και C1, ενώ η Ford εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να σταματήσει την εισαγωγή στην Ευρώπη του Ka +, το οποίο κατασκευάζεται στην Ινδία.
Επίσης, η Seat και η Skoda, ίσως να διακόψουν την παραγωγή των βενζινοκίνητων εκδόσεων των μικρών μοντέλων Mii και Citigo. Τη θέση τους θα πάρουν ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.
Η Daimler, έχει ξεκινήσει τη διαδικασία της μετατόπισης της παραγωγής και της ανάπτυξης της μάρκας Smart, στην Κίνα.
Από το 2022, τα μικρά αυτοκίνητα της Smart, θα κατασκευάζονται αποκλειστικά, από την κοινή επιχείρηση που συστάθηκε με την Zhejiang Geely Holding. Η απόφαση αυτή θέτει ερωτηματικά για την εξέλιξη που θα έχει το Renault Twingo, το οποίο αναπτύχθηκε παράλληλα με την τρέχουσα γκάμα των μοντέλων Smart.
Η Fiat, την επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει την κατασκευή μιας πλήρως ηλεκτρικής έκδοσης του 500, η οποία θα βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα.